Zichzelf slaan

Even een vraagje:

Seth slaat zichzelf sinds een paar dagen steeds op zijn hoofd, met zijn handen, met speelgoed enz…
Hij doet zichzelf niet echt pijn, maar het is geen gezicht, en het lijkt me ook niet goed.
Ik zeg wel elke keer dat hij dat niet moet doen, en trek zijn hand weg, maar het heeft geen enkele zin, want hij doet het nog.
Lekker laten doen, of??
Liefs, Anne

Lilypie

Ik zou het inderdaad lekker laten doen. Als hij zichzelf echt pijn doet dan stopt hij er wel mee. Dani slaat ook vaak speelgoed tegen zijn knieen bijvoorbeeld. Lijkt mij dat het geen kwaad kan.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Joey slaat zichzelf ook, maar dan op zijn buik. Vooral als hij in de blote buik is, dan word het ook helemaal rood. Ik probeer het wel te voorkomen, maar hij begrijpt er niks van, en gaat nog enthousiaster slaan. Ik denk dat hij vanzelf wel ophoud als het echt pijn doet hoor, dus lekker laten gaan.

Lilypie

Lilypie

Tim heeft dit nooit gedaan, maar ik zou het lekker laten gaan. Als hij te enthousiast wordt kun je er natuurlijk wel wat van zeggen. Maar zolang
hij zichzelf geen pijn doet is er niks aan de hand. Als hij te hard slaat
gaat hij dat wel door hebben.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Noa heeft vorige week haar beide knieën blauw geslagen… Ze heeft ongeveer een half uur met haar polsen erop liggen meppen. Hoe roder polsen en knieën werden, hoe harder ze lachte precies… Ik heb haar laten doen, kon moeilijk haar handen op haar rug binden hé… Een speelgoedje kan je nog afnemen, maar handjes niet…
Onze kinderen houden van zelfpijniging denk ik…

Hoi,

Misschien is het al proberen aandacht te krijgen op een negatieve manier. Netzo als bonken op de vloer of tegen de muur.
Ik zou zeggen laten zo hoe minder je aandacht aangeeft hoe sneller het over zal gaan denk ik.
Als ze echt pijn hebben zullen ze wel stoppen en zullen ze gaan huilen.

groetjes

lon106

Morgan doet het als ze moe is dan slaat ze met de vlakke hand op der hoofd, verder doet ze niet echt aan zelfcastijding en zeker niet met speelgoed

Groetjes,

Michèle

Hoi

Ik herken 't wel.
Idd gewoon laten gaan, negeren in die zin, gaat vanzelf weer over.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik heb er nog eens op gelet, maar volgens mij is het ook vooral als hij moe is.
Lekker laten gaan dus, hij merk vanzelf als hij echt pijn krijgt
Bedankt!
Liefs, Anne

Lilypie