Zindelijk overdag met 5 jaar is normaal

Onderstaande las ik net op internet;

Je mag van een kind verwachten dat het (overdag) zindelijk is met 5 jaar, omdat pas dan alle organen die een rol spelen bij de zindelijkheid volledig zijn uitgerijpt.

Betekend dit dat je tot het 5e jaar regelmatig een terugval kunt verwachten? En hoe lang duren deze terugvallen gemiddeld ??

Oh verrassend, want ze mogen pas naar groep 1 als ze overdag zindelijk zijn. En groep 1 is bij 4 jaar.

Groetekes, Sje

Ja, ook dat … wellicht verschilt dit toch per school …
Stond op ouders online …

Sorry hoor maar ik vind 5 jaar toch wel een beetje belachelijk. Straks word je kind gepest omdat het de enige in de klas is die nog in zijn/haar broek plast… (Niet om jou Esther, maar het artikel dus )

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

esmeralda was vroeg zindelijk 1.5 jaar ze heeft nog nooit een terugval gehad.

iemand in mijn familie ( om privacy zeg ik niet wie) heeft echt moeite met zindelijkheid , is nu net 5, zit in groep 2 en heeft nog een luier.
Je kan toch geen kind weigeren van school?

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

Bij ons moeten ze zindelijk zijn als ze naar school gaan. Als er medisch niets aan de hand is kan een kind op deze leeftijd zindelijk zijn. Een klas heeft ongeveer 25 kinderen en dan heeft de leerkracht niet altijd tijd daarvoor, elke dag weer hè. Op het moment dat jij gaat verschonen zijn er 24 alleen in de klas. Kijk een ongelukje kan altijd gebeuren. Als een kind in z’n broek heeft gepoept worden bij ons op school de ouders gebeld. Op een kdv of peuterschool zijn meer juffen per klas en dus meer tijd en toezicht.

Gewijzigd door - pranger7 op 28 Feb 2012 07:40:06

Ik wil er eigenlijk ook mee zeggen dat je er niet altijd iets aan kan doen. Ik zie aan Fabienne nu ook dat ze behoorlijke terugval heeft, ondanks ze hartstikke zindelijk was. Al die blaasontstekingen of wat het dan ook zijn, doen haar geen goed. Ze kunnen haar straks toch ook niet weigeren op school? Ze gaat in september … als het probleem dan nog niet is opgelost?

In dit geval ging het om kinderen zonder medische oorzaak. Is je kind met 1,5 jaar zindelijk dan heb je mazzel … ik mag er toch wel vanuit gaan dan menig ouder zijn best doet het kind zindelijk te krijgen zoals ik ook elk kwartier met mijn kind naar de wc ga !!!

kind in mijn familie heeft al meerdere onderzoeken gehad maar is niets uitgekomen, het lukt gewoon nog steeds niet. (gaat hier om het plassen)
Alles is er al aan gedaan…

Je zou anders is moeten informeren bij de school.

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

Wat vervelend! Ook voor de ouders want menig mens zal zeggen dat ze er niets aan gedaan hebben! En vervelend voor de portemonee. Ik dacht ook; ha weg luiers maar nee hoor … zo waren ze weg en nu zijn ze er weer!
Hoop dat hij/zij er niet mee gepest wordt …

5 jaar is wel wat oud denk ik… ( ik ken ook eigenlijk geen kindjes die onzindelijk naar school gaan volgens mij) , maar ja in het uiterste geval inderdaad je kind een luierbroekje aandoen? Dan heb je ook geen natte broeken en luchtjes, dus dan wordt je kindje ook niet geplaagd. Maar wat vervelend Esther, zeker omdat ze gewoon zindelijk was. Misschien moet je eens kijken of bv een pedagoog je kan helpen met Fabienne ( ivm goede adviezen over hoe je hiermee om moet gaan)? Aangezien er geen medische reden is ( dat is al gechecked toch?). Het gaat vast weer over maar ik snap dat het vervelend is voor jullie. Succes ermee.
groetjes!

Gewijzigd door - Linette1 op 28 Feb 2012 10:22:02

Linette1 … ik ben nog steeds druk met de Huisarts te bezoeken want Fabienne lijkt nog steeds een blaasontsteking te hebben. Morgenochtend weer naar de HA. zie mijn andere topic … waar Sje me attendeerde om de kweek te laten testen op een schimmel.

Ik heb er geen verstand van, maar ik vind persoonlijk 5 jaar ook wel erg oud. Vaak hoor je dat je zo rond de 27 maanden het beste kunt beginnen met training, omdat een kind er dan lichamelijk aan toe is en de controle heeft over de juiste spieren. Lijkt me dan vreemd dat zindelijkheid bij 5 jaar normaal is.

Groetjes,
Sandra

Ik heb er geen verstand van, maar ik vind persoonlijk 5 jaar ook wel erg oud. Vaak hoor je dat je zo rond de 27 maanden het beste kunt beginnen met training, omdat een kind er dan lichamelijk aan toe is en de controle heeft over de juiste spieren. Lijkt me dan vreemd dat zindelijkheid bij 5 jaar normaal is.

Groetjes,
Sandra