Hoi,
t’zat al wat te broeden, maar nu sinds gisterenochtend is Amy echt ziek. 39,9/40,5/39.2…wat en temp. Niet verkouden of andere dingen. De H.A. doet er natuurlijk niets mee en paracetamol helpt alleen maar wat de temp. te drukken, maar de oorzaak neemt die niet weg.
Ze wil alleen maar op schoot en slaapt nauwelijks. Ik vind het zo zielig. Ze snapt er niets van.
Volgends de H.A. kan het wel drie of vier dagen aanhouden en hoort het erbij, maar wij mama’s en papa’s vinden het toch erg rot.
Af en toe zit ze te lachen en wil ze wel spelen, maar binnen vijf minuten betrekt haar gezichtje.
Hopelijk knapt ze snel op. Moest even mn verhaal kwijt, want het is wel erg sneu met een ziek meisje en de wind en regen die om het huis loeien. brrr.
liefs Annelies
Ziek meisje..zo zielig
Dat gaat je altijd aan je hart inderdaad, je kind zo ziek. Heel veel beterschap en sterkte, ik hoop dat het snel weer beter met haar gaat. Drinkt ze wel goed?
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
Ze drinkt wel, maar wel veel minder. De hele dag kleine beetjes sap en melk. Ik maakte haar favoriete fruit mango en peer en daar at ze wel van, maar brood en koek laat ze staan. ze zit gewoon te rillen alsof ze het koud heeft…rotkoorts.
aaah zielig is dat he!
wel goed het drinken fruit in d gaten houden, de rest heeft ze niet nodig, alleen vocht.
geef je haar wel PCM?
en dat binnen zitten is met dit weer niet heel erg, kruip lekke bop de bank met je meisje, laat de boel de boel, en KNUFFELEN (is t beste medicijn).
sterkte!
ik geef haar voor de nacht 120mg PCM. Ze slaapt daar in ieder geval goed op. ja en knuffels…ze ligt het liefst bij me…
Overdag kan pcm ook geen kwaad hoor. Ze moeten een ‘spiegel’ opbouwen voordat pcm goed z’n werk doet en als je overdag ook geeft kan je dat mooi opbouwen en voelt zij zich beter. Niet de max. dosering overschrijden, natuurlijk
En kleine beetje per keer drinken, prima hoor. Eten komt wel weer.
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
Heey misschien heb je er zelf allang aan gedacht en is het totaal niet aan de orde, maar krijgt ze misschien tandjes?
Sylvie kreeg namelijk met 8 maand haar eerste tandjes en meteen 2 tegelijk en is daar flink ziek van geweest. Ze had 1 dag flinke koorts, maar dat verschilt natuurlijk per kindje.
Ik weet dus in ieder geval hoe naar het is je kindje op die leeftijd zo ziek te zien. Maar vond inderdaad het knuffelen wel heerlijk
Heel veel sterkte en beterschap!
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy
Ja net wat goudvisje zegt … hier nl ook allebei de boys tijdens tanden en kiezen krijgen tegen de 40 graden koorts… Het enigste wat helpt is een pcmoll en druppels tegen de tanden van vsm.
Hopelijk is dit bij de kleine meid ook de oorzaak … dan is het tenminste onschuldig … maar zoiets gaat je wel aan het hart!!!
Beterschap…
hoi,
Net terug van de H.A. 40,7gemeten. Geen gekkigheid kunnen vinden, dus waarschijnlijk een virusje.
Tandjes zou kunnen maar ze heeft er twee en daar heeft ze geen verhoging van gekregen en volgens de H.A. is deze temp .niet de tandjes.
In de gaten houden, morgen weer bellen
Geen PCM want daardoor gaat de temp schommelen en bij deze hoge temp. stimuleer je dan juist de kans op een koortsstuip.
Heeft me wel e.e.a. uitgelegd over die koortsstuip voor het geval dat…maar AMy en mama hebben afgesproken dat we die achterwege laten…
pff arm schaap…
liefs Annelies
Wat zielig voor je meisje!
Wij geven ook nooit PCM omdat Jasper als baby een koortsstuip heeft gehad. Denk dat het risico bij Amy al een stuk kleiner is aangezien ze al een paar dagen hoge koorts heeft (koortsstuip ontstaat meestal in de eerste koorts-piek).
Hopelijk gaat het gauw wat beter met haar, goed drinken is het belangrijkste (als je bang bent dat ze te weinig vocht krijgt kan je wat ORS door de fles/drinken doen om te voorkomen dat ze uitdroogt)
Sterkte!
Groejes Carolien.
Hoi,
Amy gaat stukken beter. Koorts is gezakt naar 38,5 en ze eet en drinkt ook weer beter. Gelukkig maar. Toch wel knap dat zo’n klein lijfje zo hard vecht. Ben erg blij dat mn vrolijke meisje weer stukje bij beetje terug komt.
liefs Annelies
Fijn dat het beter gaat!
Groetjes,
M