Ziek kind en werken

Hoe doen jullie dat, als je kindje ziek is en je moet werken?
Mijn dochter was twee weken geleden ziek, verkouden en last van haar keel. Ze was toen bij mijn moeder en wilde het flesje echt niet (ze krijgt borstvoeding en is al niet echt fan van de fles), uiteindelijk heeft ze de hele dag gehuild en heeft mijn moeder tegen een uur of 3 mij maar gebeld en toen ben ik haar op gaan halen. De volgende dag was hetzelfde, weer weinig drinken en ik weer eerder naar huis.
Afgelopen week ging het alweer beter en dronk ze weer goed. Maar nu is ze vreselijk aan het hoesten, zo erg dat ze hele voedingen eruit gooit. Ze wil ook niet drinken aan de borst, een paar slokjes.
Dus ik zie het alweer gebeuren dat ik volgende week weer eerder naar huis moet van mijn werk.
Nu ga ik dan graag eerder naar huis, want een ziek kind moet toch lekker bij mama kunnen zijn, alleen denk ik dat ze er op mijn werk niet zo over denken.
Hoe doen jullie dat?

Annemiek de Graaf

Ik weet hier geen antwoord op… zat nl van de week hetzelfde te denken. Wat doe je als je kindje onverwachts ziek wordt. Denk niet dat ze op mijn werk blij zijn dat ik me afmeld. Denk ook dat dit mijn verlof uren kost…

Lees met je mee…

Beterschap met de kleine… tips: bed omhoog vooral als de voeding eruit komt het hoofdeind flink stukje omhoog/ luuf smeren …

Voor mensen met kinderen is er als het goed is zorgverlof. Er zijn werkgevers bij wie dat verlof niet van de gewone vrije dagen af gaat. Ik dacht dat het een soort doorbetaald verlof was maar dat je van maar 70% uitbetaald krijgt ofzo, maar het kost je geen gewone vrije dagen. Even navragen hoe dat zit bij je werkgever.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Feb 2010 14:44:47

Op de dag zelf blijf ik thuis want Mervin kan niet zomaar wegblijven. Als het 's middags gebeurd dan haalt hij haar op van het kdv en dan kijken we wat we doen. We proberen het evenredig te doen dus hij vrij nemen en ik ook al gaat het bij hem iets moeilijker of er komt een oma oppassen.

Groetjes,

Michèle

Maar bellen jullie dan smorgens op van … ‘Sorry maar mijn kindje is ziek ik wil graag een dag zorgverlof’… oid.

Volgens mij is die in de zorg onbetaald verlof…?!

Ik heb gelukkig een baan waarin niemand het erg vind als ik thuis blijf als die kleine ziek is. Bij ons is het zo geregeld dat je 2x je werkweek aan zorgverlofuren hebt. Ik werk 24 uur en heb dus per jaar 48 uur zorgverlof tegen 100% betaling. Inderdaad even navragen. Ik bel 's ochtends inderdaad op en dat leg ik uit dan die kleine man ziek is. Bij ons doen ze er gelukkig niet moeilijk over maar ik snap wel dat het bij sommige werkgevers niet zo makkelijk gaat.

Groetjes Suzanne

Ja zo doe ik het ook, ik bel mijn cheffin thuis al (ik begin eerder dan zij) en verteld dat Morgan ziek is en dat ik zal proberen iets te regelen voor de dagen erna, maar ik beloof niks. Leuk vind ze het niet, maar ja het is niet anders. Helaas is zij een van de weinige op mijn afdeling zonder kinderen en hoe makkelijk ze ook is ze vind het moeilijk te begrijpen dat je niet even oppas of zo kan regelen of dat soms niet wil. Geeft ze ook zelf toe hoor dat ze het niet snapt.

Groetjes,

Michèle

Ja hier lees ik aandachtig mee.
Want ik weet dan ook geen blijf met mijn kleintje!

Lilypie Second Birthday tickers

Toen Nick geopereerd was begin Januari heb ik erna een week vrij genomen. Ik had het al op het werk gezegd dat als de datum bekend was, dat ik dan bij hem wilde zijn. Voor mij gaat hij voor het werk. Toen Nick 2 weken later de middenoorontsteking had, heb ik hem ook thuis gelaten en opa en oma gevraagd om op te passen. Hadden ze niet gekund dan was ik ook thuis gebleven. Ik vind dat er begrip voor moet zijn maar ik kan me voorstellen dat sommige werkgevers er ook heel moeilijk over kunnen doen. Ik ben ook regelmatig gebeld door de creche of ik Nick op wilde halen. En ook dat kon toen. Dus gelukkig heb ik een begripvolle baas. Ik zou flink met mijn handen in mn haren zitten als ik toch niet naar mijn zieke kind kon.
Zorgverlof is er inderdaad, heb ik nooit naar geinformeerd maar ik vind het geen probleem om uren op te nemen voor mijn kleine. Ik werk 2,5 dag dus zoveel meer vrij hoef ik niet te hebben. En het is ook geven en nemen. Je zou kunnen zeggen dat je (als het echt nodig is en je kunt het regelen) extra of een andere dag gaat werken (om in te halen zeg maar). Heb ik ook voorgesteld. Was niet nodig maar ze weten dat ik dat wil doen. Vaak is dat ook al genoeg.

Heb je een moeilijke baas dan zou ik inderdaad eens naar het zorgverlof vragen. Daar heb je recht op!

Groetjes Bianca

Bij ons ook zorgverlof. Twee keer je wekelijks dienstverband per jaar. Ik werk 24 uur per week, dus 48 uur zorgverlof per jaar en dat kost me geen loon. Is 100% doorbetaald. Dus informeer even bij je werkgever.

Als Erik onverwacht ziek wordt, dan overleggen m’n vriend en ik en kijken we wie het het handigst uitkomt om naar huis te gaan. We proberen het wel eerlijk te verdelen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

In België is het sociaal verlof. Ik kan tien werkdagen opnemen, waar helaas maar één dag van betaald wordt.
Gewoon verlof opnemen gaat bij ons niet, want dat moet je minstens twee dagen op voorhand aanvragen. Al mijn verlof ligt ook al vast en annuleren mag niet…

Gelukkig doen ze op m’n man z’n werk niet zo moeilijk. En mijn moeder en vader kunnen ook verlof nemen op de laatste moment, dus zij springen ook graag in als het nodig is.

Lilypie Vierde Ticker