Ziekjes

O, jee… zijn we net een heerlijk weekendje weg geweest, komen we thuis met een ziek kind:S
Hij had vanmiddag 38 graden en voor hij naar bed ging 39,5.
Hij zat er heel de tijd bij als een dood vogeltje, wilde alleen bij papa en mama en zat heel de tijd te kermen alsof hij pijn had, en je zag aan hem dat hij zich erg rot voelde.

Maargoed, nu ligt hij in bed met een zetpil en slaapt, maar hij ligt nog steeds te kermen in zijn slaap en af en toe een uithaal. Gaat dit goed of moet ik hem in de gaten houden vanacht?
Ik weet wel dat kleintjes hoge koorts kunnen krijgen…
O, ja… en hij laat heel de tijd windjes, zou dit ergens mee te maken kunnen hebben? Hij heeft niets geks gegeten.

Liefs, (bezorgde) Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ach meis, wat sneu. En dat na zo’n heerlijk weekendje weg. Wat dat wel fijn?

Heeft 'ie pijn, denk je? Oren? Ben daar zelf erg gespitst op sinds Erik dubbele oorontsteking heeft gehad. Je slaapt vannacht vast lichter dan normaal, dus mocht je wakker worden, ga gewoon even bij hem kijken om te checken. Ik zou er m’n wekker niet voor zetten, maar je wordt vast wel een paar keer wakker. Tenminste, bij mij werkt het wel op die manier. Wat die windjes betreft, geen idee. Misschien een buikgriepvirusje? Maar dan zou je verwachten dat hij ook spuugt en / of diarree heeft. Morgen is het misschien al veel beter, hopelijk hebben jullie een rustige nacht!

Hier hopelijk ook, Erik heeft beide ogen ontstoken en is ook niet 100% fit. Ook verhoging, etc.

Beterschap!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Beterschap voor seth. Snap dat je bezorgd bent. Kan idd buikgriep zijn heerst behoorlijk op het moment. Als je je erg veel zorgen maakt dan zou ik gewoon de HA bellen morgen, kan nooit kwaad. Normaal zet ik nooit de bayfoon aan op onze slaapkamer, maar wel als Rens ziek is. Gewoon voor m’n eigen gemoedsrust.

Groetjes Ramona

Nou, dat was me het nachtje wel!
Hij is goed ziek en heeft nogsteeds 39,5
Ik ben de hele nacht in de weer geweest en hij heeft uiteindelijk op mijn buik liggen slapen. elke keer maareven en dan weer hard huilen…
Hij heeft 2x een paracetamol gehad, maar de 2e keer had het geen effect.
Hij had ook steeds schokken vn de koorts.

Nu wil hij alleen als een dood vogeltje bij mama zitten, en we kijken maar een beetje tv. En hij begint te huilen bij elke beweging

Gelukkig heb ik nu vakantie en kan ik gewoon thuis blijven.

@Mriek: We hebben gelukkig een heerlijk weekendje gehad.

Liefs, Anne

Anne… als de koorst niet zakt na het ingeven van de paracetamol dan naar huisarts gaan. Dan heeft meneer ergens een ontsteking zitten die niet over gaat als je niks doe. Waarschijnlijk krijgt hij dan een kuur.

Hier momenteel ook een koortsig kindje… hopelijk kan ons bezoek morgen aan de KNO arts wel doorgaan…

aahh wat zielig voor je mannetje… hier ook 1 die flinke koorst had… de volgende dag was het weg, en savonds kwam het weer…

Nu gaat het weer goed, maar als hij schokken krijgt en de paracetamol doet zn werk niet, zou ik even je huisarts bellen meid.

Sterkte en Beterschap…

We horen het nog he

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

dit komt mij enigzins bekend voor. Joey had dit een tijdje geleden ook, 2 dagen. Heeft toen ook een koortstuip gehad en we zijn toen ook even bij de HA geweest. Waarschijnlijk was dit een darmvirus. Als de koorts sochtends neit lager is dan hij naar bed ging moet je echt even overleggen met de HA of assistente hoor. Als hij kermt dam heeft hij waarschijnlijk ook echt pijn, wellicht dat er ergens een ontsteking zit. Niet twijfelen, gewoon even bellen voor overleg!

Ik sluit me aan bij de voorgangsters en tevens heel veel beterschap voor Seth

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Da’s precies wat Erik had bij de oorontsteking lalala: schokken van de koorts, alleen maar willen slapen op mijn buik (rechtop) en dan telkens na heel korte tijd huilend wakker schieten. Echt meid, laat z’n oren even checken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

en lalala hoe gaat het? Nog gebeld?

Ik sluit me aan bij de andere meiden en zou wel even langs de HA gaan hoor. Het lijkt me wel of je mannetje pijn heeft.
Hopelijk is hij snel beter!!!
Veel sterkte
liefs

hoe is het met je kleine vent? ben je nog naar de huisarts geweest?

liefs woezel

Nou, even een update:

Er is niets met zijn oren aan de hand, gelukkig!
Waarschijnlijk is het een virus in zijn buik of darmen.
(hij heeft een megavieze broek gehad andaag, helemaal onder)
Hij heeft heel de dag op schoot gezeten, en lekker bij mij geslapen.
Ik mocht hem echt niet in bed leggen oid.
Als hij in slaap valt schokt hij ook nog elke keer, waardoor hij weer wakker wordt, en ik hem weer in slaap wieg.
Zijn koorts is nog steeds hoog, helaas.
Dus zal nog wel een lastige nacht worden, ben ik bang.
Bedankt dat jullie allemaal zo mee denken!

Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/1A4Dp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - lalala op 23 Feb 2010 16:40:06

Hè vervelend dat het nog niet beter gaat Hoop dat hij snel opknapt.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

is er nog gezegd of je paracetamol ofzo mag geven?
Joey heeft het een tijdje terug ook gehad, ook een darminfectie, maar hij sliep heerlijk op een paracetamol 240 gr! Uiteindelijk was het met 2 a 3 dagen over, dus ik hoop dat die kleine van jou ook gauw weer op knapt.
Sterkte!

Wat sneu, maar wel fijn dat je nu weet wat het is. Sterkte vannacht meis, ik denk aan je. Hier ook nog steeds een ziek kereltje. Beterschap voor Seth!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja, we hebben er al wat paracetamol ingestopt, maar het helpt niet voldoende.
De koorts zakt wel, maar hij slaapt niet en wil alleen op schoot. Daarnaast schokt hij zichzelf steeds wakker.

Mriek: ook een goede nacht toegewenst

Liefs, Anne

Als paracetamol de koorts niet laat zakken, is er sprake van een bacteriële infectie. Bijv. een urineweginfectie of een oorontsteking. En dan heeft-ie antibiotica nodig.

Ik zou morgen even naar de huisarts gaan om urine te laten checken.

Groetekes, Sje

Nou, het is uiteindelijk een stuk beter dat verwacht gegaan vanacht!
We wilden hem eerst tussenin leggen in bed, maar hij ging steeds zitten en naar foto’s wijzen, dus dat was geen succes.
Dus heb hem heel snel in zijn eigen bed gelegd, toen heeft papa hem in slaap gewiegd en heeft hij tot 6 uur doorgeslapen, even goedleggen en hij sliep verder tot 8 uur Heel fijn!

Vanochtend zag hij er al veel beter uit en had hij geen koorts meer. Hij is nog wel erg moe en slap (na 3 stappen los storte hij in), en ligt nu dus alweer een uur te slapen.
Maar ben blij dat er verbetering in zit!

Liefs, Anne

Oh fijn meis… laat hem maar lekker even aansterken. Kijk maar naar onszelf als we paar dagen flink ziek zijn geweest… kan wel week duren voor je echt de oude weer ben…