Hoihoi,
Ik zit een beetje met me handen in het haar.
Nayaro die heeft de laatste tijd iets een beetje raars na mijn idee.
Hij slaat zichzelf namelijk in zn gezichtje …
Als ik of me vriend zeggen op een rustige manier dat hij iets niet mag, dan slaat hij of na voren, als we hem daar dan weer op zeggen dat het niet mag: slaat hij zichzelf in zijn gezicht!
Het is echt heeeel rot om te zien … & erg zielig. Want hij kijkt er dan ook heel treurig bij & wetend dat hij iets niet mag!
Op het kinderdagverblijf merkte ze het deze week ookal op! Een leidster maakte een hele vervelende opmerking toen ik zei dat ik het geen leuk gezicht vond & het moeilijk vond om er op te reageren! : Ja zei ze: als hij dat doet lijkt het net alsof hij altijd slaag thuis krijgt!
PARDON? Ik heb er nix over gezegd, want khad zoiets van: WOW wat zeg je nou eigenlijk?? Ik schrok er van …
Ik weet ook niet hoe ik op Nayaro’s gedrag moet reageren, hij gaat ook wel eens zitten tegen de deur & bonst dan met zijn hoofdje ( dit gebeurd niet heel vaak, heeel soms ) Maar als ik dan zeg geschrokken van: Nayaro wat doe je nou? dat doet toch pijn of auw, dan lacht hij …
Dus kvind het moeilijk om erop te reageren want anders denkt hij misschien dat hij op die manier aandacht krijgt. Ik ben nu wel bezig om als hij zichzelf in het gezichtje slaat, te zeggen: dat hij zichzelf niet moet slaan maar moet aaien! En dan samen met zn handje: aaai, aaaai, aaai!
Dit is wel moeilijk want als ik dus zeg: Nayaro neeee, dat mag niet …
Moet ik vervolgens overgaan in aaai, aaai … en dan snapt hij misschien weer niet dat wat hij daarvoor deed juist niet mag?
Negeren is ook geen optie, want ik vind het zo zielig & niet fijn om te zien … dat ik dat niet kan, soms schrik er namelijk van … hij doet het soms best hard!
Hebben jullie tips?
Doen jullie dreumesjes dit ook? Is dit dus misschien een periode of ?
Wat zouden jullie doen?
Nayaro - Danil / 14 September 2008