Zeurt constant om eten/drinken Groeispurt?

Rico krijgt gewoon net als elk kind op vaste tijden eten en krijgt regelmatig drinken aangeboden. zoiezo telkens tijdens het eten en natuurlijk tussendoor.
Maar de laatste 4 dagen is hij CONSTANT om eten en drinken aan het zeuren.
ook al heeft hij net gehad dan nog.
in de winkel is dit best genant want wat moeten ze wel niet denken: krijgt hij nooit iets ofzo! haha
enfin… ik vraag me af of dit een groeispurt kan betekenen? hij eet en drinkt wat hij extra krijgt ook gewoon op hoor dus niet dat het alleen is voor de lekker.
gisteren en vandaag heeft hij dit b.v. alleen al gedronken:
s’ochtends ontbijt + 200 melk. om 9 uur beker sap. 10 uur 2 stukken fruit en een beker sap. om 12 uur boterhammen en 2 bekers melk. dan wil hij om 1 uur weer niet slapen omdat hij dorst heeft en honger. dan geef ik hem nog een plak worst en een beker water. nog geen 2 uur later (rond 3 uur) wil hij weer eten, en dan zeurt hij na een koekje en een doosje krentjes tot het avond eten is om eten. geef hem om het te stillen dus maar een kaasje (met tussenpauzes dat hij speelt he) en hij heeft in die tijd ook weer 2 bekers water op.
dan eet hij zijn bord avond eten helemaal op, krijgt een toetje (groot) en zeurt dan weer om drinken. dcus weer een beker water.
dan houdt hij even op tot half 7 en dan wil hij weer eten. dat krijgt hij niet meer van me want ik vind het dan wel genoeg. wel wil hij drinken en dat ook bijna anderhalve beker en als hij dan in bed ligt wil hij ook nog een paar slokjes water.
zucht! Enfin, is dit een groeispurt? zo ken ik hem namelijk he-le-maal NIET.

Ja dat kan zeker.
Tussen twee en drie jaar heeft Hylke ook een paar
periodes gehad dat hij veel at en dronk.
Sommige dagen net zoveel als ik!
Duurt een week, hooguit twee, en groot kans
dat het daarna weer een poosje wat minder is dan “normaal”.

Meer geven is prima, zeker zolang het gezonde dingen zijn.

M.

oei! Dat is inderdaad wel heel veel wat je allemaal opnoemt. En vooral ook omdat ie veel wil drinken en dus veel dorst heeft zou ik het even in de gaten houden. Blijft het langer dan een paar weken aanhouden zou ik toch even een arts raadplegen. Veel drinken en veel dorst hebben kan nl ook een medische oorzaak hebben, bijvoorbeeld suiker. Maar het zal hoogstwaarschijnlijk idd een groeispurt of iets dergelijks zijn, maar toch ff op blijven letten hoor.

mama1980

kan heel goed hoor!! Maar even een vraagje, hoeveel cc drinken zit er bij jou in een beker? Want ik lees dat hij veel bekers met drinken krijgt, en als dat allemaal 200 cc per ker is, dan is dat echt mega mega veel. Dus vroeg het me af!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik herken het helemaal! Eef vreet zich ook ongans! Het eerste wat ze zegt als ze wakker is: pap eten! Als die op is, schooit ze nog bij mij om eten of om de kortsjes van papa. Tegen half 10 gaat ze al zeuren om een koek, die ze om 10.00 uur mag pakken. Dat ding is nog niet achter de kiezen, of het is: ‘Broodje eten?’ Ze eet met gemak 2 sneetjes nu en soms wil ze een derde. Wij vinden dat wat veel voor zo’n klein kindje, dus we houden het bij 2,5. 's Middags krijgt ze een gezond snackje, bv fruit of een craquotte. Geen snoep meer! 's Avonds eet ze ook wel redelijk, de ene keer gaat het op, de andere keer niet. Ze wil ook altijd ‘nog beetje fla’, want ze vindt dat ze niet genoeg krijgt. Echt overdreven veel eten doet ze nou ook weer niet, behalve dat brood dan, maar toch…Je bent me voor met dit topic, want ik word er ook niet goed van! Constant denkt ze aan eten en snoepen! Vreetbuiltjes zij en Rico! Ik hoop dat het inderdaad een spurt is, want a) ze mag wel wat groter worden en b) hopelijk houdt dat zeuren dan op. Ik zeg constant: 'Straks schatje, even wachten. We hebben net pap op. Je kunt niet de hele dag eten, anders word je zo dik als Tante Kee (van het liedje van ‘In de maneschijn’)…Niet dat ze dat laatste snapt natuurlijk, maar ok!

Ik vind wel dat Rico best veel zuivel krijgt: melk én dan nog een groot toetje. Plus veel bekers water. Wij zitten ook iets boven die 300cc melkproducten hoor, Eef wil nu eenmaal ook vla, maar wij blijven rond de 350 cc denk ik…

Enne…ik had je vorige week al teruggemaild over dat eten van potjes he? Heb je die mail gezien???

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Marcel: ja ik had al wel zo’n idee omdat hij dit ooit eerder had, nog niet zozeer over het eten maar toen dronk hij mega veel.

@WIL:hij krijgt 2 rietjes bekers van 200 melk. en 1 rietjesbeker met sap
en de overige bekers zijn de oefenbekers van difrax maar die zit dan wel echt vol. geen idee hoeveel cc daarin kan

@Rainbow: haha nou ze izjn ongeveer van dezelfde periode dus misscvh8ien dan toch een groei8spurtje en lopen ze gewoon erg gelijk.
nee ik heb niets van jouw ontvangen ik snap er NIKS vvan ik krijg helemaal niets binnen van iemand. kun je m nog een keer sturen?

Gewijzigd door - MamavanRico op 30 Jan 2011 12:39:01

Morgan zat hier gistermiddag aan een boterham en een appel tegelijk. Alles is ook op gegaan. Bij haar wisselt het wel per dag maar ook hier schooiert ze steeds. Kan wel want ze staat alweer even een beetje stil. Overigens merken wij wel dat het bij haar niet alleen lichamelijk groeien is. als ze weer meer met praten bezig is eet ze ook meer. Van de week op het kdv bleef ze ook om brood vragen, dus wie weet, al is mijn meisje al zo lang.

Groetjes,

Michèle

hmm ja michele dat zou ook wel kunnen.
ofja alleen dan in een andere volgorde… want rico heeft hier zoveel vorderingen gemaakt zoals je weet, met zn peuterbed, drinkbeker, slapen zonder tut, meer praten etc… maar zou dat een link kunnen zijn denk je?

Zou zeker kunnen deze dingen vergen ook energie he dus is eten nodig dan, morgan heeft dat dan ook. Ze is moeier en eet meer en dan is het verder afwachten of haar kleren blijven passen.

Groetjes,

Michèle

hahaha goeie michele
maar inderdaad dat is waar. vanmiddag om 3 uur MOEST hij een boterham, voor het eerst at hij het MET korst en al op. echt bizar zoveel honger dat hij heeft.

Als morgan er zo om vraagt krijgt ze ze van mij ook hoor, ik zie bij haar dondersgoed het verschil tussen lekkere trek en echt honger. Ze heeft vanavond ook lekker stamp rauwe andijvie zitten bunkeren en nu slaapt ze alweer. Ze wilde vanacht met haar grote kussen slapen, maar dat was niet zo’n succes dus vannacht proberen we het weer met haar dunne tink kussentje.

Groetjes,

Michèle

ja inderdaad ik laat hem geen honger lijden arm mannetje, hij heeft het nog heel hard nodig!
haha lag die kussen ook op HAAR ipv zij op het kussen? hier was dat wel zo dus dat ding ligt nog in de kast!

Oh nee helemaal niet, maar ze was 4 keer wakker vanacht. En nu weet ik niet of het kwam omdat er een flinke poep dwars zat of omdat ze niet lekker lag maar we kijken wat er vanacht gebeurd. Ze ligt natuurlijk nog steeds in der ledikant he dus het neemt ruimte in beslag. Ook lagen der doekjes en tul er onder dus mamma was not amused en gezien ik morgen weer mag werken wil ik gewoon slapen vanacht.

Groetjes,

Michèle

pff ja he… logisch meid, ik hoef niet te werken maar goed hele dag mama zijn van een peuterpuber is niet gemakkelijk geloof me.
zeker nu niet
maar goed…positief blijven!
enne over die ruimte, dadelijk in het peuterbed is er net zo min ruimte…huh denk je… ja nou rico ligt weer boven helemaal tegen de rand aan en het is net alsof er niks is veranderd, alleen de lengte uiteraard.
oh enne er zijn 5 knuffels bijgekomen…wat nu een totaal van 10 knuffels is hahaha! (incl 2 best wel grote!)

Ha ha ha nou als morgan in der grote bed straks geen ruimte heeft zit er alleen een 2 persoonsbed nog in maar daar vind ik haar nog wat te klein voor

Groetjes,

Michèle

over 2persoons bed ggesproken, rico wilde gisterenavond in "mamas bedje sgapen!"
en boos dat hij was dat dat niet kon

Hmm morgan wil nog steeds niet bij ons in bed. Misschien moet ik daar wel heel blij om zijn, maar dat maakte de zondag wel weer heel vroeg gister

Groetjes,

Michèle

ja ben daar maar blij om want de enigste rede waarom rico daar wil slapen is, omdat mijn nintendo ds daar ligt en een spel van professor layton en dat daar een trein in v oorkomt in het intro stukje…
ZUCHT!

Ha ha ha hij denkt dus te kunnen nintendoen in plaats van slapen. Sneaky mannetje

Groetjes,

Michèle