Zielig eekhoorntje

We hebben hier een klein stukje eigen dennenbosje, ideaal voor een paar eekhoorntjes. Die zitten er dan ook lekker. Vanochtend zat er eentje wel heel dicht bij het huis en toen wij hem zagen, zag onze hond hem ook. Hij was niet snel genoeg ( zowiezo vreemd want ze zijn normaal pijlsnel en heel venijnig), maar we konden niet voorkomen dat de hond m had. Hij liet het beestje meteen los, dus volgens mij heeft ie m niet echt gekwetst, maar het beestje bleef liggen en leek zijn achterpootjes niet te kunnen gebruiken. Wij hem dus gevangen en meteen gaan bellen. Pfffffffffff wat een gedoe zeg voordat iemand wat doet. Ze moeten iets doen omdat het blijkbaar een beschermd dier is ( wist ik ook niet ) en je mag hem ook niet zelf verzorgen ( ben je nog strafbaar ook ). Uiteindelijk kwam ik bij de dieren-ambulance uit, maar die moesten eerst nog bekijken uit welk district een ambulance moest komen omdat er voor dit gebied niet zon dienst bestaat nog. 4 uur ( en dus heel veel telefoontjes )nadat we het beestje vonden is ie uiteindelijk opgehaald door een Ambulance uit Venlo. Het maffe is dat die hem naar Roermond gingen brengen terwijl dat voor mij zon 15 min rijden is. Pfffff als ik dat geweten had dan had ik hem zelf wel even weggebracht. Hij was er niet zo best aan toe, maar omdat ie na 4 uur adem happen toch nog leefde hoop ik toch op een klein kansje. Ik heb mijn uiterste best gedaan in ieder geval. Heb geen foto gemaakt helaas omdat we hem niet nog meer schrik wilden bezorgen.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Jee, ik las al wat achter je msn naam…zielig hoor.
Ik hoop maar dat ie het overleefd inderdaad.
Wel maf zeg, dat dat via zoveel omwegen gaat. Je had hem idd net zo goed zelf ff weg kunnen brengen…(maar ja, wist jij ook niet natuurlijk).

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

Nee joh, als ik dat nl geweten had dan had ik het beestje weggebracht om hem niet zo lang te laten lijden. Wel 1 lichtpuntje… Er komt waarschijnlijk vanaf mei hier ook een ambulancedienst voor dieren. (wel handig want ik loop altijd tegen dit soort gevalletjes aan )

ja ik wist dat eekhoorntjes beschermd zijn
Heb zelf een paar maanden op de dierenambulance gewerkt
Het is wel zielig voor het eekhoorntje
Hebben ze je ook verteld waar ze hem heen brengen ?

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje of zusje van Robin

arm beestje…hopelijk komt het allemaal nog goed…

Ach wat zielig.
Zouden ze je nog laten weten hoe het verder is gegaan met het eekhoorntje?

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Nee ik denk niet dat we er nog wat van zullen horen.
Maar nu zat er vanochtend(zowat op het zelfde plekkie )een gewond konijn. Pfffffffffff nu is het hokkie weer bezet. Er is zo niets aan het beestje te zien, maar volgens mij heeft onze kat er mee liggen stoeien en is ie doodop. Laat hem nog even lekker rusten voor een paar uurtjes en dan hup, toch maar de vrijheid in weer.

Astrid de dierenredster!!!

Ben het met je eens Jolanda
En Astrid gewoon blijven doen hoor

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje of zusje van Robin

Gewijzigd door - heleen op 20 Apr 2005 21:41:33

Pffff kan er niks aan doen joh, die beestjes duiken hier zo een meter van de achterdeur op joh. Whahahaha alsof ze het weten he.

ach gossie arme beestjes,nou red ze maar goed hoor astrid

Nou jaaaaaaaaaa dit beestje heb ik niet kunnen helpen. Hij leek allert, dus heb m vrijgelaten omdat een wild diertje zich in zo`n kooitje natuurlijk ook niet zo best voelt. Maar toen we gingen kijken na een uur lag ie op een zij haast op hetzelfde plekkie. Ik laat de natuur nu maar even zijn eigen gang gaan.

Snif…
Tsja, dan had hij het dus zowiezo niet gered, zo te horen.
Wel jammer hoor, maar ja, idd de natuur hè…

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

Heb je 'm niet meer geprobeerd te reanimeren?

Whahahaha nee hoor, soms moet de natuur zijn eigen gang maar gaan.

Geen konijnenziekte?
Dan blijven ze ook liggen en zijn ze apatisch.
Gewoon blijven doen hoor!

Groetjes,

Diana moeder van Daan

volgens mijn heb jij een mooie tuin ,dat al die dieren bij je komen ,en eekhoorn zijn zulke mooie beesie ,en ja die konijn het is wel zielig allemaal ,maar gelukkig woon jij daar astrid de dieren redster ,je bent geweldig ga zo door

groetjes marielle mama van tanja

Whahahaha, ga zo door ? Het is weer zo ver hoor. Knalt er hier weer een duif tegen het raam. Helemaal dizzy natuurlijk. Ikke maar alle beesten hier naar binnen gedaan en nu hoop ik dat ie effe bijkomt en dadelijk weer weg kan vliegen.

Zo zie hier, een suffe duif.

Gewijzigd door - Evianne`s mama op 23 Apr 2005 10:54:54

Hihihi nou de vogel is weer gevlogen.
Nou hier is alles weer zowat groen( seringen beginnen net te bloeien ) en zo nu in het voorjaar krijg je natuurlijk allemaal van die jonge onervaren beestjes. Vind het er wel veel dit jaar al, maar ach…ikke ben toch thuis en Evianne vind het ook wel gezellie zo met die beestjes en hoe vaak kan je een eekhoorntje nou van zo dichtbij zien dat je hem aaien kan ?