Hallo allemaal,
Demi is sinds een kleine week erg ziek geweest, diarree, overgeven, beetje verhoging, maar nu gaat het wel weer. Het enige probleem is, is dat ze niet meer wilt eten…! Hoe pak ik aan dat ze weer gaat eten ? Drinken is ook niet optimaal. dus heb vanmiddag een afspraak bij de HA, maar maak me hier wel zorgen over. De meeste mensen zeggen “negeren, als ze honger hebben eten ze wel”, maar ze moet toch wel iets eten ? Fruit eet ze minder, maar af en toe wel een stukje.
Iemand tips ??? De ochtend pap eet ze wel
Gr. Natasja
Ziek en niet eten
ik herken je verhaal en maakte me ook altijd zorgen maar hoe hoger jij de druk maakt, hoe meer ze gaan afzetten gewoon drinken blijven aanbieden en blijven proberen willen ze niet oke geen drama maken.
heel herkenbaar. Puck had precies hetzelfde.
Gewoon blijven aanbieden. Uiteindelijk is ze zelf weer gaan eten. We hebben net gedwongen.
gewoon drinken blijven aanbieden en niet pushen met eten komt vanzelf wel weer drinken is erg belangrijk
lucas heeft de afgelopen week een longontsteking, keelontsteking en erge benauwdheid gehad met hoge koorts. Ook hij wou niet eten en niet drinken en was dus uitgedroogd! was bijna een opname in het zhs, maar gelukkig heeft de kinderarts vertrouwen in mij als moeder dat ik het dus zelf goed kan krijgen bij lucas. Dat is ook gelukt gelukkig gezien de bloedwaarden enzo. Was echt vreselijk!
Maar goed…lucas drinkt en eet nu nog steeds niet optimaal.
De kinderarts adviseerde mij om hem ORS te geven. Dat zet als een gek uit in de maag zodat het vocht en de mineralen en zouten meteen worden opgenomen.
Wat wij ook deden was steeds kleine beetjes aanbieden en vooral geven wat hij lekker vond. Nu is de longontsteking nog steeds niet over maar wel het erge hoesten dus slijmvorming. Daardoor kon ik weer pap geven (daar zit ook vocht in) en yoki-drink. Ook appelmoes zit vocht in. Je kan ook die potjes geven van frutaputa ofzo…dat is allemaal vocht…
Wij moesten ook dwingen hoor en nog steeds af en toe. Blijven proberen. Desnoods ieder uur een slokje… ze zeggen dan wel dat het niet goed is voor de tandjes maar ja liever die tandjes dan dat ze uitdrogen…want dat is zo gebeurd!!!
Gr, bianca
mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)