Zindelijk worden en niet willen poepen?

Hoi mamas,

heb een vraagje: ons zoontje heeft sinds 2 weken overdag bijna geen luier meer om.
Vaak gaat het nog mis en plast ie in zijn broek, maar hij voelt het nu steeds beter aan , dus iedere keer netjes naar WC
Maar poepen op de WC vindt hij vlg. mij eng.
Hij poept normaal gesproken bijna iedere dag, flinke luier vol hoor!
Dat zijn we gewend van hem.
Maar nu hij dus plast op de WC lijkt het of hij bang is te poepen, Hij poept soms 3 dagen niet, terwijl hij met luier dus iedere dag wel een poepbroek heeft.
HErkend iemand dit, en wat moeten we er aan doen?
Nu doe ik hem gewoon weer luier om, dat ie in ieder geval weer poept. Maar dit is toch ook geen blijvende optie??

Alle tips zijn welkom…
gr. mama van 2 kids

Heel bekend.
Zomaar in zo’n groot gat poepen is natuurlijk ook best eng,
als je altijd een luier gewend bent.

Met plassen gaat het regelmatig mis, ook dat hoort er bij.
Op een gegeven moment denk je: nu gaat het goed,
en dan kan er zomaar weer een paar weken zijn dat het achter elkaar mis gaat.
Hoort er bij, niet druk over maken.

Wat dat poepen betreft: je zou elke dag, of om de dag, hem een
luier om kunnen doen.
Als hij normaal gesproken meestal 's middags een poepluier had,
dan nu 's middags op een gegeven moment een luier omdoen.
En vertel er bij dat hij daar best in mag poepen, net als anders.
(En dat een plasje best wel op de wc mag, ook al heeft hij een luier om).
Waarschijnlijk hoef je na een dag of wat nog maar een uurtje een luier om te doen Na de poepbroek kan het weer zonder natuurlijk.

Hij krijgt vanzelf een hekel aan die poepluier, en het bijhorende verschonen,
en dan kun je hem uitleggen dat het makkelijker is als hij het op de wc doet.
Dat regelmatig herhalen, dan komt het vanzelf.

Oh, en natuurlijk heel enthousiast reageren als het (per ongeluk) wel lukt
op de wc.

Dit ongeveer een maand of twee volhouden, daarna ben je denk ik wel
waar je wezen wilt.

M.

hoi,
ook hier heel herkenbaar! emma is nu een maand of 2 zindelijk, maar poepen blijft een probleem. Ze wil niet op de wc poepen. maar in een luier wil ze ook niet meer.
ik doe haar dus ook zo nu en dan een luier om als ik denk dat ze moet, gevolg… niks in de luier, luier af, broek vol! erg balen!
soms poept ze per ongeluk op de wc dan gaat het met een plasje mee zeg maar, wij geven dan veel complimenten en negeren de “foutjes”. verder hoop ik maar dat ze snel in zal zien dat poepen op de wc veel fijner is dan in je broek.

zij houdt het hierdoor ook lang op. normaal was het 2 poepluiers per dag, nu 1x poepen in de 2 a3 dagen.

Sje schreef laatst;
leg uit wat poep is en waarom het prima is dat het de wc ingaat, staat in een eerder topic over poepen op de wc (nog niet zo lang geleden)

succes!
Groetjes Gidget

Lilypie Maternity tickers

dank voor jullie tips.
we gaan dit dus toepassen
gr.mama van 2 kids

is heel logisch en herkenbaar.
het komt echt vanzelf. ik leg sinds kort met een gek dansje uit hoe poep in de billetjes komt (een beetje van Sje gestolen haha en een deel van mezelf) ik vertel en doe met gebaren na dat rico doet eten, en hij daar groter van wordt maar dat er ook een beetje overblijft in rico’s buikje. (met gebaren en gekke gezichten he!) dat het op den duur een groot hoopje wordt en dat het naar zijn billetjes schuift. Als rico dan niet gaat poepen krijgt rico buikpijn (daar klaagde hij al een tijdje over ook omdat hij niet zo goed kon poepen) als rico doet poepen gaat het “flop” uit zn billetjes en rico is weer blij!!
enfin ik maak er dus een verhaaltje van met gebaren en een dansje etc. hij zegt dan lachend: nog een keer nog een keertje!!! op den duur poepte hij INEENS bij de bioscoop op de wc. echt bizar, maar goed toen dacht hij wellicht: hee als ik het daar kan kan ik het thuis ook!
het komt vanzelf. het kan even duren maar echt! blijf geloven!

Goed zeg dat het bij Rico moet die truc gelukt is! Super!

Groetekes, Sje

Hier is het net omgekeerd. Ze poept op het potje, maar plassen voelt ze blijkbaar niet op tijd…

Yentha heeft ook héél lang niet willen poepen op de wc. Uiteindelijk toch gelukt.
Dus mssch kan je Sje en Inge’s trucje ook gebruiken.

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

hoi,

het wordt nog niet veel beter, nu wil hij ook niet meer in de luier poepen

Heeft nu 3 dagen nog niet gepoept,
Heb me al voorgenomen als maandag nog niet beter wordt ff naar h.a.
raadplegen,

Sommige mensen zeggen er geen aandacht aan besteden, komt vanzelf!
Maar je moet lijkt me toch een keer drang hebben?
Het verhaaltje van mama van Rico., heeft nog niet geholpen bij ons helaas

Zeker omdat mijn zoontje altijd goede poepluiers had zeker 2 tot 3 keer per dag.
Wat moeten we doen>>>

Thanks voor alle tips1