Zich 's nachts uitkleden en in bed plassen

Eva heeft wat nieuws: ze kleedt zichzelf 's nachts uit! Vannacht was ze aan het huilen en toen mijn vriend ging kijken, zat ze helemaal bloot in bed, met de klamboe naarbinnen getrokken in een plas. Haar hele bed was nat, haar luier en slaapzak niet, die waren uit… Ze was echt heel zielig en koud doordat ze al een tijdje bloot in het nat zat. Omdat haar matras nat was, heeft ze bij ons geslapen.

Nu wat vragen:

• hoe krijg ik plas uit het matras? Ik heb nu wat Andy gepakt met een sopje en het matras buiten laten drogen?
  • hoe voorkom ik dat ze zichzelf totaal uitkleedt, inclusief luier? Ik heb haar nu in bed liggen met haar slaapzak achterstevoren aan.

Die klamboe ga ik vast zetten aan de punten en anders gaat 'ie weg. Dat ding is zo te gevaarlijk. Het rare is dat ze er nooit aan heeft gezeten en opeens trekt ze er steeds aan. Jammer, want hij makat van haar bed een soort hemelbed en hij is echt mooi, maar veiligheid gaat voor alles!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Pfff herkenbaar! Heel vervelend… Ik doe Joey nu zijn slaapzak binnenstebuiten aan! Want hij kreeg hem achterstevoren ook gewoon uit… Stukje rits open maken bij z’n voetjes, en dan als een trui over zijn hoofd uit trekken!
Binnenstebuiten is niet handig, vooral om hem smorgens weer uit te krijgen… Ik moet dan met mijn arm bij zijn armsgat naar binnen om de rits vast te kunnen pakken… Maar nu ik hem zelf amper open krijg, kan Joey dat dus zeker niet en daar gaat het om!

Groetjes Anouk

Oh welkom in deze wereld! Ik moet het afkloppen, het gaat hier de laatste weken goed! Tot iemand vraagt hoe het met dat uitkleden gaat als ze erbij staat, dan begint ze weer!
laatste keer was ik echt boos, want ze weet heel goed dat het niet mag!
Ik heb der in de blote billen naar beneden gestuurd, en voor straf geen luier omgedaan. Ze vond het zo vies dat ze dus ik de broek plaste dat ze het niet weer gedaan heeft!
Maar of dat de oplossing is, lastig!

Manderijn

Eerst kleedde ze zich alleen beneden uit, zo van: ik hoef geen kleren meer aan. Maar nu dus ook als ze in bed ligt! Ze krijgt het dan koud en ik vind het ook niet tof omdat ze niet zindelijk is. Ik vind het niet erg als ze straks een keer per ongeluk in bed plast, maar het is wel vervelend als het er gewoon aan ligt dat ze die luier uit heeft gedaan! Zou dat een teken zijn dat ze een luier zat is??? Ze zit nu altijd aan haar luier te trekken en 'm naar beneden te duwen. Laatst ook bij de bbq met mijn vaders verjaardag: hup, naar beneden die luier. We waren alleen met het eigen gezin en dat bilspleetje was best grappig, maar toch. Waarom zou ze het doen? Misschien vindt ze het wel zo vies, dat ze het voortaan inderdaad laat. I hope so!

En die plas…hoe krijg ik die weg?

@Snoekie: hoezo Joey Houdini dan? Knap dat 'ie de slaapzak dan tóch uit krijgt!

Wat je iig kunt doen is soda op de plasvlek strooien en een paar uurtje laten zitten en de soda dan opzuigen. Daarna wel nog even afdoen met een vochtig doekje en zo even laten drogen. Dat doe ik als de oudste een ongelukje heeft wat naast zijn plaszeiltje is bijvoorbeeld. De geur van de urine is dan ook weg en de vlek ook grotendeels.
Van de matras van de jongste kunnen we de bovenste laag eraf halen en in de wasmachine stoppen.
Misschien zolang een plaszeiltje onder het hoeslaken doen of een extra handdoek.

Succes!

Hier hebben we dus inderdaad zo’n zeiltje aangeschaft, want het gebeurde hier soms 2x per dag!

Manderijn

Uitkleden is hier gelukkig nog nooit gebeurd maar bedplassen maar al te vaak helaas

Hier is de ervaring dat zo’n zeiltje niet echt werkt. Het neemt niks op, en daardoor loopt t er soms ook gewoon af als het een grote plas is.
Wij hebben nu van die drynites matjes, (zijn net van die celstof matjes die gebruikt worden bij de bevalling ) die nemen wel vocht op zodat de matras droogblijft.

Oh goed dat je het zegt! Ik heb m namelijk nog niet nat gehad! Helpt dus niks?

Manderijn

hier precies hetzelfde, clamboe had ik al weggehaald toen ze nog geen jaar had, want die trok ze zowat van het plafon… maar nu doen wij, een pamperbroekkie, want die krijgt ze moeilijker uit omdat ze hem echt als een broekkie naar benee moet trekken …
je snapt hem al, die kreeg ze ook uit …
toen hebben wij er nog aan toegevoegd, slaapzak achterste voren
je voelt hem al aankomen , ook ontdekt …
toen hebben we het lipje van de sluiting naar binnen gefrot
ook ontdekt

nu de laatste 3 nachten, om het sluitingding een elastiekkie gedaan, en dan zo vaak omslaan dat je hem zelf er ook bija nie afkrijgt,

het laatste foefje heb ze nog niet ondekt !!

en inderdaad met een soppie
maar wij hebben ook zo’n topmatrassie… dus meestal is dat alleen nat, en da ken gewoon in de machine !!

Pippy is geboren 17.07.2009

Hier hebben wij die molton waterdichte hoeslakens van Hema en die zijn wel ideaal. Hier nog niet doorgelekt terwijl er toch al wel een paar fikse plassen op gekomen zijn

Verder geen tips over het uitkleden, is hier nog nooit gebeurd. De onze ligt de laatste tijd wel te woelen in bed en roept dan om half vijf: mama, ik heb het koud!!! Want zelf onder zijn deken kruipen doet hij niet…

Ik heb haar nu een pyjama aan gedaan en die vindt ze zo mooi, dat ik hoop dat 'ie niet uit gaat! Ik zag bij de ETOS ook die Drynites en als ze aan het rotzooien blijft met die luier, worden het die zeiltjes. Ik heb het matras buiten gelegd en ik hoop dat de geur er nu uit is? Dat van die soda vond ik wel een goeie tip ook, ga ik proberen als het plassen blijft. Dank je@