Zesde ziekte?

hoi meiden
Ik pak net Nina uit bed en ik vonde dat ze gloeide. Ik net de koorts gemeten ze heeft 39.8. Ook heeft ze kleine vlekjes/pukkeltjes op haar rug. Ik heb haar net een paracitamol gegeven. Ik hoop dat de koorts zakt. Het gekke is dat ze wel erg levendig is en ze drinkt gelukkig ook. Ik ben erg bezorgd en ben erg geschrokken van de koorts. pfffffff
groetjes chantal

Chantal

De zesde ziekte geeft eerst een dag of 3-4 koorts en lusteloosheid. Ook veel slapen. Na die 3-4 dagen is de koorts weg maar verschijnen er vlekjes op hoofd en romp.

Het kan dus geen zesde ziekte zijn. Ik denk dat die uitslag gewoon koortsuitslag of warmte-uitslag is.

Groetekes, Sje

Hoi chantal,

Lieke had van de week ook wat uitslag op hals en rug.
Maar ze zweet altijd snacht’s dus denk van de warmte. Ze had geen koorts maar had het smorge’s wel erg warm.
Dus vandaag zomer pyama aangedaan.

Ik zou ook schrikken van die koorts maar zou ze paracetamol geven voor de koorts en kijk het even aan.
En zorgen dat ze goed drinkt en anders natuurlijk even naar de huisarts.

Alle beterschap met de kleine meid.

groetjes Gytha

Overigens kan die warmte-uitslag nog best lang zichtbaar blijven. Niet ongerust over worden dus. Ook al is de koorts op een gegeven moment weg dan duurt het soms nog een tijdje voordat de uitslag weg is.

Alle beterschap met de kleine meid!

Wat die plotselinge koorts betreft, heeft mijn moeder me ooit iets verteld wat ik steeds in gedachten heb gehouden.

Zij belde toen ik klein was ook ooit de huisarts omdat ze schrok dat ik ineens hoge koorts had. De assistente van de huisarts vroeg “Mevrouw, is de koorts van het ene op het andere moment begonnen?”.

Ja, zei mijn moeder.

“Nou”, zei de assistente, “dan is-ie ook weer net zo snel gezakt”. En dat klopt vaak ook. Kleine kinderen hebben heel makkelijk ineens hoge koorts en even later weer geen koorts. Mijn moeder was er destijds door gerustgesteld en heeft bij elk kind wat koorts kreeg dat altijd in gedachten gehouden.

Het was ook helemaal niet vervelend bedoelt van de assistente, puur geruststellend.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 Jun 2008 22:31:11

Bedankt voor de geruststelling. Ik heb net getempert en raad eens. Koorts is opeens weer weg? Ik hoop dat die ook weg blijft! Poe ik was wel geschrokken zeg!!! Wat zou dat alweer geweest zijn die koorts. Een 1dagziekje? Raar Ze slaapt wel nog veel. Groetjes chantal

Chantal

nou gelukkig maar.
zo zie je dat ze snel iets hebben maar ook snel over kan gaan.

groetjes GYtha

Zie je wel, de assistente van de huisarts van mijn ouders vroeger had gelijk!

Fijn dat het weer beter gaat.

Groetekes, Sje

hier nog een zieke, gister ineens koorts veel slapen gelukkig ook wel drinken. Vanmiddag 3 uur geslapen, doet ze normaal niet meer overdag. heb al wel gehoord dat er weer allerlij griepen heersen!!!

Liefs en dikke kus brenda en charissa