Zieke baby & braken

Mijn dochtertje van 4 maanden is ziek. Ze was al flink verkouden en heeft gisteren vaccinaties gehad (DKTP-Hib en Pneumococcen) Vandaag heeft ze verhoging 38 graden en braakt. We zijn al langs de huisarts geweest. Die adviseerde 3 uur te wachten met voeden om haar maagje tot rust te laten komen. En haar daarna 30 ml water te geven. En afwachten of ze dat binnenhoudt. Kan ik haar eventueel kleine beetjes borstvoeding laten drinken om uitdroging te voorkomen?

Groetjes Jessica

Ach wat zielig voor de kleine meid. Borstvoeding mag ook.
Wij hebben toevallig 2 kindjes met buikgriep vandaag. Zo zielig want Carnaval barst hier los en uitgerekend vandaag is hier het hummelkesbal.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Toen een vriendin van mij een zieke baby had die de fles steeds teruggaf, kreeg ze als advies om de fles aan te maken met 1 schepje minder. Dus bijv. 150ml + 4 schepjes i.p.v. 5 schepjes want dat is lichter verteerbaar.

Borstvoeding zou sowieso licht verteerbaar zijn, dus volgens mij moet dat gewoon kunnen om inderdaad uitdroging te voorkomen.
Beterschap met de kleine meid.

Groetekes, Sje

quote:
Borstvoeding zou sowieso licht verteerbaar zijn

Ja en daarom mag dat wel. Uiteraard is dit dan ook goed ivm de afweerstoffen die hierin voorkomen.
Beterschap met jullie kleine meiske

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ik snap niet dat jouw meisje vaccinaties krijgt als ze ziek is. normaal mag dat toch niet?

Zoals ik het berichtje interpreteer was ze gisteren nog niet ziek. (Gisteren vaccinaties gehad en Vandaag verhoging van 38 graden + braken).

Groetekes, Sje

hoi heb net ook al zoeen soort topic geopent ,samar is ook al ziek ze heeft gisteren vaccinatie van DKTP2 en Hib2
gekregen .
sind dien heeft ze hoge koorts en doet ook braken ,
weet nou niet of het door de vaccinatie komt of dat ze toevallig buikgriep heeft ze is verder niet verkouden’.
en was voor de vaccinatie ook niet ziek het is zo zielig als ze nog zo klein zijn en gewoon de hele fles eruit spugen.
en de was zit inmiddels ook al vol hoop dat ze snel beter wort en anders ga ik ook maar naar de dokter heeft jouw kindje trouwens ook koorts ?

Hoi,

Toen de kinderen hier nog klein waren en ze moesten braken dan werd geadviseerd juist geen melk te geven. (ik gaf de fles, weet niet hoe het met borstvoeding is)
Maar dan moest ik de vocht uit iets anders halen bijv. water of lauwe thee.
Melk is niet lichtverteerbaar, vult juist het maagje zodat ze er weer een paar uur tegen kunnen.
En dan gaf ik ook geen warm eten.
Weet niet of jouw kleine al warm eet of fruithapje krijgt?

Beterschap voor de kleine!

Groetjes Lisan.

Lindsey had vannacht 39,5 graden koorts. Vannacht heeft ze weer gebraakt. De voedingen vanaf 6 uur vanochtend houdt ze nu gelukkig wel binnen. Volgens mij is ze beetje bij beetje aan het opknappen. Het was wel een zware nacht. Ik heb nauwelijks geslapen.
We zijn pas begonnen met fruithapje. Dus nu ze ziek is, wachten we daar maar even mee.

Groetjes Jessica

Geef in geval van braken ook liever kleinere hoeveelheden dan eens in de paar uur een hele fles. Als je zelf ziek bent moet je er ook niet aan denken om elke 2-3 uur een paar dl. warme melk naar binnen geklokt te krijgen. Dan heb je ook liever elk half uur een beetje.

Groetekes, Sje

Ze drinkt iedere keer kleine beetjes uit de borst.
Ze drinkt goed. Gelukkig maar.

Groetjes Jessica