Ziek & eetlust

Hallo allemaal,
Even hopelijk voor mijn eigen geruststelling een vraagje. Mijn zoontje is 14 maanden en voor het eerst ‘echt’ ziek, erg verkouden, veel hoesten, vieze prutjes uit zijn ogen, het enige dat mist is koorts. Nu weet ik dat als ik zelf ziek ben ik geen eetlust heb, maar maak mij toch een beetje zorgen. Hij eet echt praktisch niets! Dit is de tweede dag en het enige wat hij wilt is drinken, gelukkig… Het is sowieso al niet zo’n stevig ventje dus ookal weet ik dat het ‘normaal’ is, kan dit echt geen kwaad??? Het is mijn eerste (en tot nu toe enige) kind dus heb hier geen ervaring mee!
Alvast dank voor reacties!!!

Geen paniek, als je kindje zich echt niet goed voelt, zal het geen eetlust hebben.
Hoe zijn we zelf trouwens?
Zeker niet gaan aandringen om te eten, als het honger heeft, zal het wel eten.
En wat hij nu mist aan eten, haalt hij later automatisch in.
Veel beterschap gewenst!

Inderdaad, geen paniek. Je doet het al goed: kijk naar jezelf in zo’n zelfde situatie. Je moet er zelf als je ziek bent ook niet aan denken om iets te eten. Drinken gaat beter.

Dus zolang hij maar gewoon genoeg vocht binnenkrijgt, geen punt dat-ie slecht eet.

Die truc van naar jezelf kijken als je twijfelt over hoe je met je kind om moet gaan, werkt op meer vlakken. Bijv. moet ik wel of niet met mijn kind gaan zwemmen als het verkouden is. Zou je het zelf zo tof vinden om met een verkoudheid in een zwembad te hangen? Nee. En floep, daar heb je het antwoord op je eigen vraag.

Alle beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

Hoi Toinne en Sje,
Dank jullie wel voor jullie reacties!!

groetjes, Julia

hallo,

onze dochter is afgelopen zaterdag ook zo zik geweest ook hoesten/niezen en snoteren. traan oogjes en erg belabberd. geen eetlust.
wilde niks eten en weinig drinken.
heel frustrerend je bent dan zo bezorgd.

dit heeft 3 dagen geduurd en nu is ze bijna de oude. hoest nog wel een beetje maar eet en drinkt teminste weer. nog niet alles maar begint weer te komen.

het gaat echt over en wat er al gezegd is we hebben dan zelf ook minder honger.
en hij meld zich wel weer, zou het wel aan blijven bieden.

beterschap

groetjes gytha

Mijn huisarts raadde mij aan toen Emilie ziek was (buikgriep) om indien ze niet eet, toch zorgen dat ze wat suiker binnen krijgt via wat kleine snoepjes of wat gezoet water om de suikerspiegel (insuline) op peil te houden. En zodra ze wat wil eten dingen geven zoals wortelpuree en beetje pasta, etc.