Ziek!

Hallo allemaal
Daar ben ik weer eens.
We hebben een vervelende week achter de rug, want Jeroen is flink ziek geweest.
Woensdagavond begon hij ineens met overgeven en hij hield niet meer op. In 3 uur tijd gaf hij zo’n 5 à 6 keer over.
Zowel woensdagavond als donderdagmorgen even gebeld met (resp.) de dienstdoende avond arts en de huisartsassistente en toen het vrijdagmorgen nog niet over was, zijn we toch maar even met hem naar de huisarts gegaan. Hij had er af en toe ook een beetje diarree erbij en afwisselend verhoging en (lage) koorts. Zijn plasluiers waren ook aanzienlijk afgenomen (tussen woensdagavond en vrijdagmorgen maar 4 of 5 plasluiers!).
Hij bleek een virus te hebben (wat schijnbaar ook erg heerst momenteel) en van de huisarts kreeg hij zetpilletjes om de maag tot rust te brengen. Deze werkten op zich redelijk, als ze binnen bleven ten minste. Want de meeste pilletjes poepte hij binnen 15 minuten weer uit (hij kreeg er diarree van). Zondagochtend gaf hij wéér over (terwijl het zaterdag ietsje beter leek te gaan) en was hij best duf/suf. Dus wij weer naar de weekendarts en zij constateerde dat hij nog niet uitgedroogd was, maar er wel tegenaan zat. Dus wij met de ORS aan de gang en tot onze grote verbazing dronk hij dit heel erg goed op én bleef alles binnen. Daarna flesjes (half water half melk) en dat ging ook ineens goed en daarna is het eigenlijk steeds beter gegaan. We zijn zijn voeding nu weer aan het opbouwen richting het normale en het lijkt tot op heden wel goed te gaan.
Ik schrok wel hoor, toen ik hem laatst in bad deed, hij is heel erg afgevallen in die paar dagen. Dunne armpjes, buikje weg… heel sneu. Maar ze zeggen dat die kleintjes het er zo weer aan hebben, nouja, dat hoop ik dan maar.
Eigenlijk zou hij gisteren weer zijn inentingen krijgen, maar dat hebben we maar even een paar weken uitgesteld, zodat hij eerst weer een beetje bij kan komen en weerstand op kan bouwen.
We hadden dus een hele rare week, maar weet je wat nog het “vreemdste” is? Tussen het overgeven door, was hij best heel vrolijk en actief en juist in die dagen heeft hij geleerd om vooruit te tijgeren (ipv achteruit) én kan hij ineens zitten!

Groetjes,
Sonja

He, goed ziek geweest dus! dat is wel effe schrikken, zeker als ie dan ook nog zo afvalt. maar gelukkig is het achter de rug. klinkt als een vervelend virus zeg!

maarre: het heeft hem dus niet tegengehouden, in tegendeel. goed zeg dat ie nu vooruit kan tijgeren, en zitten ook, hij heeft het tempo erin. leuk hoor, gelijk allemaal nieuwe dingen nu natuurlijk, hij kan nu door de kamer heen overal heen en aanzitten

nou daar zou ik me ook zorgen over maken zeg!! gelukkig dar die ORS geholpen heeft en dat hij zich er niet van weerhouden heeft om verder te gaan met zijn onrwikkeling…

maar bah hoor als je kindje zoo ziek is!!
doei doei

Nou dat is zeker niet niks hoor. Zo`n kleintje is dan al meteen zo zielig vind ik, alhoewel ze vaak wel tussendoor toch vrolijk zijn. Hopelijk komt ie weer gauw wat bij. Sterkte ermee hoor.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

He bah, wat een nare en hectische week, maar gelukkig gaat het nu weer de goede kant op. En die stoere Jeroen evengoed nog even tussendoor zijn mama wat nieuwe dingen showen. Dat is in ieder geval een teken dat ie zich niet de hele tijd beroerd voelde, dat is toch wel een fijn idee.

Groot gelijk dat je hem niet laat inenten als ie net zo ziek is geweest. Ik heb het ook wel eens bij Jens gedaan toen ie niet lekker was en daarna weet je niet waar je aan toe bent: is ie nou ziek van de prik, is ie nou ziek van wat ie voor de prik had of heb ik iets ergers gemaakt door de prik?

Dat Jeroen maar gauw weer de oude is en zijn afgevallen onsjes inhaalt.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

die heb het idd goed te pakken gehad,gelukkig gaat het nu weer beter

dikke beterschap knuffel van deze kant

hoe is het nu met je mannetje?

groetjes Kim, mama van

en

Gaat het al wat beter nu?

Groetjes, mamma van Stephan

jee ondanks hij zo ziek is blijft tie vrolijk he wat een heerlijk mannetje heb je gaat het al weer een beetje beter me hem knuffels voor jeroen

groetjes marielle mama van tanja

Ja, gelukkig gaat het weer goed met Jeroen.
Heeft nog wel een paar dagen geduurd, maar nu lijkt ie wel weer helemaal de oude. Hij eet en drinkt weer goed en alles blijft gelukkig gewoon binnen.
Afgelopen weekend was hij wel wat jengelig/huilerig, maar volgens mij kwam dat omdat hij gewoon erg moe was.
Hij heeft trouwens een aantal dagen geleden ook ontdekt dat hij een eigen willetje heeft en dat hij kan protesteren als iets hem niet zint en dat levert soms wat onenigheid hier en daar. Dat belooft wat, voor tegen de tijd dat hij er ook nog “nee” bij gaat zeggen

Ik vind Jeroen in twee weken tijd enorm veranderd. Het lijkt wel alsof hij een enorme sprong in zijn ontwikkeling heeft gemaakt. Hij tijgert ineens vooruit (ipv achteruit), hij kan ineens zitten, heeft ineens een eigen willetje én heeft ineens heel andere interesse in speelgoed en dat alles in ongeveer twee weken (sommige dingen gingen uiteraard wel gelijkmatig…maar het vóelt of alles “ineens” zo was).
Hij speelt tegenwoordig met gekleurde, houten blokken; met andere dingen neemt hij niet echt genoegen meer…of heeft er maar heel kort interesse voor. Houten blokken zijn helemaal het einde grappig hè?

Groetjes,
Sonja

cool

groetjes Kim, mama van

en

Lekker joh dat ie weer zo opgeknapt is. Het heeft hem gelukkig niet belet om nieuwe dingen te leren. Geniet maar lekker van je gezonde kereltje met al zijn nieuwe ontwikkelingen.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003