Zindelijk worden en slapen

Jaja, ik moet er nu ook echt aan geloven.
Gister was de eerste dag dat Seth helemaal zonder luier liep, en het ging niet onaardig. 4 ongelukjes in totaal, waarvan 3 plasjes en 1 poep (die hij al lange tijd niet op de wc doet). De laatste 2 ongelukjes waren in de avond, en ik had het idee dat hij erg moe werd van het constant in de gaten moeten houden.
Maargoed, hopelijk vandaag dus nog weer een stapje verder

Nu heeft Seth vanacht echt heel erg onrustig geslapen, draaien, kermen, dromen en wakker schrikken. Zou dat met die zindelijkheid te maken kunnen hebben? Zijn er meer moeders bekend mee? Normaal slaapt Seth namelijk gewoon door, en horen we hem niet.

Liefs, Anne

Een goed begin, Anne. Ik hoop dat je reacties krijgt op je vraag over het slapen, ik heb geen idee of dat erbij kan horen. Zet 'm op Seth!

Groetjes,
M

Nee, geen herkenning wat dat slapen betreft.
Maar dat draaien en kermen enzo kan natuurlijk door vanalles komen.
Geef je m in bed wel een luier om?

Wat het moe zijn aan het eind van de dag:
Het is geen ramp om hem dan toch een luier om te doen.
Rustig aan opbouwen.

Houd er ook rekening mee dat na een periode dat alles onder controle
lijkt, opeens een paar dagen tot weken komen dat het opeens weer
helemaal fout gaat.

Hylke is goed op weg, inderdaad ook als hij moe is de nodige ongelukjes.
's nachts doen we hem wel (weer) een luier om,
ging toch teveel fout.

M.

Bedankt voor je reactie Marsel!

Ben helaas bang dat het door een flinke verkoudheid komt. Gedurende de dag kwam die opzetten en ook nu in bed heeft hij er weer flink last van.

Hij heeft in ieder geval wel een luier aan in bed.
En vandaag had iki hem in de middag ook een luierbroekje omgedaan. Het is nog even zoeken naar de juiste methode, omdat ik soms niet weet of hij het niet aan voelt komen, of dat hij gewoon niet wil, omdat hij aan het spelen is.
Maar, uiteindelijk komen we er wel

Liefs, Anne

heel erg herkenbaar! inmiddels is het over, mara rico was zo gestresst van het presteren dat ik het ook daaraan had gewijd… Gaat vanzelf over als hij wat verder is in het proces. succes! heel knap hoe Seth het al doet hoor! Rico gaat vanaf maandag zonder pamper

Ik herken het niet, maar ik kan me goed voorstellen dat Seth er misschien toch s’nachts ook nog wel mee bezig is. En dit zich uit in slechter slapen. Het zindelijkheidsproces heeft volgens mij best wel een impact op die kleintjes. En de een zal er makkelijker mee omgaan dan de ander. Denk dus best dat het zou kunnen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Heeft 1 van jullie misschien ervaring met een kindje dat eerst zindelijk was en zo ineens niet meer???

Nee geen ervaring mee. Tim is sinds begin mei zindelijk en had toen nog wel eens een ongelukje, maar nu al heel lang niet meer. Wel heeft hij in juni een weekje een terugval gehad met poepen. Maar na die week was dat weer over en poepte hij weer keurig op de wc.

Wat is precies jullie situatie? Hoelang is hij/zij al zindelijk en gaat ineens alles mis of telkens net te laat? Misschien een tijdelijke terugval, dat hoor je wel vaker bij kindjes die zindelijk zijn. Of een verandering waardoor ze nu ineens niet meer zindelijk zijn. Denk aan geboorte van broertje/zusje, verhuizing, spanning in gezin etc.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers