Ziek

Hoi allemaal,

Indy (10 mnd) is vanaf zondagavond al niet lekker. Zondag 3x gespuugd en gisterochtend diaree, verder leek het gister wel beter te gaan. Ze heeft wel goed gedronken, water en beetje diksap en ook wat melk. en Groentehapje paar hapjes. Vanochtend na de papfles toen ze weer wakker werd, kwam de papfles eruit… Rest van de dag wel weer goed gedronken. Maar toen wilde ik stukje cracker geven, echt een inimini stukje en daar moest ze van kokhalzen en dat kwam er daarna uit met wat sap. Net wat groentehap gegeven. Ook hiervan moest ze kokhalzen en kwam het na 5 min met golven er weer uit. Hoe kan het nou dat ze wel vloeibaar binnen houdt en het eten met stukjes niet? Ik had dr groentehap gepureerd dus zaten geen stukjes meer in. Zal dit ook te maken hebben met dr misselijkheid of wil ze gewoon geen stukjes meer?
Hoelang moet je dit aankijken voor je ermee naar HA moet? Ze is wel gewoon aan het spelen en babbelen. ze is niet futloos.

Groetjes
Annemarie

hai annemarie,
je kan beter te vroeg dan de laat naar de HA gaan,nu valt het opzich wel mee maar als je kindje blijft overgeven is het ook niet goed.als je het zelf niet vertouwt zou ik naar de HA gaan om het toch even te laten nakijken.het kan natuurlijk goed een griepje zijn.
laat even weten hoe het verder gaat met je kindje

brie

Hoi Annemarie,

Draai zo’n situatie altijd naar jezelf.

Als je zelf ziek bent, tot overgeven toe, wat heb je dan liever, vloeibaar of vast? Dan moet je ook niet denken aan boterhammen en crackers. Dan drink je ook alleen maar thee en sap. En zo is dat met die kleintjes net zo.

Als ze ziek zijn is vocht belangrijker dan eten, dus als ze tot nu toe altijd stukjes gegeten heeft en nu even niet, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Gewoon voorlopig vloeibaar geven (van melk, sap tot fruithap en groentenhap). En je merkt vanzelf als ze weer aan stukjes-voedsel toe is.

Ze kunnen best een paar dagen zonder een boterham. Zelf kun je ook zonder boterham als je ziek bent.

Alle sterkte en beterschap met de kleine meid.

Groetekes, Sje

nou sje heeft het al gezegd dus zeg ik bij deze beterschap voor je kleine meid

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Het lijkt vandaag iets beter te gaan. Ze heeft nog niet gespuugt. Al een flesje water op. en vanochtend de fles, daar heeft ze 130cc van gedronken en binnen gehouden gelukkig.
Net een korstje brood geplukt van mijn bord, dr eigen bammetje hoefde ze niet. En ze ligt nu lekker te slapen. Is ook zo dat als Indy ziek is het 1e dat ze laat staan is de warme hap. En als ik bij mezelf naga als ik ziek ben dan is dat het laatste waar je aan moet denken.

Ik hou jullie op de hoogte.
Groeten
Annemarie

nou gelukkig houd ze dat binnen

langzaam weer proberen en wilt ze niet dan de andere dag en ineens gaan ze weer goed eten hoor

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Ben vandaag toch maar even naar ha geweest. Zaten we in de wachtkamer spuugt ze dr ochtendfles van 2 uur daarvoor eruit na een hoestbui. Nu denk ik zelf dat het komt omdat ze zo diep moet hoesten om er slijm uit te krijgen. Gister had ze het dus ook. Na hoestdrank voor slijmhoest van bisolvon spuugde alles er weer uit. Volgens de ha is het nu idd van het hoesten. Longen en hart klonken goed zat wel de roggel op maar die zat hoog. Hij heeft ook overlegd ,met kinderarts en die zei ook, alleen oRS geven. Maar das makkelijker gezegd dan gedaan, dat spul is niet te drinken aan Indy dr gezichtje te zien. Mag zoeist door de diksap, als je het klaar hebt gemaakt volgens voorschriften?
Ik hoop zo dat mijn meisje snel weer de oude word. Nu wil ze alleen maar slapen.

groetjes
annemarie