hallo iedereen,
ik weet het even niet meer…
Mijn zoontje is nu 5,5 maand oud en normaal gezien erg vrolijk, lacht veel en eet en slaapt goed.
Vorige week heeft hij een paar dagen diarree gehad, maar was verder niet ziek, geen koorts oid. Nu is dat al 2 dagen beter gelukkig. Maar sinds een paar dagen wil hij zijn groenten en fruit niet meer. Houdt zijn mond al stijf dicht als hij de lepel aan ziet komen.
Ook het slapen is veel slechter geworden. Overdag gaat het de ene keer goed, de andere niet, en 's nachts ligt ie regelmatig te huilen, met zijn ogen nog gesloten. Hij maakt met momenten wel nog steeds een vrolijke indruk, maar op andere momenten begint ie plots te huilen, reden???
Ik dacht eerst dat ie last had van tandjes (die heeft ie nog niet), maar ik zie niks verschijnen in zijn mondje.
Omdat ie geen koorts of zo heeft, weet ik ook niet of ie nu ziek is of niet. Bij de huisarts kan ik morgen wel terecht maar ik wou even mijn verhaal kwijt… Dat lucht in ieder geval al op en misschien heeft iemand van jullie een idee wat het kan zijn.
Oh ja, wat ie ook regelmatig doet is zijn hoofd naar voor buigen als je m vast hebt. Dat deed ie eerder nooit en ik heb ook geen idee waarom ie dat doet.
Alvast bedankt voor de reacties!
Ziek?
Ja, hartstikke in een sprong! Zie het oei-ik-groei-boek! Week 22,5 t/m 26,5.
Zeg de afspraak bij de huisarts maar af, want dat is zonde van jouw tijd en van zijn tijd.
Gewoon afwachten tot het sprongetje weer voorbij is.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 17 Jun 2010 16:37:22
Mijn zoontje is ook 5,5 maand oud en ik herken wel dingen van jouw kindje. Heel hangerig, plotseling 's nachts wakker worden, piepend maar wel half slapend. Een speen helpt gelukkig nog wel. Soms ineens huilen, geeeen idee waarom!
Eten/drinken is hier (nog) geen probleem.
Maar volgens Oei-ik-groei is er echt sprake van een sprong. Julian is 3 weken te vroeg geboren, dus die weken moet je weer afhalen van het echte aantal weken, dus wij zitten er nog middenin!
Sterkte, en onthoudt: het is maar een fase!
Groetjes,
Mirjam