Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar wat ik bedoel: Eva is heel erg bezig met papa en mama. Zo uit het niets rent ze opeens op me af, geeft me een knuffel en zegt dan: ‘MIJN mama!’ Ze zegt het ook tegen mensen in de supermarkt: ‘MIJN mama!’ Zo van: afblijven! Wat ze ook doet, is aangeven wie wat moet doen. Papa moet haar uit de auto halen, mama mag dat niet. Mama moet haar speldje in doen, papa niet. Ze wordt ook echt kwaad als ik haar dan bv tóch uit de auto til, al trekken wij ons daar nbiks van aan natuurlijk.
Ze wordt zich er ook heel bewust van dat ze een meisje is. Ze zegt trots: ‘Ikke meisje’ en wil het liefst elke dag een rokje aan. Ze wil mijn make-up op en wil lekker ruiken. Soms spray ik een beetje parfum bij haar op en dat vindt ze helemaal geweldig! Max is een ‘jonne’ en papa is een ‘grote jonne’. Want groot en klein zijn ook helemaal hot nu. Ze heeft zelfs een ‘grote of een kleine poep’! Wat helaas niet altijd klopt hahaha.
Eva is helemaal weg van de buurman. Zodra ze hem ziet, gilt ze zijn naam en rent ze naar hem toe. Dat had ze van begin af aan al. Hij heeft een klussersbedrijf en ze mag dan bij hem in de bus, wat helemaal top is. Maar soms heeft ze ook mensen waar ze niet meteen iets mee heeft. Gek he, dat daar zo veel verschil tussen zit?
Herkennen jullie dit een beetje? Ik vind het wel leuk dat ze nu echt weten dat er meer mensen zijn, wie bekend is en hoe iemand heet enzo. Het worden echt mensjes!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Gewijzigd door - Rainbow op 11 Apr 2011 10:50:29