Eva heeft het ontdekt: het liedje van de haasjes in een groen, groen knollenland. Niks bijzonders, maar…wij keken op You Tube naar ‘kinderliedjes’ en alle liedjes stonden afgebeeld met een tekenfilmpje. Juist dat liedje was met een echt filmpje, wel met animatiehaasjes. Maar je zag een echte ‘jagerman’ met een jachtgeweer (en kogels!) en daarna een jongetje (het zigeunerjongetje) dat huilde om het dode haasje.
Nou vind ik dat liedje al zielig, aangezien een haasje eerst nog muziek zit te maken en daarna wordt doodgeschoten. Maar goed, Eva vindt het geweldig. Telkens wil ze dat filmpje zien, omdat je echt tromgeroffel hoort en we doen dan van de fluit en trommel.
Maar nu zat ze de hele tijd in bed te praten over dat jongetje dat huilde en over de haasjes die dood werden geschoten. Ik denk dat het heel veel indruk op haar maakt en ben bang dat ze er over gaat dromen. Ze herhaalt steeds: ‘Jongetje huilu, haasje doodgesotu’. Er zitten twee beelden in het filmpje die ik niet tof vind, die van de jager en van een rokend geweer…Eigenlijk snap ik niet waarom ze dat zo afbeelden! Zouden jullie het steeds laten zien omdat ze er steeds om vraagt? Ook als je vermoed dat ze het zielig (maar toch ook interessant) vindt? Ik vind het achteraf eigenlijk niks, maar ze heeft het al 10x gezien…
Dit is het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=QZp77Pi4NlM
Groetjes Rainbow, trotse mama