Zesde ziekte

Het zit echt niet mee met onze kleine meid hoor.

Vorige week hoge koorts (3 dagen) en grijpen naar haar oortje. Na 2 dagen naar de dokter en ze heeft weer een oorontsteking (andere oortje)
Ineens was de koorts weg en toen we haar een dag later in bad deden zat haar hele rug en buikje onder de rode vlekjes.
Op internet las ik dat dit alle symptonen zijn van de zesde ziekte. Vandaag waren de vlekjes weer weg en begint ze weer een beetje zichzelf te worden maar ze is goed ziek geweest.

Vooral slapen is een drama 's nachts. Ze heeft echt heel hard gehuild. Totaal overstuurd zo zielig en niets hielp. Ze heeft druppeltjes gekregen tegen de oorontsteking maar ik heb niet het idee dat het helpt. Ik kijk het vannacht nog even aan hoor dan zijn we bijna een week verder. Straks slaat die oorontsteking door naar middenoor vliesontsteking of ben ik te bezorgd.

Bianca

ach gossie!! wat moet zo’n kleintje al meemaken zeg.

maar als het na een weekje niet helpt zoals jij schrijft, zou ik gewoon even terug naar de huisarts gaan. Kan zijn dat de druppeltjes niet aan slaan.
Beter een keer teveel bij de huisarts als te laat!

Heel veel beterschap met je kleine meid!!!

groetjes Gytha

Hoi,

Mijn nichtje van 7 jaar heeft dit 2 week geleden ook gehad.
Ze had haast 40 gr koorts en echt flink ziek.
Zij had geen middenoorontsteking.
Ook vlekjes over haar lichaam.
Met een week was ze beter.
Zij deed veel slaapjes op de bank. Dan zijn ze vaak moe.

Beterschap voor de kleine!

Groetjes Heleen. mamma van elke en anne

Ik las dat het meestal voorkomt tussen de 6 maanden en 4 jaar. Mijn dochter van 8 jaar heeft het volgens mij niet gehad. Die vlekjes zijn er maar 1 dag dus misschien heb ik die gewoon gemist toen ze een keer ziek was. Dat hoop ik maar.

Bianca