hoi meiden,
Mijn meisje is al vier dagen ziek, vermoed de zesde ziekte. Vanaf gister alleen zo verschrikkelijk jengelig. Daarbij ben ik zelf ook ziek geworden en kan ook weinig hebben…al probeer ik dat niet te laten merken.
Hoe komen jullie dit soort dagen door. Tv kijken wil ze niet, niks maar echt niks is goed. Snel huilen en jengelen…
Ziekies en zo jengelig!
Zesde ziekte kun je nooit weten door alleen maar ziek-klachten. Dat weet je pas als de koorts weg is en er puntjes-uitslag op hoofd en romp verschijnt.
Tot die tijd kan het net zo goed een gewoon virus of een oorontsteking ofzo zijn. Bij de zesde ziekte hoort jengeligheid ook niet over het algemeen. Dan zijn ze juist eerder lusteloos en rustig.
Hoe oud is ze? Die jengeligheid kan los van haar ziek-klachten ook het gevolg zijn van een sprongetje.
Groetekes, Sje
hoi Sje,
Gister twee geworden!
Bij de dokter geweest maar toen had ze nog geen puntjes, wel oor en keel ontsteking, hij had het over een virus. Ik denk nu zelf aan zesde ziekte omdat haar hele romp onder de rode puntjes zit. Maar kan ook van de antibiotica komen…
Ben zelf ook niet lekker en ze is nu zo aan het jengelen. Geeft dubbel gevoel want ben haar nu vier dagen in de watten aan het leggen en weet nu bijna niet meer wat ik voor haar kan doen. En of het komt omdat ze niet lekker is of omdat ze haar grenzen aan het verkennen is. Niks is goed! Pfff.
Gewijzigd door - denise44 op 05 Apr 2011 13:05:42
Als ze inderdaad onder de rode puntjes staat, zou het weleens de zesde ziekte kunnen zijn.
Misschien is het voor haar een alles-bij-elkaar-situatie. Virus, oorontsteking, peuterpuberteit, aanvoelen dat jij niet lekker bent, spanningen rondom haar verjaardag (want hoe leuk dat ook allemaal is, vergis je er niet in wat voor impact dat op zo’n kleintje kan hebben).
Nog gefeliciteerd trouwens. Heeft ze ondanks haar ziek-zijn wel een leuke verjaardag gehad?
Groetekes, Sje
ach, het is voor haar vervelender dan voor mij! haar verjaardag heb ik afgeblazen maar er zijn toch nog wat buurtkinderen geweest, heel lief. maar al snel toch te druk voor haar.
en ik had taart gebakken die ze zelf mocht versieren, vond ze super.
ze heeft gelukkig nog niet de leeftijd dat ze het erg in de gaten heeft dat ze haar verjaardag niet heeft gevierd!
het zal alles bij elkaar zijn en als ze straks weer wakker is ( ligt vanaf 11.00 uur alweer op bed) ga ik er weer wat van maken voor haar!
wat ik ga en kan doen, geen idee…
hoi,
Mijn dochter is ook heledag door aan het zeuren en jengelen,
en word ook snel boos als bv iets niet lukt!
Ook is ze al paar dagen beetje ziekjes.
Niks is goed idd!!! word gewoon heel erg vervelend,
zelf word je er ook nog is goed chagerijnig van, en de sfeer thuis word ook niet gezellig.
Ze zou zich best een beetje ziek voelen,
Maar wat al eerder gezegt is, lekker aan het peuterpuberen.
ben benieuwd wanneer dat over gaat, want het is echt niet leuk,
dat gejengel gehuil en gezeur.
Groetjes
ps: nog gefeliciteerd me je dochter
Xandra
hoi Nemo,
Join the club. Ze is ook nog niet beter van de antibiotica. Haar lijf krijgt steeds meer rode vlekken ( mama soms ook…) en ze loopt alsof ze dronken is! Bel morgen wel weer de dokter.
Maar dat jengelen en inderdaad niks goed vinden! Zelfs haar beer is al een aantal keer door het huis gevlogen ( om niks…arme beer).
Ze ligt nu weer op bed…en het is stil. Dus zal ze nodig hebben. Hopen op een goede nachtrust en morgen hopen dat ze weer beter zijn!
Succes met je kleintje en veel beterschap! Valt niet mee om tot tien te blijven tellen, zeker omdat het waarschijnlijk komt door het ziek zijn. Excuus, maar zodra ze echt weer beter is…is die grens van mama ook eens klaar!