Zindelijk maar opeens niet meer poepen

hallo,

mijn dochter van net 3 is vanaf 2,5jaar helemaal zindelijk. maar sinds zo twee weken durf ze niet meer te poepen, ook wil ze niet een luier om dat ze het daar in doe. het blijft lang door gaan tot buikpijn en als ze dan eindelijk gaat is het gewoon met wat nat.

soms wil ze ook niet plassen, omdat ze dan weet dat ze ook gelijk moet poepen.

heeft iemand tips.
groetjes henny

Gaat ze op de toilet of een potje. Mijn dochter is pas 21 maanden en overdag, bijna zindelijk en 's nachts zijn we aan het oefenen. Ik weet wel dat ze soms de toilet eng vind en een potje fijner! weet niet waarom? Misschien kun je het haar eens vragen, zou best kunnen zijn dat ze bang is van de toilet. Ik heb het ook gehad dat ik bang was dat er iets uit de toilet zou kruipen en in mijn billen zou bijten, ahahah kids!

hallo,

ze ging eigenlijk gelijk op het toilet, bijna nooit op het potje.
en nu wil ze ook niet op het potje, dat hat ik al gevraagd.
ze had bij de wc een wc verkleiner met trapje, maar zodra ze wist dat ze zich goed kon beethouden op de wc alleen moets de wc verkleiner weg van haar.

groetjes henny

Hoi,

waarschijnlijk vraagt ze zich ineens af waar haar boodschapje heen gaat en als ze er zelf per ongeluk invalt, waar gaat zij dan heen. Leg haar goed uit dat haar boodschapje op een grote hoop komt o.i.d. en dat zij niet door het wegspoelgat past en dus niet weggespoeld kan worden. Bij mijn oudste hielp dat iig… Suc6 er mee!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

het gaat gelukkig weer goed.
sinds 3 dagen gaat ze weer zonder moeite poepen. ze krijgt nu ook een sticker als het gelukt is.
en ze wil ook niet dat ik blijf staan als ze haar grote boodschap doet, wel moet ik er naar kijken en dan is ze erg trots.
het gaat er om dta het weer goed gaat.
groetjes henny