Ziekenhuistas, wat neem je mee


#1

Hadden jullie iets specifieks mee naar het ziekenhuis voor voor-tijdens-na de bevalling?
Hele praktische dingen, of dingen waar je tijdens de bevalling zelf iets aan had in de zin van weeeen opvangen. En hoe zit t met de papa’s, is het voor hun handig om extra dingen bij zich te hebben naast een fototoestel?

Je hebt natuurlijk de standaard lijstjes met kleding voor jezelf, het kindje, toiletartikelen enzo, maar ik kreeg onlangs b.v. de praktische tip om even een euro in de tas te stoppen voor de rolstoelen die voor in het ziekenhuis staan, dat soort dingen bedoel ik, dingen waar je zelf van te voren niet zo goed aan denkt, of misschien dingen die jullie bedacht hebben omdat je iets miste bij/na een eerste bevalling?

Namen jullie ook iets persoonlijks mee? Ik zat er aan te denken een foto van mn zoontje mee te nemen, en kan je b.v. op verloskamers naar muziek luisteren?

Aangezien dit w.s. mn eerste ‘normale’ bevalling gaat worden zijn alle tips/ideeen welkom!

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

pregnancy calendar


#2

Behalve praktische dingen voor mezelf en de kleine had ik niks mee. Wij mogen bij ons ziekenhuis voor bevalling via de spoedeisende hulp, dus dan krijg je gewoon een rolstoel. Hoef je niks voor te betalen. Verder idd fotocamera mee en wat tijdschriften. Wij hadden geen muziek op de verloskamer, mochten wel gratis televisie kijken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#3

Bij ons waren de rolstoelen 2 euro… (al ging ik lopend naar binnen, hadden we daar tevoren wel naar gekeken).
Ik had bij de ziekenhuisbevalling niks persoonlijks gebruikt. Had wel tijdschriftjes mee maar niet gelezen… ook geen behoefte aan gehad. Enige wat we niet hadden en misten was de camera!
Geen idee of je tv kon kijken of muziek luisteren…
Mijn man kreeg in t ziekenhuis wel een avondmaaltijd aangeboden (ze zeggen vaak eten meenemen voor de papa’s). Was bij ons niet nodig.


#4

Een licht verteerbare snack in je tas voor jezelf… Bevalling kan lang duren. M’n vriend had de Nintendo ds meegenomen en ook gebruikt trouwens ( heb hele lange bevalling gehad).
Los briefje met mobiele nummers van familie mocht je in de haast je mobieltje vergeten…


#5

Even na kijken of inderdaad je man eten kan krijgen, anders brood voor hem mee nemen. als je een boekje mee wil nemen iets waarbij je niet te veel hoeft na te denken.


#6

Bedankt voor het meedenken!
De tas in zo’n beetje gepakt, heb dr inderdaad maar wat nieuwe roddelbladen in geschoven…wat sultana’s (lekker lang houdbaar…), pakje dextro, briefje met tel.nummer (handig!) hoewel ik raar zal staan te kijken als mn man zn mobiele telefoon vergeet, want die is dr zowat mee getrouwd. Wat me dan wel weer deed realiseren dat ik gewoon kan word-feuten als ik daar nog zin in heb !

En heb een briefje op de deur geplakt met “fototoestel” “opladers” en “eten”, daar moeten we dan waarschijnlijk nog wel een week of 3 tegenaan kijken, maar voor het geval we overhaast de deur uit vliegen dan vergeten we deze dingen hopelijk niet! (bij de geboorte van Jasper waren we de camera dus ook vergeten… maar gelukkig had personeel op de OK zelf allemaal foto’s voor ons gemaakt), en ik weet inmiddels dat we een tv tot onze beschikking hebben.

Ik ga dr maar vanuit dat het zo wel voldoende is en dat we natijd snel met elkaar naar huis kunnen zodat ik thuis weer al mn spulletjes bij de hand heb!

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

pregnancy calendar


#7

Hoi,

Bij Amy heb ik uiteindelijk een behoorlijk tijdje in het ziekenhuis doorgebracht. Op den duur vond ik het oersaai worden en was blij dat ik mn iphone bij me had. ik kwam met 1 tas en ging er uiteindelijk met 4 weg. iedere dag had ik wel iets wat ik toch miste.
Papa was blij dat hij op een gegeven moment zijn laptop meegenomen had zodat hij nog wat kon werken, want als het lang duurt om welke reden dan ook, dan ben je de tijdschriften daar wel zat. savonds keek ik dan de ene serie na de andere via uitzending gemist enzo…pffff…
Eten en drinken kwam ik daar niet te kort, maar een gewoon snoepje of knabbeltje heb ik wel gemist. Dat zou ik zeker meenemen.
Liefs annelies

Daisypath Happy Birthday tickers


#8

Warme sokken!!
Die vond ik echt onmisbaar. Hoewel ik van de jongste midden juli ben bevallen en het warm was die dag, had ik tijdens de weeën hele koude voeten.


#9

Ik had rondom de bevalling van de oudste (keizersnee) een Nintendo DS tot mijn beschikking… Ideaal! Maar goed, jij gaat voor een ‘normale’ bevalling.
Ik had verder geen bijzonderheden mee. Heb ook niks gemist, was toen ik in het ziekenhuis aan kwam gewoon echt met bevallen bezig, en had nadien een baby om mee te zwijmelen… geen tijdschriften of ander spul nodig

Groetjes Manderijn.


#10

Idd warme sokken. En zorg dat je voldoende kleding bij je hebt zodat je eventueel iets extra’s kan aan doen als je het koud had. Toen ik moest bevallen van Noa was het bloedheet maar na de bevalling zat ik in een dikke flanellen pyama zo koud had ik het. Badjas en pantoffels is ook wel fijn om bij je te hebben. En zorg dat je voldoende contant geld meeneemt. Bij lang niet alle ziekenhuizen kun je pinnen als je iets te eten oid wil halen.