Zichzelf nat plassen

Zo, mijn eerste vraag als kersverse mama van Max! Ik heb natuurlijk al een meisje en het gebeurde heeeel af en toe dat zij zich natplaste. Maar ja, nu heb ik een jongen en is het me al een paar gebeurd dat er een plas over hem heengaat met verschonen! Hij moet dan meteen weer andere kleertjes aan! De kraamhulp zei dat je dan iets over zijn plassertje moet leggen, maar dat is onhandig met verschonen. Dan valt dat doekje er meteen weer af en hup…daar komt een plas!

Ik hoor graag tips van jongensmama’s, zodat Max zichzelf niet meer zo vaak natplast. Ik moet echt nog wennen aan het feit dat hij een knulletje is!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Hee Rainbow ik heb helemaal gemist dat je al bevallen was!!!
VAN HARTE!!! Max dus wat een stoere naam. Nou ik zal verder niet off-topic gaan maar wilde je wel feliciteern hoor!!
liefs!

Heb 2 zoontjes dus ben het inmiddels al gewend. Ik leg altijd er altijd een doekje overheen en dan maak ik hem heel snel schoon. Wacht er inderdaad niet te lang mee want anders hebben ze je zo onder geplast!

hier deed hij datin het begin ook vaak. Ik legde er altijd een spuugdoekje overheen. Ging makkelijk. Nu plast hij heel soms mij onder als ik hem in bed wil doen en hij lekker in zijn blootje tegen mij aan hangt…

22-12-2009 colin geboren

haha irritant he hier gebeurd het meestal tijdens het afdrogen naar het badje dat ik de hele commode eronder heb, en ook heel afentoe bij het luier verschonen…

Je moet gewoon aan een paar dingen denken:

1. zorg dat zijn geval naar beneden wijst als je de luier om doet (anders plassen ze er zo overheen of erbij langs als hij scheef ligt.
  2. zorg dat je een schone luier uitgevouwen klaar hebt liggen
  3. laat de vieze luier er eerst onder liggen, bij het schoonmaken
  4. en verwissel ze dan heel snel en plak het zo snel mogelijk dicht.

Ik heb trouwens nog nooit een meisje verschoont, dus als mijn tips een hoge duhh factor hebben,… sorry

quote:
haha irritant he hier gebeurd het meestal tijdens het afdrogen naar het badje dat ik de hele commode eronder heb, en ook heel afentoe bij het luier verschonen....

Je moet gewoon aan een paar dingen denken:

1. zorg dat zijn geval naar beneden wijst als je de luier om doet (anders plassen ze er zo overheen of erbij langs als hij scheef ligt.
  2. zorg dat je een schone luier uitgevouwen klaar hebt liggen
  3. laat de vieze luier er eerst onder liggen, bij het schoonmaken
  4. en verwissel ze dan heel snel en plak het zo snel mogelijk dicht.

Ik heb trouwens nog nooit een meisje verschoont, dus als mijn tips een hoge duhh factor hebben,… sorry

Dat geval mag je gewoon plasser noemen hoor

Verder helemaal mee eens.

Oh, en dat plassen is gewoon een reactie op de overgang van
de lekker warme luier naar de toch een stuk koudere lucht
die er opeens bij komt.

M.

Hihi, dat is natuurlijk anders bij een jongen. Dat wordt zo’n mooi boogje!

Toen Erik klein was (kleiner dan nu, haha) hadden we het ook regelmatig. Er is niet veel aan te doen, behalve bv. een hydrofiel over z’n piemeltje leggen. Dan heb je geen boogje, maar misschien alsnog wel dat het op het aankleedkussen komt en z’n rompertje toch nat is. Vanuit mijn ervaring is er verder niet veel aan te doen. Toen Erik ouder werd, gebeurde het steeds minder en nu nooit meer.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Precies zoals Jaantje zegt. Enne met gevaar voor eigen leven die ukkies hihi…

Hier wordt de pamper ook verschoond voor het nieuwe flesje, dus voor elke voeding. Dan is het ook minimaal dat ze plassen omdat het meeste dan al in de pamper zit.

Het komt inderdaat door de koude lucht ineens, ik heb het zowel bij Joey als bij Jessey vaak meegemaakt toen ze nog heel klein waren! Maar bij Joey was het wel algauw een kletsnatte kliederboel! haha!
Ik legde er ook een luierdoekje overheen, want voorkomen kun je het niet…

Groetjes Anouk

Goeie tips, dank je! Er is denk ik inderdaad niet veel aan te doen! Vandaag gelukkig geen ongelukjes gehad, haha. Ik leg er nu een doekje over en laat de luier eronder liggen. Dat kan nog met die mini-poepjes van Max, maar bij Eva’s luiers hoef ik dat niet te doen met die peuterpoep-smeerboel, haha. Papa durfde Max eerst ook niet goed te verschonen, hij was bang dat zijn zakje dan pijn zou doen. Hmmm, dat is zijn eigen angst misschien? Nu gaat het al een stuk beter en ik weet al precies hoe ik ‘het plassertje en het balletje’ moet behandelen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

hihihi hier was het juist andersom, ik was bang Joey pijn te doen en danny zei dat zo’n zakje wel wat kon hebben
En Danny durfde Jessey niet te verschonen, want er zat allemaal poep tussen en dan doe ik haar misschien pijn! hahaha, toen zei ik dat ze wel wat kon hebben

Groetjes Anouk

Haha, leuk ik heb even meegelezen. Gefeliciteerd Rainbow met je nieuwe aanwinst trouwens!! Een meid én een jongen wat wil je nog meer hè

Ik heb het ook af en toe gehad in het begin met Joaquin inderdaad plassertje naar beneden houden en even de vieze luier eronder laten liggen en dan snel de schone. Het voordeel van jongetjes verschonen is dat je naar boven en beneden mag afvegen, bij meisjes alleen naar beneden, dat dan weer wel haha.

Groetjes en geniet ze nog van je kersverse zoontje

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hoi rainbow,

een troost bij damian duurde het maar 2 weken. Na die 2 weken was het ook ineens over. Nu heeft hij het wel vaak dat als hij in bad gaat en er net instaat(we beginnen staand) dan plast hij net over de rand. Bij het verschonen hield het gelukkig wel snel op want wat een drama was dat zeg. Hij plaste niet alleen zichzelf onder maar mij ook hihi.

Hier was dat ook alleen in het begin dat hij dat deed. Ik legde alvast een droge schone pamper onder het kontje en haalde dan pas de vieze weg. En dan hup snel verwisselen. Mislukte weleens haha! Dat was idd de eerste weken. Nu dat hij dat niet meer.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

hahahahahaha op die site zat ik gister avond ook te kijken… Moest eerst even 3x lezen voordat ik hem snapte…Wat een verschrikkelijk ding… maar ziet er wel erg grappig uit…
Je zal hem maar vergeten af te halen hahaha!

Ik hield trouwens bij Noah ook gewoon de luier er nog onder, en dan snel een schone…

Liefs, Melanie