Zevenjarig meisje sterft van de honger

Op Fok gelezen;

In Hamburg is een zevenjarig meisje verhongerd. Het kind, Jessica, werd afgelopen dinsdag in het appartement van haar ouders gevonden. Ze woog nog maar 9,5 kilo. Waarschijnlijk heeft ze al maanden lang niet meer gegeten en gedronken. Een normaal kind van zeven heeft een gewicht van ongeveer 24 kilo. De ouders zijn opgepakt.

Het meisje is gestikt in haar eigen braaksel. Het was de 35-jarige moeder zelf, die een arts alarmeerde toen Jessica in coma geraakte. Bij aankomst was het meisje al overleden. De arts verwittigde meteen de politie bij het zien van het uitgemergelde lijkje. Het kind is jaren lang zwaar verwaarloosd. Zo was het raam in haar kamer dichtgeplakt met folie, de verwarming deed het niet en op een bed na was de kamer leeg. De ouders hadden de gloeilampen eruit gedraaid, waardoor het continu donker was in de kamer.

Het meisje kreeg maar af en toe iets te eten, maar dit werd meteen weer door haar lichaam afgestoten. De kat in huis werd nog beter gevoed. Tijdens de huiszoeking werden in bad nog resten van een chocoladepudding gevonden, dit was waarschijnlijk Jessica’s laatste maaltijd.

Niemand in de omgeving wist van het bestaan van de zevenjarige. Het meisje kwam waarschijnlijk nooit buiten en door de ligging van de kamer kon niemand van buitenaf iets zien of horen. Ook de sociale dienst was niet op de hoogte van de situatie van het meisje. Jessica was al schoolplichtig, maar was nog nooit op school komen opdagen. Meerdere oproepen aan de ouders leverden niets op en uiteindelijk werd er zelfs vanuit gegaan dat het meisje verhuisd was.

De ouders worden nu beschuldigd van doodslag door nalatigheid. De hoogste straf die hierop staat is levenslang, wat in Duitsland overeen komt met vijftien jaar gevangenisstraf.

~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.

Maar 15 jaar!!! Eeuwig zouden ze moeten krijgen!!! Hem castreren en haar steriliseren!!!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Pffffffff…ik was al misselijk, maar nu helemaal!
Wat een stel idioten zeg!!!
Hoe haal je het nou in je zieke kop om je kind zo te behandelen???
Volledig gestoord.
Voor dat meisje is het maar beter dat ze er nu niet meer is, dat ze niet meer in die hel hoeft te leven.
Maar triest is het wel. Als mensen daar nou eens langs waren gegaan!!!Bij dat huis!
Ergens snap ik het niet, dat niemand er iets van geweten heeft.
Dan had ze misschien nog op tijd ontdekt kunnen worden.

BAH!
Wat een verschrikkelijk zieke, gestoorde “mensen” lopen er toch rond.

En idd, 15 jaar is veeeeeeel te kort!

Groetjes, mamma van Stephan

Jeetje, effe geen woorden hoor. Ik word er ook meteen misselijk van.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Dat zoiets kan gebeuren!
Dat er ouders zijn die hun kind zoiets aandoen.
Dat er daar niemand over de vloer is geweest, die iets heeft gemerkt.
7 jaar, iemand moet haar toch gekend hebben? ooit eens gezien?
maar blijkbaar niet.
rillingen over mijn rug, bij het idee wat dat meisje doorstaan heeft.
misschien gelukkig dat ze er niet meer is, rust zou ze nooit meer gevonden hebben, nu heeft ze wel rust.
Hoe kan dat nou?
waarom hebben ze haar niet weggebracht, bij wijze van spreken bij een hulpinstantie voor de deur neergezet, als ze het zelf niet konden.
zoveel opties, niks gedaan integendeel!

er is iets heel erg mis bij zulke mensen, maar hoe komt het nou toch dat zoiets niet op is gevallen? daar kan ik met mijn pet niet bij!

mo

Jezus zeg, wat erg. Gelukkig dat dat meisje er nu niet meer is. En eindelijk rust heeft gekregen. Wordt er spontaan misselijk van zeg. Wie doet nou zoiets bij een kind. Vooral je eigen kind. Dat is toch uit liefde gemaakt. Of zie ik dat verkeerd.

Maar 15 jaar. Vind ik veel te weinig.
Enne er meteen voor zorgen dat die ouders nooit meer een kind op de wereld kunnen zetten. Bah. Heb er geen woorden meer voor.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

bah wat erg zeg,hoe ziek die ouders in hun hoofd zijn,en ik zit verdorie Nicky vaak te puschen dat hij iets meer moet gaan eten.
Dan zeg ik nog een hapje je kent het wel.

Nee ik vind dit echt te erg voor woorden,kan er niet bij met mijn verstand,dat deze mensen nooit om hun kind hebben gegeven,anders zouden ze dit nooit doen,
Ze moeten de dood straf krijgen,dan maar lekker naar amerika brengen daar krijgen ze het wel.
Meer verdienen die ouders niet sorry.

Groetjes Bibi

Bianca moeder van Nicky 22-09-2000.

Jezus (sorry). Wat walgelijk. Ik wil dat gelijk weten wat mensen ingodsnaam mankeren? Die moeten toch geestelijk niet helemaal in orde zijn, anders doe je dat toch niet. Als je dit soort verhalen hoort dan besef je je ineens hoeveel er gebeurt wat niemand kan voorkomen. Net zoals andere vormen van huislijk geweld.

Ik kan me niet voorstellen dat zo’n kind niet wordt opgemerkt. Als er al meerdere oproepen zijn geweest voor school, dan weten mensen toch dat ze bestaat. Dan ga je dat toch uitzoeken? Nou, ja kennelijk niet. Triest!

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Goh zeg wat afgrijselijk. Wat een leven moet dat meiske gehad hebben zeg. Mijn dochter is 7 en ik kan me haar niet eens voorstellen 9 kilo wegende.

Vind ook dat dit soort mensen voorgoed opgesloten zouden moeten worden.

Ik kan werkelijk niet begrijpen dat je je kind dit aandoet, daar snap ik helemaal niets van. Die ouders zijn volgens mij niet helemaal psychisch in orde of zo.

Miriam, moeder van Max

snap t niet dat mensen het in hun hoofd kunnen halen om
je kind zoveel pijn te kunnen toedoen …
groetjes marielle
en 15 jaar is naar mijn mening veel en veel te kort.