Zielig.... moet het even kwijt

Ach mijn lieve meid is heel erg hoesterig, waarschijnlijk toch koudje gevat met dit weer en nu ligt ze in bed en hoest zichzelf iedere keer wakker. Daardoor is ze zooooooooooo moe omdat ze niet goed slaapt. Vannacht vanaf 4.45 uur aan het spoken geweest, iedere keer weer hoesten. Vanochtend ook niet goed geslapen en nu wil ze zoooooooo graag slapen.
Helaas vind ze water echt niet te drinken… mag ik haar ook roosvicee geven? Dat heb ik namelijk in huis, diksap ben ik nog niet mee begonnen. Kan eens kijken of ze roosvicee wil drinken als ze zo’n hoestbui heeft?

ohhh zo zielig hè?? Als we zelf zo ziek zijn dan vinden we ons zelf al zielig moet ja nagaan bij dat kleine mensje! Stom hè dat ze ziek worden
Misschien even een ui naast het bed… werkt bij mij altijd erg goed! En wat thee? Ik zou ook gewoon roosvicee geven hoor…
Beterschap voor je kleine meid!

X Marja

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

En als je het water een beetje lauw/warm geeft?
Rosevicee kan ook hoor, maar als je kindje al tandjes heeft is dat s’nachts misschien niet zo’n goed idee.
Heel vervelend he? Onze zoon heeft ook veel luchtweginfecties gehad, en momenteel ook weer aan het piepen en hoesten…
Als het lang aanhoudt gewoon even langs de huisarts!
Dingen als een ui, luuf e.d. kunnen heel goed werken maar kunnen ook een averechts effect hebben omdat ze de luchtwegen juist kunnen prikkelen, voorzichtig proberen dus.

Beterschap voor je meisje!
Groetjes Carolien.

Idd zielig als ze willen slapen en ze kunnen het niet. Ik zou ook proberen om wat roosevicee te geven. Met melk wordt het vaak alleen erger door het slijm. Succes en hoop voor jullie op een goede nacht. Dat jullie kleintje maar lekker mag slapen. Ik gebruik zelf idd ook wel eens een ui of luuf. Een handdoek onder het matrasje leggen (zodat ze met het hoofdje iets rechter liggen, voor de slijm) wil ook wel eens helpen.

Léony

Je kunt ook het bedje iets omhoog zetten, zelf heb ik 2 bakjes er onder staan. of een kussen kan ook en een ui! dat helpt echt.
stinkt wel maar ja het is voor een goed doel, zelf zou ik nooit roosvicee geven, vaak krijgen ze meer dorst, lauw water of lauwe slappe thee is beter.

Succes en beterschap

Mariska