Ziek, maar wat is het?

Lieve moeders,

Een vraagje, omdat ik (gelukkig) nog niet zoveel ervaring heb ziekte bij Nora.

Maandagmiddag werd Nora heel hangerig, maar ze had erg veel last van haar kiezen, dus dacht dat het daardoor kwam. 's Avonds voelde ze ook erg warm dus ze is lekker vroeg naar bed gegaan. Dinsdag is een crechedag, maar ik wilde eerst weten wat haar temp was voordat ik haar weg zou sturen. Nou, die was 38,5 dus we wilden haar toch thuis houden. Gelukkig kon mn man thuisblijven, want die had proefwerkweek, kunnen collega’s makkelijk overnemen. Gister heel de dag hangen en ze bleef warm. 's Avonds voor het slapen om 7 uur had ze 39,3. Vannacht ook veel wakker geweest, wel sneu! Om 6 uur was ze echt klaarwakker en erg aan het zeuren, dus heb haar, bij hoge uitzondering, maar ze is ziek… bij me in bed genomen en hebben we lekker geknuffeld. Temp vanochtend weer 38,5 en ze heeft op haar achterhoofd en haar slaap een soort pukkel. Verder op haar lichaam niet.

Ze heeft normaal een erg lage temp, dus rond de 39 is heel hoog voor haar. En die ‘pukkels’, zouden het waterpokken kunnen zijn? Of de 5e 6e ziekte?

vandaag is mn schoonmoeder trouwens bij haar. Nora is wel gewoon redelijk vrolijk en speelt nog steeds graag, maar kan ook ineens uren op schoot zitten, daaraan merk je dat ze zich niet goed voelt.

Herkent iemand de symptomen en is het verstandig om naar de huisarts te gaan ermee?

Liefs. Liske

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/09/25/5io8.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/ZhIGp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Liske op 14 Oct 2009 09:28:54

omdat het al een paar dagen aanhoud zou ik wel even naar de huisarts gaan
dan heb je zekerheid als ze nog veel last oud van de koorts kun je ook even bij de topic onder tips en advies kijken daar heb ik een tip geplaats misschien dat je daar iets aan hebt

groetjes

Ja, 5e of 6e ziekte lijkt dan wel reëel. Sannn, wat jij zegt over dat ze wel vrolijk is enzo, dat dacht ik dus ook.

Maar ik dacht ik vraag toch even wat jullie zouden doen. Suf is ze niet. Niet heel de dag in ieder geval. Ze is wel een stuk minder actief, maar blijft alert. Dit si de tweede dag koorts. Dus als het morgen nog steeds boven de 38 is, moet ik naar de HA?

ga is even googlen op 5e en 6e ziekte…

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Erik heeft nu toevallig de zesde ziekte: maandagmiddag had hij ineens hoge koorts en sinds gistermiddag vlekjes op armen, benen, romp en gezicht. Dus ik zou even afwachten of de koorts wegtrekt en wat er dan gebeurt. Toen hij koorts had, hebben we hem een pcm gegeven en toen daalde het vrij snel.

De vijfde ziekte begint met vlekjes en eindigt juist met koort, dus net andersom.

Beterschap!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik ben bang dat het toch waterpokken zijn… Het beginstadium lijkt erg op wat Nora heeft. Even het verloop afwachten maar. De koorts zou dan in elk geval redelijk snel moeten zakken, ik hoop het maar voor haar.

Bijna alle kinderem krijgen waterpokken, dus ze zal er even doorheen moeten. Ik kijk het maar even aan of er nog meer bultjes komen en of ze snel in blaasjes veranderen…

Blijft sneu voor de kleine prinses…

Ja, ook Seth heeft 2 weken geleden een dag of 5 koorts gehad.
2 dagen zelfs ruim boven de 40 graden.
Gelukkig is hij weer beter.
Ik heb hem regelmatig een pcm gegeven, en dan knapte hij wat op.Verder heeft hij inderdaad bij ons in bed geslapen en lekker veel geknuffeld.
Succes ermee!
Liefs, Anne

rico heeft de 6e ziekte gehad en waterpokken.
bij de 6e ziekte had hij voordat de vlekjes begonnen natuurlijk, 41,2 koorts gehad.
ik was doodsbang we zaten in Preston palace op vakantie!
enfin…nadat de koorts daalde maar nog niet helemaal weg was, stond hij onder de vlekken van kop tot teen echt.
maar goed de 6e ziekte is een 3daagse koorts en daarna neemt de koorts af en dan komen de vlekken of tijdens dat de koorts afnemen.
met waterpokken had hij geen koorts en geen last.
het kunnen waterpokken zijn… rico had het namelijk alleen op zijn ene arm, en 3 of 4 achter op zijn hoofd. ohja en op zijn gezicht 2 ofzo. maar die arm zaten er een stuk of 16.
dit loopt dus uit zeg maar. binnen 1 week zat ie aan het eind aantal bultjes, en de eerste begonnen al uit te drogen en leek was gele “pus” op te zitten. toen ben ik ook naar de dokter gegaan zodat ze dat kon zien, zonder dat ik het meteen af ging wassen.
hij had er verder geen last of koorts van.

nouja dit is mijn ervaring ik weet dus niet wat dat met je meisje is…
ik zou gewoon even naar de dokter gaan meid, dan weet je het zeker.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Misschien toch maar een afspraak maken, dan.

Ik heb altijd zoiets van: uitzieken is het beste en ga niet zo snel naar de arts, dus ik twijfel wel. Denk dat ik donderdag of vrijdag afwacht, even het verloop bekijken. Als die 2 bultjes gewoon gewoon pukkeltjes zijn en de koorts zakt weer is het gewoon veel rusten en veel water drinken ook aan waterpokken kan de dokter niets doen.

@lalala: ben jij met Seth naar de huisarts geweest toen hij 5 dagen behoorlijke koorts had?

Dank voor het meedenken, dames!

liefs, Liske

De 5e ziekte is het niet, want dan had ze eerst voordat ze koorts kreeg vlekkerige uitslag op gezicht en romp moeten krijgen.

Bij de 6e ziekte krijgen ze eerst een paar dagen koorts en daarna ontstaan kleine rode puntjes op gezicht en romp.

Dus de 5e of 6e ziekte is het niet.

Heb je al aan beginnende waterpokken gedacht?

Groetekes, Sje

De eerste 2 dagen waren we nog op vakantie, en in het boekje wat ik had meegenomen van het cb stond dat je na 3 dagen naar de dokter kon gaan, dus wilde ik wachten tot we thuis waren.
Toen ging het 's ochtends wat beter, maar had hij 's middags weer hoge koorts, ik had dus wel het idee dat er verbetering in zat.
Op de 5e dag koorts gebeld met de dokter, maar die zei dat we de volgende dag maar moesten komen als hij nog steeds koorts had.
Natuurlijk had hij toen geen koorts meer, hij was nog wel slap, huilerig en at weinig, maar ook dit was na een paa dagen over.
Hij kreeg wel wat vlekkern op zijn romp, maar niet noemenswaardig.

Hoe is het met Nora?
Liefs, Anne

Nou,

Na twee dagen is het duidelijk: waterpokken!
De koorts is helemaal verdwenen, ze voelt zich normaal, maar zit ondertussen goed onder de bultjes en het worden er meer…

Zo te zien heeft ze er nog geen jeuk aan. Ze mag nu niet naar het kdv, dus vandaag thuis wat werken zover mogelijk.

Maar met Nora gaat het goed, mijn vakantie is wat eerder begonnen en we hopen maar dat de jeuk mee gaat vallen voor haar!

Bedankt voor het meedenken dames!

Liefs, Liske

Ach gossie. Gelukkig heeft ze er niet veel last van. Beterschap! En fijne vakantie natuurlijk…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dat zat er inderdaad aan te komen dat het waterpokken konden zijn. Alle beterschap voor de kleine meid.

Groetekes, Sje

in de grote vakantie hebben ze hier alledrie de waterpokken gehad,en de jeuk begint de 4de dag,dus zet je maar schrap.calendula-emulsie hielp goed,en poxclin ook,dat is mousse,die je ook in de koelkast kunt zetten voor extra verkoeling.beiden mogen bij baby’s gebruikt worden.

ik weet nog dat ik dacht:nou,als het zo blijft met die jeuk,komen we goed weg.
helaas begon dat dus later pas.je hebt wel geluk dat het koud is op het moment.als de bultjes nat worden,worden het er namelijk meer,en jeuken ze erger.mijn kindjes hadden het met 35 graden buiten,waardoor ze erg gingen zweten,en ze heel veel bultjes en jeuk kregen.
veel sterkte de komende 2 weken.