We hebben hier een klein stukje eigen dennenbosje, ideaal voor een paar eekhoorntjes. Die zitten er dan ook lekker. Vanochtend zat er eentje wel heel dicht bij het huis en toen wij hem zagen, zag onze hond hem ook. Hij was niet snel genoeg ( zowiezo vreemd want ze zijn normaal pijlsnel en heel venijnig), maar we konden niet voorkomen dat de hond m had. Hij liet het beestje meteen los, dus volgens mij heeft ie m niet echt gekwetst, maar het beestje bleef liggen en leek zijn achterpootjes niet te kunnen gebruiken. Wij hem dus gevangen en meteen gaan bellen. Pfffffffffff wat een gedoe zeg voordat iemand wat doet. Ze moeten iets doen omdat het blijkbaar een beschermd dier is ( wist ik ook niet ) en je mag hem ook niet zelf verzorgen ( ben je nog strafbaar ook ). Uiteindelijk kwam ik bij de dieren-ambulance uit, maar die moesten eerst nog bekijken uit welk district een ambulance moest komen omdat er voor dit gebied niet zon dienst bestaat nog. 4 uur ( en dus heel veel telefoontjes )nadat we het beestje vonden is ie uiteindelijk opgehaald door een Ambulance uit Venlo. Het maffe is dat die hem naar Roermond gingen brengen terwijl dat voor mij zo
n 15 min rijden is. Pfffff als ik dat geweten had dan had ik hem zelf wel even weggebracht. Hij was er niet zo best aan toe, maar omdat ie na 4 uur adem happen toch nog leefde hoop ik toch op een klein kansje. Ik heb mijn uiterste best gedaan in ieder geval. Heb geen foto gemaakt helaas omdat we hem niet nog meer schrik wilden bezorgen.
Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003