Zichzelf pijn doen

Hallo allemaal,

Sinds kort doet Iris zichzelf expres pijn op het moment dat wij zeggen dat iets niet mag. Ze gaat zichzelf op haar hoofd slaan, trekt aan haar haar, knijpt in haar wang, bijt in haar hand…

Ik weet niet zo goed waar dit vandaan komt en hoe we het haar kunnen afleren. Ik vind het namelijk zo zielig.

Ik probeer telkens al haar handje vast te houden en te zeggen dat ze lief is. En dat ze zichzelf geen pijn moet doen.

Weet iemand van jullie hier raad mee?

Groetjes Mamariska

Puur aanstellerij! Niet intrappen! Ze lacht zich suf als jullie er met medelijden op reageren. Het is namelijk helemaal niet zielig, ze doet het zichzelf aan omdat ze zich geen houding weet te geven als jullie haar corrigeren en omdat ze boos is dat ze gecorrigeerd wordt.

Gewoon lekker laten gaan en net doen of je het niet ziet dan is het het snelst afgelopen want dan heeft ze door dat ze daar papa en mama echt niet meer van hun stuk brengt!

Dus niet meer dat handje vasthouden en zeggen dat ze lief is, dat is juist de bedoeling van haar acteerwerk. Dat ze jou voor zich wint en dat ze voor elkaar krijgt dat je haar dan maar niet meer zegt dat iets niet mag.

Nogmaals: niet intrappen! Laat haar zichzelf maar lekker pijn doen, daar komt ze snel genoeg van terug want zo leuk is dat niet.

Groetekes, Sje

Zo had ik het nog niet bekeken…

Maar 't is wel een herkenbaar toneelstukje dus , begon al rare dingen te denken van mijn eigen dochter!

[IMG]Lilypie Second Birthday tickers[IMG]

Nee hoor, je hoeft geen rare dingen over je dochter te denken. Het is gewoon een hele goede actrice in de dop!

En wat dat negeren betreft: hou vol! Het kan best dat ze zichzelf zogenaamd nog erger pijn gaat doen maar daar zal ze echt mee stoppen als ze merkt dat jullie er niet warm of koud van worden!

Zodra je zwicht weet ze dat ze met je kan blijven sollen! Niet zwichten!

Groetekes, Sje

Hier nog een die dat deed en wij hebben het genegeerd. Toen was het snel over want er was geen lol aan te beleven

Groetjes,

Michèle

hahaha moet elke keer weer lachen om je antwoorden Sje, hahahah heel grappig! idd sommige dames zijn erg goede actrices! hihihih

denk inderdaad dat dit een vraag is om aandacht, jammer genoeg een negatieve zeg maar, … het negatieve, ik doe me pijn en mama reageerd…
afleren zal nie gaan, maar niet reageren, dan werkt het niet …da’st het beste denk ik, weet wel dat mijn man, als hij vroeger iets nie mocht of aandacht wilde… op de grond ging liggen en kei hard met zijn kop op de grond bonkte… echt tot hij een hele bult op zijn kop had, mijn schoonloeder wist ook nie wat ze daar mee moest, en af en toe ging het wel erg ver, op een gegeven moment, legde ze er een kussen onder. hahahahahhaa, vond ik altijd heel grappig, nou ja toen had het ook geen effect meer … dus hield hij er vanzelf mee op !

Baby geboren

Ons dochtertje bonkt regelmatig met haar hoofdje tegen de eettafel en zegt dan AUW. Ook een prima toneelspeelster. Het enigste wat ik dan ook zeg is AUW en dan na een paar keer is de leukigheid er af.

meestal is dit een fase en gaat het vanzelf over
ze zijn even aan het uitproberen hoe mama er op reageerd
en of ze dan wel hun zin krijgen

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Luka heeft dit ook eventjes gedaan, een week of zo.
Wij hebben het meteen genegeerd omdat we merkten dat hij dit alleen deed als hij iets niet mocht.
Na een week negeren was het dus over, ook omdat de laatste keer dat hij zichzelf pijn deed ook echt een tand door zijn lip had. Hij liet altijd zijn kin op tafel ‘vallen’, vandaar… Blijkbaar was hij hier zo van geschrokken dat hij zich geen pijn meer deed.

Nu gaat hij heel theatraal uitgestrekt op de grond liggen gillen, erg lachwekkend. Maar dit word dus ook genegeerd…

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Bedankt voor alle herkenbare verhalen! We zijn hard bezig te negeren. Moet zeggen dat ik het moeilijk vind.
Het aan de oppas gevraagd of ze het daar ook doet. Blijkt van niet, dus het is wel duidelijk dat het aandacht vragerij is!

[img]http://lb2f.lilypie.com/SQJhp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a