Zin in kerst

Na 6 december (zondra Sint weg is) komen de kersliedjes weer op de radio. Je hebt ze allemaal al 10.000x gehoord, het zijn elk jaar dezelfde (hoe vaak heb ik Last Christmas van Wham al gehoord in mijn leven?), maar toch heb ik er alweer zin in om ze te horen. Ik ga ook vroeg mijn boom opzetten. Ben helemaal in the mood! Morgen is het 20% korting op alle kerstspullen bij een tuincentrum in de buurt, daar ga ik heerlijk snuffelen. Verwarming aan. Heerlijk! Hebben jullie er ook al zin in?

Wat wel MINDER is…dat dieet van mij…Ik wist natuurlijk dat het een rottijd is om te starten, maar ja, anders moest ik nog een maand langer in die positiekleding rondlopen…Nu ik alleen denk aan oliebollen, kerstkransjes, warme chocomel, word ik een beetje hongerig. Met kerst ga ik ook gewoon gourmetten hoor en mag ik best even wat smokkelen van mezelf. Doe ik de 27ste wel een ‘appeldag’ om te balanzen…Bleeeeh. Het is dat ik al 1,4 kilo kwijt ben, maar anders…zou ik nu zo een warme appelbol met kaneel naar binnen willen werken! Heerlijk! Dat is dan wel jammer, dat ik me nu moet inhouden…kijken hoe anderen zitten te smullen…Weeeeh!

Maar ik heb TOCH zin in kerst. Max zijn eerste kerst! Hij zal wel veel kijken naar de lampjes in de boom!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik heb ook helemaal zin in kerst. Eerst nog lekker genieten van sinterklaas, wat ik ook erg gezellig vind. Maar daarna idd het huis weer lekker warm aankleden in kerstsfeer. Mijn ouders zette vroeger de boom altijd een paar dagen voor kerst. Zelf was ik dus ook nooit van het vroege boom neerzetten. Al vind ik een paar dagen voor kerst wel heel erg laat. Meestal staat hij hier iets van 2 weken van te voren toch wel. Heerlijk idd ook die kerstmuziek.

Wat betreft je dieet is het idd een moeilijke periode. Maar wel heel goed dat je begonnen bent, want zo is er anders altijd wel iets waardoor je het uitsteld. En je hoeft je helemaal niet vol te eten, maar gourmetten met de kerstdagen kan zeker wel. Gewoon lekker veel water drinken die dag en even nergens op letten. Daar kom je echt niet meteen kilo’s van aan.

Groetjes,
Sandra

Ik heb ook al zo zin in de kerst!! Ik ben benieuwd hoe Bo de Boom vind!! Vorig jaar kreeg hij het nog niet echt bewust mee, dit jaar toch wat meer. Ben dus benieuwd hoe dat gaat!! Bij ons wordt de boom op zondag de 12e er neer gezet omdat we de 11e nog sinterklaas vieren met mijn familie!!
Normaal ga ik ook altijd even op jacht naar nieuwe kerst spulletjes!! Vind het zo leuk en gezellig hoe de winkels dan zijn!!
Ennuh, met kerst zit ik in de nacht dienst, dus dat houdt in, in de avond bij familie een uitgebreid kerstdiner eten, en dan in de nacht het kerst diner van het werk!!! En geloof mij, je likt je handen daar echt bij af, want we hebben echt goede koks bij ons, en zoveel geluk dat de stichting het eten van de nachtdienst verzorgt!! En het toetje, hmmmmmmmmmm!!! Ga er nu al bij kwijlen, dus ook niet goed voor mijn lijn!! Maar ach, zoals je op de foto;s van Bo zijn verjaardag al zag, was er toch al geen lijn te bekennen bij mij, dus ja, dat kleine beetje maakt dan ook niet meer uit!! hahahahahahaha

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ja, ik vind het ook fijn! Ik ben echt van de enorm kitscherige en over-the-top kerstdecoraties. Wat dat betreft hou ik wel van die Amerikaanse toestanden met enorme bomen en mini-kerstdorpjes eronder. Wij hebben ook een heel mooie kunstkerstboon van 2 meter hoog waar heel veel lampjes, ballen, slingers, etc. in komen en heel veel decoraties voor in huis. Ik vind het zo gezellig!

Sterkte Rainbow, met je slanke lijn. Lekker gourmetten en tot oud en nieuw alleen appels en water. Mag je met oud en nieuw aan de appelflappen en oliebollen

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik vind het ook super gezellig! We hebben vorig jaar een kunstboom gekocht en allemaal nieuwe versiering, lichtjes voor tegen het raam enzo. Maar we kunnen dit jaar geen boom zetten Ons half huis is een bouwwerf geworden met de verbouwingen, dus onze huiskamer is 2/3de kleiner dan anders en er is dus gewoon geen plaats voor een boom…
Wij vieren kerstavond bij mijn ouders, samen met mijn zus haar gezin en mijn broer. Heel gezellig. We hebben geen verplichtingen bij mijn schoonfamilie, dus die zien we niet met kerst. Kerstdag viert m’n zus bij haar schoonfamilie. Mijn ouders komen dan bij ons thuis eten. Al zal het dit jaar niet zo zijn, met de verbouwingen…
Maar volgend jaar zijn we er weer helemaal bij! Daar kijk ik nu al naar uit.
Maar we zijn nu aan het klussen… dus misschien dat ik volgend jaar die tijd ook zwangerschapskilo’s moet kwijtspelen Rainbow
Al hoop ik dan dat het zal zijn zoals bij Noa. Toen moest ik veel eten om niet teveel af te vallen, want twee weken na de geboorte woog ik minder dan voor de zwangerschap. Ook niet leuk hoor, want dan voel je je echt slapjes. Maar de kerstperiode is dan wel dé periode om teveel te eten natuurlijk

Wij gaan volgend weekend eerst nieuwe kerstspullen kopen. Na het spotincident 2 jaar terug hebben we eigenlijk niks meer. Maar inderdaad eerst a.s zondag Morgan der eerste sinterklaasmiddag

Groetjes,

Michèle

Voor ons is het dit jaar ook anders dan andere jaren. Vorig 9 dagen voor kerst is mijn schoonmoeder overleden, dus voor mijn vriend is de kerstsfeer dan sowieso ver te zoeken. Vorig jaar natuurlijk helemaal, maar toen zaten we nog in een roes. Nu is het toch allemaal wat bewuster. We vieren het vooral voor Merel en ik geloof wel dat zij helemaal enthousiast gaat worden. De buren hebben de kerstversiering buiten al anderhalve maand hangen en ze wil 's-avonds niets anders dan “jampjes kijken”. Maar goed we zien het wel. Er komt waarschijnlijk wel een kerstboom en ik ga denk ik het huis ook wel versieren, maar het zal wel heel anders zijn dan andere jaren.

Groetjes Natasja

Kerst? Ja gezellig
Idd lekker kerstliedjes aan de verwarming hoog en de boom aan.
Ben benieuwd of Bart de boom laat staan hahaha

@rainbow goed dat je bent begonnen hoor. Als je had gewacht hadden er mss weer extra pondjes bij gezeten.
Vorig jaar 1/2 nov waren mijn man en ik ook begonnen.
Geen dieten maar gezonder eten en vooral keuzes maken.
Wel meegedaan met de oliebollen maar 1 ipv 3.
Nootjes en chips laten staat maar wel een bakje kruidnootjes.
Rode sauzen en een lekkere salade ipv mayo en slaatjes
Wel een glaasje rode wijn maar een glas water ernaast
Mijn grootste hulp is geweest om te denken: Ik mag het wel maar ik kies ervoor om het niet te doen. door mezelf dit voor te houden hield ik dit ook vol en ben uiteindelijk 30 kilo afgevallen in 9 maanden (nu stabiliseren)

Ik wens je veel succes en nogmaals goed van je dat je gestart bent

@mini me: Als eerste, wauw!! Complimenten! Echt knap om zoveel af te vallen!

Enne… JA!! Ik heb ook zin in kerst.
Heerlijk gezellig, met z’n allen

Máár, eerst heb ik enorm zin in sinterklaas, ook al zo gezellig. En met Seth die het nu allemaal wat bewuster meemaakt, vind ik het helemaal leuk!

Wij gaan zaterdag alvast voor de kerstboom kijken, maar we willen maar een heel kleintje, want we hebben niet zoveel ruimte.
Wel hebben we nu al elke avond kaarsjes aanstaan, leuk.

En daarna nog Seth zijn verjaardag en Oud en Nieuw, ook leuk!!!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Mini Me, wat geweldig dat jij en je man het zo goed vol hebben gehouden tijdens de feestdagen! Echt erg goed! Ik ga ook wel IETS eten, maar kies dan inderdaad voor gezondere varianten. Dus geen kerstbrood met spijs, maar dan gewoon een bruin pistoletje met 30+ kaas. Ook lekker, maar tijdens mijn dieet verboden…En rode saus inderdaad…Ik vind wel dat ik iets mag eten, iets lekkers, maar niet én én én…En daarna balans ik weer een dag. Het moet mij ook lukken! Ik wil er maar 5 kilo af. maximaal, maar dat vind ik moeilijk genoeg. Echt super dat jij 30 kilo bent afgevallen, heb ik echt veel bewondering voor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ohhh ik heb ook al zo`n zin in kerst!
Eerste kerstdag komen mijn ouders + broertje hier heerlijk gourmetten samen met mn schoonvader en zwager…
Heb er nu al zin in…

Volgend weekend zetten wij de kerstboom weer op… 10dagen voor de kerst:D
Maaaaaaaaaaaar eerst morgen Noahs eerste sinterklaas hier thuis!

Liefs, Melanie