Ziek?

Hallo allemaal!

Ik heb even een vraagje.
Alicia (9 mnd) heeft gisterenavond haar laatste fles helemaal laten staan en toen ze vanmorgen haar fles leeghad, heeft ze hem meteen weer helemaal uitgespuugd. Ook heeft ze last van diarree. Ze heeft geen koorts, dat niet. Zouden dit tandjes kunnen zijn? Ze heeft er nu 2 onder en de 2 bovenste zitten eraan te komen. En hoe moet dat nou met die voeding, want ze heeft nu natuurlijk niks op eigenlijk. Ze heeft alles weer uitgespuugd. Moet ik dan een nieuwe fles maken?
We gebruiken Nutrilon nr. 2 en bambix groeipap van 8 maanden.
Graag jullie tips!!

Hoi Agnes,

Vervelend he zo’n spuegend kindje.
Puck spuugt heel veel. Vergeet niet dat een kindje niet voor niets spuugt.
Je zou over een uurtje nogmaals een fles kunnen aanbieden al zou ikdeze zonder bambix maken.
Oogt je kindje ook ziek?

Groetjes Loes

wij zitten ook weer in de lappenmand, lars heeft ook zijn hele bedje ondergespuugt later op de nacht kwam lucas en ikzelf een uur later diaree en spugen dus het heerst weer.
Ik zou even niks geven als alleen een flesje roosvice of thee… vaak hebben ze wel dorst.
succes

Hoi Hoi

Bij diaree is vooral drinken het allerbelangrijkste. Het eten is op dat moment minder belangrijk. Zoveel mogelijk water en thee blijven aanbieden. Als ze dat niet binnen houden proberen ORS te geven dat zorgt ervoor dat ze vocht vasthouden maar ik zou toch eerst met huisarts overleggen. Baby s moeten voldoende vocht vasthouden. Dit is wat mijn huisarts tegen mij vertelde toen mijn dochter diaree had. Ik weet niet of het aan de tandjes ligt, maar mijn dochter was aan de diaree en heeft nog steeds met 10maanden geen tanden.

groetjes Chantal

chantal

Hallo Agnes,

Zeker even bij de kinderarts langs gaan. Diaree en spugen zijn tekenen dat er iets mis is. Kan van tandjes zijn, maar daar niet vanuit gaan. Wij hebben dat hier in december ook gedaan “het zullen de tandjes wel zijn” en dus veel te lang gewacht met een kinderarts te raadplegen. Uiteindelijk is ze moeten opgenomen worden met een longontsteking… Nu gaan we dus veel sneller. Straks ook hier naar de arts omdat ze heel fel hoest en al een weekje een echte loopneus heeft. Slijmpjes zetten zich heel snel vast bij die kindjes en voor je het weet zit je weer in het ziekenhuis…
Probleem is ook dat we nog niet echt een winter hebben gehad. De bacteriën in de lucht zijn dus niet doodgevroren waardoor heel veel baby’tjes en oudere mensen goed ziek worden.
Succes ermee! Hoop dat ze snel beter is.

Groetjes,

Tamara

Doe 1 schepje minder voeding in het water. Dus 3 schepjes op 120ml. Dan is de kans vrij groot dat het er toch in blijft. Geef voorlopig liever geen grote flessen, maar geef haar de melk in kleinere hoeveelheden en dan met kleinere tussenpozen. Dus beter verdelen over de dag. Als je zelf ziek bent moet je er ook niet aan denken om ineens een flinke plens melk binnen te krijgen. Dat zou je er zelf ook weer uitgooien.

Voedingsstoffen krijgt ze op die manier tijdelijk genoeg binnen en ze krijgt ook genoeg vocht binnen en dat heeft ze hard nodig als de ook diarree heeft.

Zodra ze zich weer beter begint te voelen kun je weer rustig overgaan naar het oude ritme.

Groetekes, Sje

Hoi,

Het zou buikgriep kunnen zijn heerst op moment heel erg het hangt bijna letterlijk in de lucht. Bij buikgriep heb je meestal geen koorst. Drinken is het beste divies.
Je zou ook lichtgetrokken zoetig smakende thee kunnen geven met eventueel een beetje druivensuiker dextrose. Dat verdagen ze meestal beter dan melk. Maar melk wel proberen in kleine hoeveelheden. Als ze koorts krijgt Zou je even de ha moeten waarschuwen dan drogen ze n.l. drie keer zo snel uit.

Heel veel succes buikgriep is meestal binnen 3 dagen over.

groetjes

P.S ORS wordt bij buikgriep ten zeerste afgeraden.

lon106

Waarom wordt ORS afgeraden?

ja dat snap ik ook niet, want het staat niet in de gebruiksaanwijzing. Ik snap dat het virus eruit moet, maar het vocht moet erin blijven!!

Hoi Hoi

Volgens mij mag je ORS best geven als je het maar niet met de melk mengt staat in bijsluiter. Ik vraag me ook af waarom je het niet met buikgriep zou mogen geven. Het houd de vocht toch vast?

groetjes chantal

chantal

Hoi,

ORS
eerlijk gezegd niet nagevraagd. Maar zowel de ha als het ziekenhuis hebben het ten zeerste afgeraden. Zal er wel mee te maken hebben dat het een virus is en niet met diaree door verkeerd of anders eten.
Onze dochter heeft in juni zo’n erge buikgriep gehad ze bleef na 8 uur nog elk kwartier spugen en omdat ze begon uit te drogen naar het zkh geweest.( Daar hebben ze haar domperidon voor het spugen en een infuusje met zout en glucose gegeven. na een paart uurtjes mocht ze weer naar huis.)
Daar vroegen ze direct of we toch geen ors hadden gegeven. Dus vandaar mijn opmerking.

Groetjes

lon106

hoi lon

O dat wist ik niet. Goed dat je dat even zegt. Weer wat geleerd

groetjes chantal

chantal