Zielig: in een groen knollenland

Eva heeft het ontdekt: het liedje van de haasjes in een groen, groen knollenland. Niks bijzonders, maar…wij keken op You Tube naar ‘kinderliedjes’ en alle liedjes stonden afgebeeld met een tekenfilmpje. Juist dat liedje was met een echt filmpje, wel met animatiehaasjes. Maar je zag een echte ‘jagerman’ met een jachtgeweer (en kogels!) en daarna een jongetje (het zigeunerjongetje) dat huilde om het dode haasje.

Nou vind ik dat liedje al zielig, aangezien een haasje eerst nog muziek zit te maken en daarna wordt doodgeschoten. Maar goed, Eva vindt het geweldig. Telkens wil ze dat filmpje zien, omdat je echt tromgeroffel hoort en we doen dan van de fluit en trommel.

Maar nu zat ze de hele tijd in bed te praten over dat jongetje dat huilde en over de haasjes die dood werden geschoten. Ik denk dat het heel veel indruk op haar maakt en ben bang dat ze er over gaat dromen. Ze herhaalt steeds: ‘Jongetje huilu, haasje doodgesotu’. Er zitten twee beelden in het filmpje die ik niet tof vind, die van de jager en van een rokend geweer…Eigenlijk snap ik niet waarom ze dat zo afbeelden! Zouden jullie het steeds laten zien omdat ze er steeds om vraagt? Ook als je vermoed dat ze het zielig (maar toch ook interessant) vindt? Ik vind het achteraf eigenlijk niks, maar ze heeft het al 10x gezien…

Dit is het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=QZp77Pi4NlM

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hmmm, weet eigenlijk niet of je van de baas wel linkjes op de site mag zetten? Haal maar weg anders?

Maar hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik denk: ik laat het niet meer zien! Het is een rotliedje toch eigenlijk?

Zoals zoveel kinderliedjes…
Tekstueel zijn ze al niet allemaal opvoedkundig geschikt zeg maar.

En met de invulling (beeldmateriaal) kun je natuurlijk
alle kanten op. Denk dat er ook wel “prettiger” filmpjes
met dit liedje zijn.
Youtube is natuurlijk uitermate geschikt voor "alternatieve"
invullingen…

Ga eens naar Google, en kies voor Afbeeldingen boven in beeld.
Zoek dan eens op Nijntje…

M.

Als jij vindt dat ze er niet meer naar moet kijken, moet je het gewoon niet doen. Ook al wil zij het nog zo graag zien We zijn er als ouders ten slotte ook om onze kinderen te behoeden voor slechte dingen toch? Zo is de onze erg gevoelig voor wat hij op tv ziet, hij beseft wat hij ziet en gaat er vragen over stellen. We zijn dan ook heel selectief met het aanbieden van programma’s. Ik wil geen overstuur kind hebben 's nachts want dan slaap ik nl. zelf ook errug graag!

Nou, dat konijntje kan gewoon getoond worden, want mevrouw heeft heerlijk geslapen. Ze begon vanmorgen pas over het huilende jongetje, maar alles beter dan dat ze zich dat 's nachts weer herinnert!

Vergeet niet rainbow dat hoe vaker je het blijft herhalen hoe meer er blijft hangen. Ik heb het niet gekeken want ik hoef geen doodgeschoten konijnen te zien maar ik zou deze bijvoorbaad al niet tonen aan haar.

Groetjes,

Michèle

Nee joh, je ziet geen dood konijn! Dat zou zielig zijn! Maar je ziet wel een jager en da’s al zielig genoeg.

Hoi hoi

Ik vind het filmpje wel meevallen hoor

De jager en het huilende jongetje zouden misschien als schokkend kunnen worden ervaren maar denk ik eerder voor ons als volwassenen omdat wij er veel meer betekenis aan kunnen geven, toch?

groetjes x

Lilypie Second Birthday tickers

nou inderdaad ik vind veel kinderliedjes maar luguber hoor, die 7 kikkertjes gaan ookal dood in de sloot !
en wat denk je van die positieve sprookjes, met heksen en stiefmoeders die je hart in een kissie willen hebben, gezellig hoor !

Pippy is geboren 17.07.2009

Ja, vreselijk, sommige kinderliedjes zing ik niet hoor en ik “edit” ook altijd haar video’s. Verder als ze tv kijkt is het Ceebeebies (van de BBC) met alleen maar dingen voor echte kleintjes, en ook geen “rare” reclames. Heerlijk. Ik kijk dus ook alle DVD’s voordat zij ze kijkt, Maya de Bij is best leuk, maar 1 aflevering heeft een “enge” spin, die laat ik dus echt nog niet zien. Al die zooi hoeft van mij nog niet, alleen kijkt J wel altijd medische programma’s met me. (dat dan weer wek) maar goed dat vind ik zelf net iets anders (mijn ma is het daar overigens iet mee eens)

Oef ben ik dan onverantwoord zeg, morgan is gek op Phineas & Ferb (wij ook trouwens) ze doet zelfs perry het vogelbekdir naar Grrrrrrrrr

Groetjes,

Michèle