Ziekjes of tandjes

hoi allemaal,

pffffffff zit er ff doorheen. lieke eet sinds vrijdag een stuk minder.
Haalt met moeite 400cc groente gaat ook minder terwijl ze dit altijd lekker vondt. danoontje en fruit gaat er goed in. De laatste fles drinkt ze niet veel van.
Het was een hele strijdt nu zei cb geen strijt aangaan want het wordt alleen maar erger. Dus als ze de fles loslaat proberen we het daarna nog even wil ze hem niet zetten we hem weg.
Ze wordt snacht’s gelukkig niet wakker voor honger ondanks dat ze maar 70 drinkt om 19.30uur. Mijn schema is goed cb dacht aan tandjes of dat ze ziek wordt.
Ze is ook hangerig/huilt snel en slaapt meer. Vandaag naar huisarts geweest en alles is oke oortjes/keeltje/longen etc prima
Zij zei ook kijk het nog een week aan kan tandje zijn of een virusje wat eraan komt. heeft geen koorts.
Zoals ik al zei ze heeft rode warme wang/ eergisteren 4 poepluiers daarna gewoon 1/ hangerig/huilerig/snel moe. wat denken jullie tandjes of iets anders??
Kijk wel wit tegen het tandvlees aan maar bovenop zie ik nog niks! Zo raar allemaal.
Mijn moeder zij ook maak je niet druk als ze echt honger heeft eet ze wel en dat is ook zo maar toch ben ik erg bezorgd terwijl de arts niks kon vinden.

sorry voor het lange verhaal maar moest het ook even kwijt. Nu denk ik wel eens kon ze maar praten hahaha

gr gytha

Hoi Gytha,

Zit Lieke niet in een sprongetje?
Dan zijn ze soms hangerig en eten minder.
Tandjes zou ook kunnen.
Geen zorgen maken, is vast met een paar dagen over.
Kwijlt Lieke ook meer dan anders?
Dan komen er snel tandjes door.
De poepluiers dat is ook niet erg hoor.
Anne had er laatst ook 4.
Dat kwam omdat ze toen vast voedsel kreeg.
Soms heeft ze een dag niks en de andere dag weer 1 of meer.

Het is ook geen ramp als Lieke het laatste flesje niet opkrijgt.
Babytjes geven zelf aan dat ze genoeg hebben, en als ze de
nacht doorslaapt dan heeft ze dus genoeg gehad.
Anders werd Lieke toch echt wel hongerig wakker snachts.

Je hoeft ook niet altijd koorts te hebben hoor als je niet lekker bent.
Een collega van mij was vorige week niet lekker (snipverkouden) maar
geen koorts.
Gewoon niet fit genoeg om te gaan werken.
Dit kan bij Lieke natuurlijk ook.
Anne was laatst ook verkouden (slijm in haar keel), maar had geen koorts.
Sliep wat langer dan anders.
Hebben haar gewoon laten liggen tot ze wakker werd.
Als Lieke verder tierig is (vrolijk/lachen e.d.) dan is het prima toch!
Speelt ze wel lekker in de box of is ze nu het liefst bij jou of je
man op de arm.

Beterschap voor Lieke!
Houd je me op de hoogte!

Groetjes Heleen.

hoi heleen,

bedankt voor je reactie. Ik wordt gewoon onzeker omdat ik niet weet wat ze heeft.
vandaar ook huisarts bezoek. Lieke kwijl ook veel maar voel geen bobbel of zo.
Kijk er ook erg wit tegen aan.
Nee is ook niet erg als ze flesjes niet leeg drinkt dat heeft ze nooit gedaan en was ook geen probleem, groeide altijd goed.
Maar nu laat ze soms echt steeds de helft staan. Gisteravond dronk ze maar 50 vannavond 70 van 200. groente gaat ze na paar hapjes huilen (heeft ze nog nooit gedaan) Ik zat te denken als het de tandjes zijn kan dat danoontje verlichten omdat dat kaud is he?
Misschien dat ze daarom die wel eet.
Omdat ze gisteravond zo weinig dronk dacht ik ze zal deze morgen wel honger hebben en dat had ze ook maar er zat nog 70 in fles en had ze genoeg.

Ze kwijlt wel veel maar doet ze altijd. ze speelt wel even in de box maar niet zollang als normaal op schoot op in wipstoel speelt ze dan wel. erg hangerig dus. verder wel vrolijk en lachen maar kan ook huilen om niks. pfff
hopelijk ben ik er gauw achter waar het van is want dit is niet leuk zo zit de hele dag te gissen

gr gytha

Hi Lieke,

nou dit komt me bekend voor zeg! Haha, milo heeft het zelfde gehad. ik weet niet met welke mnd, vlgs mij ook 6 of 7. En hij ging vanzelf weer eten en drinken. Af en toe kon ik m achter het behang plakken, zo sikkeneurig was hij, wou niks, pieperig, ik werd er onzeker van, hij is toch niet ziek? At slecht, hij was gewoon anders dan anders. En inderdaad het is of een sprongetje geweest, want daarna ging hij bv ineens heel goed en zelfstandig zitten, maar ineens had hij ook een 1e tand. Heb je het boek “Oei ik groei”? echt een aanrader, kreeg ik rust van. Kon ineens zijn gedrag verklaren. Hij heeft het weleens vaker, en soms is het inderdaad zijn tand, en soms zo’n sprong, want dan kan hij ineens heel veel. En dan denk ik altijd: heb ik me toch weeer in de maling laten nemen. niet door hem, hij doet het niet espress. maar gewoon door onzekerheid.

succes
het kom altijd weer goed, ECHT!

dikke kus

x Floss

Jeske kreeg haar eerste tandje ook rond die leeftijd…
Ze kwijlde toen erg veel en lag op alles te kauwen… Ik heb toen zo’n koelbijtring gekocht en die vond ze erg fijn (was ook hartje zomer)…

Dat sikkeneurige komt en gaat… Jeske zit nu ook in een sjaggie-fase (zie topic, nieuw ritme, probleempje) Maar ik weet ook dat even een paar weken doorbijten is en dan is ze weer de vrolijke miep die ik ken…

ja heb het oei ik groei boek maar volgens dat boek moet het nu een makkelijke periode zijn. nou mooi niet.

Eten kindjes altijd slecht als ze tandjes krijgen???
Heb ook zo’n bijtring en ze heeft het steeds in haar mondje en gaat dan hard over haar tandvlees. Maar zouden het wel de tandjes zijn?? fruit en danoontje gaat wel de rest gaat bar en bar slecht.
gisteravond sliep ze ook onrustig niet huilen maar wel steeds wakker.
Ze is ook erg huilerig niks is goed. pfffffff box niet wipper niet op schoot maar eventjes. wordt er zo onzeker van omdat ik niet weet wat ze heeft.

gr gytha

Het is inderdaad een stuk makkelijker als ze kunnen praten. Ik kan er soms ook zo onzeker van worden. Je weet het gewoon niet en het kan inderdaad van alles zijn. Het lijkt wel op tandjes en op een sprongetje.
Je hebt haar laten onderzoeken en lichamelijk is er niets aan de hand. Dat brengt mij altijd wel wat rust als ik dat weet.

Hopelijk is ze snel weer de oude

Bianca

Hopelijk zijn het tandjes, want zo is het echt niet leuk.
zo sjaggie pff

misschien een gekke vraag hoor maar ik wil wel eens gaan proberen om pap met lepeltje te geven maar hoe maak ik dat klaar???
Met opvolgmelk en is bambix groeipap dan goed?? Als dat gaat dan eet ze teminste nog iets.
En Yogurt?? mag dat al?? en zso ja welke yogurt gebruiken jullie dan???

groetjes Gytha

Hoi Gytha,

Pap kun je gewoon maken van opvolgmelk en een paar lepels bambix erdoor.
Elke vond het nooit zo lekker, alleen als we er wat roosvisee doordeden
kreeg ze haar bordje wel leeg.
Yoghurt mag eigenlijk pas vanaf 8 mnd.
Wij gaven de yoghurt al met 6 mnd. Beetje roosvisee erdoor en smullen maar!

Laat Lieke ook maar eens op een broodkorstje sabbelen vindt ze vast ook lekker.
Of een langevinger/soepstengel.
Als het goed gaat met het brood kan ze vast al een paar stukjes eten.
Doe je er wat smeerkaas op ofzo.

Groetjes Heleen

ja korstjes krijgt ze al vindt ze lekker.
ga vannavond eens een bordje pap proberen dan. misschien dat dat lukt.

net weer een volle poepluier gehad (diarree) lijkt echt op tandjes, symphomen worden steeds zichtbaarder!! ze is ook echt nietin haar hum heb net druppels van vsm gehaald. tandvlees lijkt wat gezwollen te zijn. en wordt steeds witter.
hoop zo dat het dat is he!!
haar bijtring bijt ze ook erg hard op en ook op een theelepeltje.
Hoop dat ons meisje weer gauw in haar hum zit is zo zielig.
Heeft ook nog nooit niks gehad vandaar ook onzekerheid bij mij.
Wist niet dat ze er zo van uit hun doen kunnen zijn echt niet normaal.
Lijkt me ook wel weer leuk haar eerste kerst met een tandje! hihhi

Hoellang kan het duren voordat deze door zijn?? weet iemand dit??
Wat ht is zo sneu he

gr gytha

Hoi Gytha,

Tigo is op het moment ook een draak, precies zoals jij omschrijft (ik denk dus ook tandjes). En even over dat Oei, ik groei!, ik geloof er wel in hoor, maar ik denk dat de sprongetjes ook wel een paar weken af kunnen wijken, Tigo is een week eerder geboren en zou dus de sprongen een week later hebben. De omschrijving van de hangerige periodes is precies Tigo, maar de tijd wanneer het plaatsvindt is heel verschillend, de ene keer wel zoals het boek zegt, de andere keer veel eerder of later. Zo zie je maar, niet ieder kind is hetzelfde. Succes met deze vervelende periode, en laten we hopen dat ze met de kerst wel weer gezellig zijn.

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

oja ik hoop het zo dat ze met kerst weer de oude is!!
Ze heeft vandaag weer alles opgedronken!!! Ze begon eraan net of ze uitgehongerd was haha
ben hier zo blij mee!!!
Nog wel spuitluiers en ze zit nog niet in haar hum. steeds piepen en niks willen.
Hoop dat dit ook snel over is. volgens mij zijn het echt de tandjes stopt alles in de mond en de fles drinkt ze met tussenpozes goed leeg. ze gooit hem er steeds uit en grijpt dan naar tandvlees. Ik geloof ooke echt in dat boek, maar nu wijkt ze er van af hahaha en lieke is precies met de 40 weken geboren.

groetjes Gytha

Hallo Gytha,

Spuiluiers zijn een goede indicatie voor tandjes. Ze komen eraan! Let wel op haar verhoging. Ons meisje krijgt 2 snijtandjes ineens. Nu zijn ze goed door, gelukkig. Hier dus ook spuitluiers en verhoging, maar dat was niet van de tandjes maar door een infectie. Daarna heeft ze er nog een bovenop gekregen en toen was het 4 daagjes ziekenhuis… Maar maak je niet ongerust, meestal zijn spuitluiers door tandjes. Hier te laat gezien dat er ook nog andere dingen niet in de haak zaten.
Weer een stapje groter…
Zit Lieke ook al los? Sinds ons meisje los zit speelt ze weer graag in de box!
Succes ermee!

Groetjes,

Tamara

hoi tamara,

wat vervelend zeg dat ziekenhuisopname.
nee lieke zit nog niet los maar wel bijna.
vandaag geen spuitluier maar normaal.
ze is nog wel mopperig. geen verhoging gelukkig.
hopelijk zijn de tandjes er zo.

gr gytha

Hier Anna vandaag ook aardig uit haar hum! Ook spuitluiers, dus dat wordt wat!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

wat blijkt: Tigo zijn eerste tandje is door!!! En dat op tweede kerstdag, gelukkig was hij verder wel supervrolijk deze dagen en leek er niet echt veel lat van te hebben. Helaas drinkt hij nog niet echt goed…eten gaat daarentegen wel super!!!

he wat leuk zeg het eerste tandje!
Hier nog niks
Maar ze is wel lekker gezellig geweest met kerstdagen en eten en drinken gaat ook weer prima! sinds 2 dagen een halve boterham op! zo leuk he.
Misschien heeft ze gewoon een buikvirusje gehad dat heerst hier wel erg op het moment.
Maar nog geen tandje

groetjes Gytha

onze lars is ook snachts weer in de weer terwijl het net zo goed ging, drinken ook slecht pffffffffffff ja ze houden je wel bezig he!!!
maar vanochtend keek mij man nog eens goed en ja hoor 2 kleine blaasjes onder en 2 mienie witte puntjes dus eindelijk een beginnend gebitje
Op naar de andere pfffffffffff

Nou, het eerste tandje bij Tigo is door, maar ik denk dat er meer komen, wat een dag pfffffffff. Niets was goed, hij ws ook echt zielig en zo slecht heeft hij nog nooit gedronken (ook al dagen trouwens), en ook een beetje verhoging. Dus wie weet, ik gok tandjes, maar kan net zo goed ziekjes zijn, of sprongetje of wat dan ook.
Brood vind Tigo trouwens heerlijk, dat krijgt hij nu ongeveer een maand, was eerst wel wennen, maar nu smult hij ervan. Eerste kerstdag heb ik trouwens een klein stukje met hem gefietst (naar mijn zus) ook helemaal geweldig, hij zat lekker om zich heen te kijken en met de bel te spelen, het is dat hij al zelfstandig kan zitten (we moeten hem nog wel helpen met gaan zitten) anders had ik het niet gedaan, maar echt een aanrader!
Groetjes Verna