Rico heeft weer wat nieuws.
hij slaat zichzelf. niet alleen als hij zijn zin niet krijgt maar ook als ie wat duidelijk probeerd te maken en ik het niet begrijp.
vandaag bij de apotheek deed hij het ook, hij begon ineens te schreeuwen omdat we weg gingen en hij dus niet meer kon spelen bij de spiralen tafel met blokjes.
toen ging hij zichzelf kei hard slaan en dan tegen zijn hoofd en zegt dan : eeeeey!!
iedereen kijkt me aan alsof ik wat verkeerds doe en ik schaam me eerlijkg ezegt een beetje.
ik heb nog liever dat hij de boel bij elkaar krijst in de supermarkt (wat ie dus nooit doet maar bij wijze van) dan dat ie zichzelf slaat.
ik heb hem nooit geslagen, 1x een tikje op zijn vingers gegeven maar dat is al heel lang geleden.
het is eigenlijk begonnen sinds het liedje: klap is in de handjes…“op het boze bolletje” ritueel
Ik denk dat hij het daar van heeft ofzo.
maar goed die ogen van die mensen… ik kan ze hebben als rico jengelig is maar niet als hij zichzelf slaat.
ik ben bang dat mensen wat van me denken ofzo.
pff hoe gaan jullie hiermee om?
Zichzelf slaan ook op openbare plekken
Negeren, meer kun je niet doen want als jij hem aandacht geeft ook al is het negatieve aandacht in dit geval zal hij er mee doorgaan. Morgan schreeuwde van de week naar me in de Aldi. Ik hoefde alleen maar te zeggen dat ze daar ook een hoek hebben (met dan aan Sje trouwens met haar ze verhaal dat ze overal een gang/ hoek hebben) en ze was meteen stil en bond meteen in. Mervin houd zich gelukkig ook aan de hoek en aan de strafmaat dus we hebben een lijn en ze snapt het dondersgoed nu. Maar ik zou rico in dit geval negeren als hij nog niet in een hoek staat. Staat hij dat wel zou ik hem daar ook gewoon in een hoek zetten en je niks aantrekken van andere mensen. Zij zijn ook klein geweest.
Groetjes,
Michèle
Het is gewoon frustratie bij Rico waarschijnlijk en dat is voor hem ook sneu, maar je kan er niet zoveel aan doen. Het hoort echt bij de leeftijd. Laat die mensen maar denken en negeer Rico. Pak hem onder de arm als jullie weggaan en dan houdt het snel genoeg weer op. Tenminste, dat is mijn ervaring met Erik.
Groetjes,
M
negeren doen we ook,
zowel rijco als ik, maar als het thuis gebeurd voel ik me er al rot over als ie zichzelf slaat,
maar als het op een openbare plek gebeurd. jeetje wat moeten die mensen wel niet van me denken?! ik bedoel, kinderen imiteren, dadelijk denken ze vanalles over mij ofzo weet ik veel.
ik wordt daar zo onzeker van.
hij heeft wel es gehad hoor dat ie gilde in de winkel, niet zo’n echte krijspartij en op de grond gaan liggen amar gewoon omdat ie zn zin niet kreeg een keer gillen en gaan huilen.
toen keken mensen ook maar dat is echt wel wat anders dan als een kind zichzelf slaat.
ik ben gewoon bang dat mensen daar dingen achter zoeken ofzo. ik schaam me dan dat ie het doet, en nu schaam ik me dat ik me daar zo voor schaam… echt niet tof dit.
Negeren is idd het beste…
Het is frustratie van hem dat hij niet krijgt wat hij wil of niet duidelijk kan maken wat hij wil.
Dat heeft niks te maken met het liedje “op je boze bolletje” maar is gewoon een manier van die kleintjes om zich te uiten, zeker als ze nog niet goed kunnen praten.
En die blikken van die mensen, daar moet je ****** aan hebben, die hebben zeker geen kleine kinderen of weten er geen drol van. Succes!
nee ik weet het wel, het punt is gewoon dat het echt mijn eigen probleem is.
het boeit me normaal ook niet als mensen kijken als rico lastig is, maar ik vind gewoon zichzelf slaan wat anders dan gewoon maar lastig zijn.
het maakt rico ook niet uit of ik er wel of niet op reageer, hij gaat er toch wel mee door omdat idd wat je zegt, het een manier is om zich af te reageren.
dus dat blijft hij dan toch wel doe, of ik er nou aandacht aan geef of niet.
en ik vind het niet echt een rede hem in de box te zetten als ie zichzelf slaat.
als hij nou echt gaat krijsen en schreeuwen en noem maar op of mij gaat slaan of iemand anders, ja dan gaat ie in de hoek,
ofja in de hoek, hij gaat dan in de box of in de stoel in een hoek.
want blijven staan doet ie nog niet echt.
we gaan binnenkort wel met de hoek beginnen, maar zitten nog een beetje na te denken over hoe we dat gaan aanpakken, en wanneer we vinden dat ie daar heen moet of wanneer niet.
en wat in welke situatie het beste is…nouja dat is hoe dan ook uitproberen maar dat komt dan wel
Nora slaat zichzelf ook af en toe op haar hoofd. Ik denk dat ze het op het KDV heeft opgepakt, want het was van de een op de andere dag.
Ik vind het ook vervelend en ik negeer het niet, ben de enige lees ik. Nora gaat er altijd hard om lachen als ze het doet en ik zeg dan tegen haar: je moet jezelf niet slaan, daar ben je veel te lief voor! Ga je hoofdje maar aaien. (misschien een beetje soft, maar goed, ze stopt dan en gaat haar eigen hoofdje aaien) Ik ga er vooral niet om lachen, omdat zij het echt als grap bedoelt.
Het is bij Noor niet uit frustratie, dus misschien niet te vergelijken. Toch maar even mijn aanpak meegegeven. Wie weet kun je er wat mee…
liefs
@Liske: ja rico doet het ook soms omdat hij het grappig vind, maar sinds een paar dagen dus ook uit frustratie.
ik zei dat in het begin ook hoor van; doe maar aaien, dat is toch veel fijner?
en dat doet ie dan ook wel,
maargoed het werd van kwaad tot erger
bij rico is het ook van de 1 op de andere dag gekomen, en hij gaat niet naar een kdv of waar dan ook.
hij werd gewoon wakker en dacht: ik zal dat is proberen. hahaha