Ziek en niets willen eten of drinken

Hoi,

Puck is flink ziek en wil niets eten of drinken. Volgens mij heeft ze een zere keel.
Met veel pijn en moeite krijg ik er een paar slokken water in. Ze drinkt wel haar fles 's ochtends en 's avonds.
Hebben jullie tips???

Oja, ze krijgt inmiddels antibiotica.

Groet Loes

niet dwingen gewon proberen kleine slokjes aan te bieden

Ja, inderdaad, gewoon veel kleine hoeveelheden. Niet proberen om er hele glazen of bekers tegelijk in te krijgen. Als je zelf ziek bent heb je ook geen zin om hele glazen drinken naar binnen te klokken.

Als ze een zere keel heeft vindt ze warme dranken lekkerder dan koude dranken. Als je zelf keelpijn hebt, heb je ook liever warme thee dan koud sap. Dus probeer of ze overdag ook warme melk of warme thee wil in plaats van sap.

Over niet eten zou ik me geen zorgen maken. Vocht is belangrijker. Je kunt proberen haar wat chipjes te geven. Dan krijgt ze in elk geval haar zouten binnen, die houden vocht langer vast.

Groetekes, Sje

ach wat sneu ,ben het met de rest eens niet teveel geven maar steeds kleine beetjes en zoals je schrijft drinkt ze sochten;s en savond’s wel haar fles dus dat is al prima! Eten is echt niet belangrijk dat gaat ze wel weer doen als ze zich wat fitter voelt.
Misschien een ijsje proberen bij keelpijn! Eet ik dan ook graag en helpt goed!

Veel beterschap met Puck!

groetjes Gytha

Ziek zijn kan best leuk zijn: chipjes, ijsjes…

Beterschap met de kleine vrouw!

Groetekes, Sje

nou, ik heb al jullie tips opgebolgd. De chips en de ijsjes verdwenen als sneeuw voor de zon. Na een paracetamollete wou ze ook wat drinken. Gelukkig heft ze net ook haar melk gedronken. Ze lijkt dus wat op te knappen. Hoop dat ze de nacht goed doorkomt en dat ze morgen weer wat fitter is.

Bedankt dames en een fijne avond.

Groet Loes

Ah super zeg! Gaat de goede kant op!

Groetekes, Sje

Heb hier thuis een kereltje zitten dat en zere keel heeft en zich lamlendig voelt en koorts erbij heeft.
Eten is hier dan ook niet aan de orde. Drinken doet hij wel goed, van sapjes tot aan yogidrink.

Ik dwing hem niet tot eten, ook omdat ik weet dat hij normaal wel goed eet.
Ik laat hem gewoon even.

groetjes, Liesbeth

Lilypie Vierde Ticker