Hallo allemaal
Daar ben ik weer eens.
We hebben een vervelende week achter de rug, want Jeroen is flink ziek geweest.
Woensdagavond begon hij ineens met overgeven en hij hield niet meer op. In 3 uur tijd gaf hij zo’n 5 à 6 keer over.
Zowel woensdagavond als donderdagmorgen even gebeld met (resp.) de dienstdoende avond arts en de huisartsassistente en toen het vrijdagmorgen nog niet over was, zijn we toch maar even met hem naar de huisarts gegaan. Hij had er af en toe ook een beetje diarree erbij en afwisselend verhoging en (lage) koorts. Zijn plasluiers waren ook aanzienlijk afgenomen (tussen woensdagavond en vrijdagmorgen maar 4 of 5 plasluiers!).
Hij bleek een virus te hebben (wat schijnbaar ook erg heerst momenteel) en van de huisarts kreeg hij zetpilletjes om de maag tot rust te brengen. Deze werkten op zich redelijk, als ze binnen bleven ten minste. Want de meeste pilletjes poepte hij binnen 15 minuten weer uit (hij kreeg er diarree van). Zondagochtend gaf hij wéér over (terwijl het zaterdag ietsje beter leek te gaan) en was hij best duf/suf. Dus wij weer naar de weekendarts en zij constateerde dat hij nog niet uitgedroogd was, maar er wel tegenaan zat. Dus wij met de ORS aan de gang en tot onze grote verbazing dronk hij dit heel erg goed op én bleef alles binnen. Daarna flesjes (half water half melk) en dat ging ook ineens goed en daarna is het eigenlijk steeds beter gegaan. We zijn zijn voeding nu weer aan het opbouwen richting het normale en het lijkt tot op heden wel goed te gaan.
Ik schrok wel hoor, toen ik hem laatst in bad deed, hij is heel erg afgevallen in die paar dagen. Dunne armpjes, buikje weg… heel sneu. Maar ze zeggen dat die kleintjes het er zo weer aan hebben, nouja, dat hoop ik dan maar.
Eigenlijk zou hij gisteren weer zijn inentingen krijgen, maar dat hebben we maar even een paar weken uitgesteld, zodat hij eerst weer een beetje bij kan komen en weerstand op kan bouwen.
We hadden dus een hele rare week, maar weet je wat nog het “vreemdste” is? Tussen het overgeven door, was hij best heel vrolijk en actief en juist in die dagen heeft hij geleerd om vooruit te tijgeren (ipv achteruit) én kan hij ineens zitten!
Groetjes,
Sonja