Mijn zoontje van net 2 heeft sinds donderdag ineens hoge koorts ('s avonds rond de 40C) en zegt dat hij pijn in zijn mondje heeft. Nu is hij inderdad bezig met zijn laatste kiezen, dus kan ik me voorstellen dat het pijn doet.
Eten doet hij bijna niet, maar drinken gelukkig wel.
Nu viel vandaag me op dat zijn tandvlees door zijn hele mond heen erg rood is en volgens mij zitten er ook wat wondjes/ aften op. Kan dit door kiezen komen of is er wat anders aan de hand? Vanavond had hij nog steeds koorts (39,7)
Wat kan ik eraan doen? Ik geef al 3x per dag paracetamol 240mg, meer mag hij niet, maar hij is er echt ziek van.
Zijn dit kiezen of is het iets ergers?
Klinkt pijnlijk!
Het lijkt me niet dat die wondjes te maken hebben met het doorkomen van zijn kiezen, ik heb dat nog nooit gehoord eigenlijk.
Ik zou morgen even de HA bellen.
Groetjes
Margot
Check ook zijn keeltje even. Mogelijk is het een keelontsteking en noemt-ie dat ook “mondje pijn”.
Groetekes, Sje
Zou heel goed de laatste kiezen kunnen zijn. Toevallig vertelde iemand mij laatst dat haar kindje zo van de rel was. En in het mondje leek hij ook wel aften te hebben. Uiteindelijk waren dit de kiezen.
Als je ongerust bent zou ik de HA bellen.
Nu moet je niet gaan lachen maar is echt serieus. Het zou ook de hand voet en mond ziekte kunnen zijn. kijk effe bij de RIVM. Maar dit is geheel onschuldig alleen erg onprettig. want de aften doen erg zeer. daar begint het mee. na een paar dagen (vlgs mij dag of 2 , 3 ) krijgen ze blaartjes op hand en voetzolen. Heeft mijn kleintje ook gehad toen ie zo oud was. nogmaals erg hinderlijk, en besmettelijk voor kids, maar niet ernstig, zijn er snel bovenop.
En kiezen krijgen is niet prettig, idd beetje verhoging kan.maar als ie 41 graden koorts krijgt dan echt effe bellen, da krijg je niet zomaar van alleen kiezen (ben mondhygienist)
sterkte hoor!!!
x Floss