Zindelijk maken?

Hallo allemaal,

Hoe doe je dat eigenlijk, kinderen zindelijk maken. Er loopt nu wel een topic over poepzindelijk maken. Maar ik vraag me dus af zindelijkheidstraining in zijn totaal gaat.

Onze dochter begint nu aan te geven dat ze iets in de luier heeft. Zodra ze plast of poept zegt ze bah en wijst naar d eachterkant van haar luier. Is het dan tijd om zindelijkheidstraining te starten?
En zo ja hoe pak je dat aan.

Ik laat haar nu al vaker met mij naar het toilet gaan, en ik zet haar ook wel eens op het toilet, maar aangezien ze zich achteraf meld, heeft het natuurlijk weinig zin om haar dan op het toilet te zetten. En je hebt de luiers ook niet 123 uit. Of gebruiken jullie dan luierbroekjes?

Gr, Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

Misschien is het ook nog wel veel te vroeg…?
Ze wordt pas 2.

groetjes Jeuly

ik denk helemaal niet dat het te vroeg is. Ze weet zelf al wanneer ze iets gedaan heeft, dus ze is zich ervan bewust. Wat nu moet gaan gebeuren is dat ze het een keer op het potje doet en de volgende dag 2x enz enz enz. Ik zou haar gewoon om het uur op het potje zetten er gaat een keer komen dat als ze erop zit dat ze een plas doet en daarna blijven stimuleren. Mijn zoon was ook nog geen 2 toen hij zijn eerste plasjes op de pot deed omdat hij er regelmatig op gezet werd. Nu pas (ruim een half jaar verder) is hij zover dat hij het zelf aangeeft als ij moet plassen en dan nog zeg ik regelmatig dat hij even moet plassen of ik vraag het aan hem. Ik begin er nu meer op te vertrouwen dat hij het zelf wel regelt. Poepen is daarentegen een ander verhaal, maar dat komt allemaal nog bij jouw kleine.
Dus om het uur op de pot zetten, desnoods de kookwekker zetten zodat je het niet vergeet. Succes ermee!!

Lfs

Hier hetzelfde verhaal als bij jou Sylvie geeft nu ook steeds vaker aan dat ze op de wc wil. Dan zet ik haar er op, maar heeft ze inderdaad net wat gedaan. Toch zet ik haar wel op de wc, al is het niet eens om haar nu zindelijk te maken, maar om haar aan de wc te laten wennen. Ze was er eerst namelijk bang voor en nu vind ze het prachtig. Ze pakt zelfs wc papier en gooit het tussen haar beentjes door, de grapjas!
Dus gewoon lekker doorgaan hoe je het nu doet, niet forceren, dat werkt averechts.
En als ze eenmaal een plas/poep heeft gedaan op de wc, dan de hemel in prijzen zodat ze het zelf ook geweldig vind

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Min dochter was 2 jaar en een week toen ze zindelijk was, dag en nacht.
Ook zij gaf aan dat ze iets in haar luier had. Dus haar lekker in de blote billen laten lopen en dit ging zo goed. Dit een weekje volgehouden en madammeke was zindelijk, zoontje doet er iets langer over maar gaat nu ook goed.

Bij mijn dochter heb ik gelijk de luier afgedaan 's nachts en ze heeft nog nooit in bed geplast.

Mijn zoontje is nu van de 10 nachten er zeker 8 droog.
Dus gewoon volhouden en doorgaan hoe je het nu doet.
Het komt ineens dat ze het besef er van hebben

Dank jullie wel, we gaan dan toch maar eens oefenen op het potje en/ of de wc.
Gebruiken jullie daar dan wel een verkleiner voor, anders valt ze erin

En luierbroekjes?

Groetjes Jeuly

Hahaha anders valt ze er in Prachtig!
Ja wij gebruiken wel een wc verkleiner

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik vind het zeker niet te jong hoor! Zeker als ze zelf aangeeft interesse te hebben!
Mijn zoontje was met 22 maanden zindelijk overdag. Dochter met 25 maanden.

Zoals wij het deden:
Begin met op vaste tijden op de wc zetten (voor het slapen, voor het eten, voor het weggaan). Als ze eenmaal doorheeft wat de bedoeling is en een paar keer een plasje of poep gedaan heeft aankondigen dat ze nu zo’n grote meid is dat ze geen luiers meer nodig heeft. En ook écht niet meer doen. Eerste dagen zal je veel moeten dweilen, maar echt, binnen 3 dagen hebben ze door wat de bedoeling is en na een week zal je nauwelijks meer ongelukjes hebben.
Wel in het begin die vaste tijden aanhouden. Maar ik probeerde ook niet te vaak. Als je ze bijv. elk uur op de wc zet zijn ze misschien wel droog, maar leren ze het niet zelf aanvoelen omdat de blaas dan gewoon nog niet zo vol zit. En zullen ze het dus ook niet zomaar zelf aangeven.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Neeltje ( a.s. december 2) poept al regelmatig op het potje. Plassen is dan toevallig ook iets wat ze dan doet, maar dat geeft ze niet vanzelf aan. poepen geeft ze dus wel aan ( meestal) en dan doe ik haar luier uit en zet het potje neer. Dat gaat al redelijk ( gisteren lag de drol er half naast hihi maar het gaat om het idee!) en ze krijgt dan natuurlijk alle applaus . Ik moet zeggen dat ik het ook vroeg vind ( Minke was 2,5 en poepen kwam juist later dan plassen) maar ach ik dacht ik probeer het, als ze het aangeeft, kan dat dus prima! Overigens vind ik trainen niet een woord dat bij deze situatie past, ik vind het eerder stimuleren. Want ze 'hoeft’nog niet zindelijk te worden van mij…
groetjes!