Jee…ik zit diep na te denken (hoor je het kraken? Haha!!![]()
).
Eigenlijk heb ik mij van te voren al een heleboel dingen goed gerealiseerd.
Ik wist bijv. dat ik heel veel van hem zou gaan houden, want ik kon al zoveel van een kind van een ANDER houden (neefjes/nichtjes etc.)
Dus laat staan hoe dat dat met een kind van jezélf moest zijn…
En ik realiseerde mij ook goed dat er door die liefde ook een angst bij zou komen om je kind.
Om zijn veiligheid, zijn gezondheid, je kent het wel.
Ik had ook vaak gehoord dat mensen hun “vrijheid” zo misten.
Nou sorry, heb ik geen last van (ben ik eigenlijk de enige???).
Het enige dat mij nu te binnen schiet is dat ik het in het begin heel zwaar vond dat hij elke twee uur gevoed moest worden, ook 's nachts dus.
En dat terwijl ik nog lag te herstellen van een keizersnede en zwangerschapsvergiftiging.
Dat was vooral lichamelijk heel erg zwaar, maar belastte me uiteindelijk natuurlijk ook psychisch wel.
Ik kreeg zowat geen slaap (gaf borstvoeding) en dat breekt je natuurlijk op in combinatie met dat andere.
Verder zie ik het vooral als een enorme verijking dat we Stephan nu hebben. Ik geniet enorm van hem! Zoals hij de dingen ziet, wat hij zegt, hoe hij doet etc. etc.
O ja, nog een “nadeel” van het hebben van een kind is bijv. afgelopen donderdag.
Dat hij geopereerd moest worden aan zijn amandelen.
Dat je dan ziet dat hij zoveel pijn heeft.
DAT is een tegenvaller. Je kind pijn zien lijden.
Want je ligt er dan nog liever zélf !!!
Maar ja, dat weet je. Dat hoort erbij en daar kan je nou eenmaal niks aan veranderen.
Verder ben ik wel erg bang om hem te verliezen. Maar ook dat hoort erbij en ik besef heel goed dat ik dat moet relativeren.
Het me niet moet laten overheersen enzo.
Nou, verder weet ik zo even niets wat me tegen is gevallen.
Eigenlijk dus vrij weinig.
Liefs, mamma van Stephan