Zieke Oma


#21

Dank jullie wel allemaal.

Kleine update:

Mama is begonnen met hele zware medicijnen die heeel misschien de tumorgroei zouden kunnen vertragen. Als dit niet werkt dan kan het zijn dat ze het nieuwe jaar niet gaat halen. De medicatie geven ze normaal niet bij deze soort kanker, maar ze proberen alles.
In 2.5 maand is de tumor zo gegroeid dat mama nu echt een dikke buik heeft, dat is erg snel. Pffff.

Mijn moeder is erg labiel momenteel en logisch natuurlijk. De ene dag voelt ze zich best goed en de andere dag voelt ze zich onveilig en is ze bang dat ze neervalt.

Mijn dochter gaat er tot nu toe goed mee om. Ze begint nu met vragen stellen. Wanneer wordt oma beter, wat heeft oma dan precies, waarom is oma verdrietig? Hier geven we een zo goed mogelijk antwoord op. Oma wordt niet meer beter, oma geeft een ziekte die alleen oudere mensen kunnen krijgen (in haar ogen is oma oud. Ik had eerst verteld dat oma ziek in de buik is maar daarna had mijn dochter ook buikpijn), oma is verdrietig omdat ze ziek is en niet meer beter wordt. Daar kunnen we allemaal wel eens verdrietig over zijn.

Dit pikt ze tot nu allemaal goed op.

Liefs sandra


#22

Hoi Sandra,

Wat heftig voor jullie allemaal zeg. Vind wel dat je er onwijs goed mee omgaat naar je dochtertje toe. Meer dan dat kan je niet doen, het is ook moeilijk en verdrietig en dat hoef je voor je dochtertje niet verborgen te houden.

Ik hoop natuurlijk mee dat medicatie de tumorgroei kan remmen en jullie nog wat tijd samen gegund wordt…

Veel sterkte,
dikke knuffel
Carolien.


#23

Dank je wel Carolien.

we doen wat we kunnen…


#24

{{{{{Sandra en familie}}}}}

Groetekes, Sje


#25

Vreselijk! Wij hebben het meegemaakt met m’n schoonmoeder en dat ging ook zo snel (ook in de kerstperiode trouwens). Mijn dochter was toen net 1 en ze dan krijgen ze het natuurlijk anders mee. Ik heb er destijds hier ook een topic over geplaatst en wat mij toen werd gezegd is om veel foto’s te maken. Dit hebben we ook gedaan en ik wil je adviseren om dit ook te doen. Ik heb één van de foto’s gebruikt voor een soort van herinneringslijstje. Daarin zit dan de foto, het horloge wat we van haar hebben gekregen voor haar dood en een herinneringssteentje wat bij haar in de kist heeft gelegen toen ze overleden was. Deze staat bij ons in de woonkamer en mijn dochter kijkt er vaak na. Ook kregen we voor haar een boekje. Dag lieve… heet het. Die gaat over een overleden dierbare en hierin kunnen kinderen zelf tekeningen maken en de gebeurtenissen rondom de ziekte/het overlijden opschrijven.

Ik wil je onwijs veel sterkte en kracht wensen. Dit heb je nodig. Nu zijn de donkerste dagen van het jaar nog donkerder…

Groetjes Natasja



#26

Nog n kleine update:
Mama heeft een redelijk goede week gehad. We hopen allemaal van harte dat de medicijnen wat gaan doen. Mama kan zelf niet goed aangeven of ze werken. De ene dag zijn de klachten minder dan de andere dag. Er komt zoiezo een dag dat ook deze medicatie niets meer doet. We genieten nu van iedere dag…

Mijn dochter doet het goed. Ze vraagt nu wat vaker of we naar oma gaan. Dit doen we dan, indien mogelijk, ook.

Foto’s maken doen wij inderdaad ook. We hebben zelfs, toen mama nog haar eigen haar had, een fotoshoot laten maken. Erg mooi geworden!!!

Ondanks onze situatie wil ik iedereen hele fijne feestdagen toewensen. Geniet van je gezin en familie!!!

Liefs Sandra


#27

Fijn dat het afgelopen week redelijk ging met je moeder. Ik hoop met je mee dat de medicijnen hun werk doen.

Voor jullie, ondanks de verdrietige situatie waarin jullie zitten, ook goede kerstdagen en het allerbeste voor 2014.

Groetekes, Sje


#28

Wat een tegenslag dat de chemo niet aanslaat. Nogmaals heel veel sterkte en ondanks alles hoop ik dat jullie er met elkaar nog een mooie kerst van kunnen maken.

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#29

Hoi hoi

We zijn de feestdagen goed doorgekomen. Het was moeilijk en zeer apart maar het is gelukt.

Ik ben blij dat we 2013 gehad hebben. Weer een mijlpaal bereikt om het zo maar even te zeggen.
De medicatie doet redelijk zijn werk momenteel. Mam voelt zich redelijk.

Natuurlijk blijft het wachten op het moment dat ook deze medicatie niet meer werkt, maar laten we hopen dat dit nog even duurt.

Liefs Sandra


#30

Fijn dat jullie de feestdagen naar omstandigheden goed doorgekomen zijn.
Fijn ook dat je moeder zich redelijk voelt.

Groetekes, Sje


#31

Hoihoi,

Gewoon even een krabbeltje, ik hoop dat het nog steeds redelijk stabiel met je moeder gaat en jullie zoveel mogelijk van elkaar genieten. Hoe gaat het met jezelf en je dochtertje?

Knuffel voor jullie,
Carolien


#32

Hoi hoi

Bedankt voor je berichtje.
Momenteel gaat het nog steeds vrij redelijk.
Mama levert wel steeds meer in wat betreft conditie en energie maar ze voelt zich nog redelijk.
Het blijft spannend want de medicatie kan ieder moment zijn werking verliezen.

Mijn dochter is er zo nu en dan flink mee bezig. Gister was ze bijv heel verdrietig omdat ze zo graag wil dat oma weer een keer oppast. Dit durft oma niet meer aan (vertrouwt haar lijf niet). Dat zijn lastige dingen.

Liefs


#33

Moeilijk om je moeder van een gezonde sterke vrouw zo achteruit in conditie te zien gaan… Nogmaals sterkte en geniet van de hele kleine dingen en momenten die jullie nog samen kunnen beleven. Hopelijk sta jij er niet alleen voor en zijn er nog anderen (broers, zussen) met wie je je zorgen en emoties kunt delen.

Liefs Carolien.


#34

Goedemorgen,

Even een update:

Mam heeft afgelopen maandag weer een ct scan gehad.
Er waren 2 scenario’s:

  1. Het gaat redelijk, ga door met de medicatie.
  2. Het groeit te snel, stoppen met medicatie, er is niets meer aan te doen.

Gelukkig werd het het 1e scenario.
De grootste tumor was 16.6 cm doorsnee en op de scan was te zien dat die tumor nu 14.4 cm is.
Wat ze natuurlijk niet kunnen zien is of de tumor nog meer gekrompen was en nu weer groeit, dus eigenlijk hebben we weinig aan de scan.
Het kan zomaar zijn dat het over een maand zo is dat ze ziek wordt.
Mam heeft sinds donderdag erge maagkrampen. De vraag is of het met de tumoren te maken heeft maar dat maakt het niet minder zorgwekkend.

Mijn dochter is er op het moment niet zo veel mee bezig maar stelt met tijden nog vragen. Hier geven we dan eerlijk antwoord op.
Het lastige is alleen dat zij daarna verder speelt (gelukkig!!!) En wij blijven ermee zitten.

We mogen niet klagen, gezien mam eigenlijk 2013 niet zou halen, maar het blijft erg eng.

Wordt vervolgd.

Liefs San


#35

Fijn dat de tumor kleiner is dan bij de vorige scan en dat de behandeling voortgezet gaat worden. Net wat je zegt: het kan zomaar ineens weer anders zijn, maar voorlopig lijkt het erop dat je je moeder nog een poos bij je mag houden!

Groetekes, Sje


#36

Nou… gaat t met mn mannetje beter (zie forum buisjes), gaat t met mama wat minder. Vanmiddag met spoed naar rotterdam gereden omdat ze weer flinke buikklachten heeft. De arts kon zo op t oog niets zien dus nu pijnstillers gebruiken en maandag weer in de scan…
Het ging zo goed!!! Spannende dagen dus weer… afwachten maar even.

Liefs Sandra


#37

Oh heftig zeg. Je valt wel van de ene emotie in de andere op dit moment. Alle sterkte.

Groetekes, Sje


#38

veel sterkte

Danielle geboren op 7 januari 2010
Sanne geboren op 19 november 2011


#39

Hoe is het nu?

Groetekes, Sje


#40

Ng steeds veel pijn. Met pijnstillers is het te doen.
Maandag moet ze weer in de scan dus het is even afwachten.

Houd jullie op de hoogte.

Liefs Sandra