Zichzelf expres pijnigen

M (2003) kan zichzelf nog wel eens expres pijnigen (straffen?) door zichzelf te slaan of met zijn hoofd tegen de muur of op de grond te bonken. Dit doet ie als ie een standje heeft gekregen of zijn zin niet heeft gekregen. Ik herinner me nog dat J (2001) dit ook deed toen hij bijna 2 jaar was als ie een kind hoorde huilen. Toen vreesden we nog voor wat er zou gebeuren als M geboren zou worden, want een babietje huilt nog wel eens. Gelukkig was het toen over, dus ik denk wel dat het een fase is, alleen is M er wat vroeger mee dan J was.

Doen jullie kinderen ook zulke gekke dingen? Moet je ze dan tegenhouden of er iets van zeggen? Mijn ervaring is dat ze er dan juist nog een schepje bovenop doen, maar als ik hem negeer, gaat ie ook nog rustig even door. Ik ben zo bang dat ie zichzelf een keer echt pijn doet. Mijn man zegt dat ie het dan wel geleerd heeft, maar ik laat het liever niet zover komen.

Gewijzigd door - SeeSeeEm op 12 Nov 2007 22:53:26

Ik heb er zelf met kinderen geen ervaring mee.
Wat ik wel weet is dat als je dat doet, met je hoofd bonken, of bv in bed heel de tijd met je hoofd van links naar rechts draaien, dat er dan een stofje vrij komt in je lichaam. En dit maakt dat je je prettig voelt. Soort drugs dus
Wellicht heeft ie dat ontdekt, en doet ie dat op de momenten dat ie zich niet helemaal lekker voelt.
“vroeger” op school heb ik geleerd dat veel kinderen dat een periode doen, en dat ze daar vanzelf wel weer mee ophouden.

groet
Mo

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.

fabiano heeft het ook een tijdje gedaan.
met name zichzelf bijten.
ik heb het toen op het C.B gevraagt of dat kwaad kon. hun zeiden dat het vaak voortkwam uit frustratie. het is niet erg. hij heeft ook een periode gehad dat hij mij wilde bijten… dat moesten we natuurlijk niet goed keuren. maar van het zichzelf pijnigen schijnt een periode te zijn die dus vanzelf weer over gaat. fabiano doet het op dit moment niet meer

Mijn vriendin had er ook zo een.
Die ging met zijn hoofd tegen de muur bonzen als hij zijn zin niet kreeg.
Heeft ze eens een keer gezegd dat hij het harder moest doen. Was metteen afgelopen want dat deed dan toch wel zeer.
Blijft moeilijk, maar ze proberen je soms wel uit zo.

Groetjes Mim

Bedankt voor jullie reakties.

Hihi, ik zal eens kijken wat er gebeurt als je hem aanmoedigt!

Gewijzigd door - SeeSeeEm op 12 Nov 2007 22:53:38