Zesde ziekte

We weten nu waar de koorts (andere topic) vandaan kwam. Julian heeft de zesde ziekte. 2 dagen na de koorts kreeg hij rode vlekjes op zijn rug en buik. Nu 6 dagen later is het alleen nog niet weggetrokken. Gisteren (zondag) werd het zelfs nog wat erger. Terwijl in de informatie vd zesde ziekte staat dat ze na 1 a 2 dagen weer wegtrekken ??? Ik kijk het nog een dagje aan en anders toch maar naar de huisarts. Hij heeft verder geen koorts meer en eet/drinkt goed. Dat zit dus wel goed…

Gr Sandra

Het kan zijn dat de uitslag die er nu nog zit, gewoon warmte-uitslag is van de koorts. Dat kan een klein weekje duren voordat die uitslag weg is.

Mijn neefje heeft vorige week ook een week onder de pukkeltjes gestaan na een weekendje verhoging. Zolang het kindje geen koorts meer heeft en goed eet en drinkt, hoef je niet naar de huisarts kreeg mijn zus te horen toen ze even met het bureau belde over die uitslag.

Dus ik zou gewoon nog even afwachten.

Groetekes, Sje

Dank je wel voor je reactie Sje.
Het lijkt ook net of de uitslag naar beneden ‘zakt’. Op zijn buik en rug is het bijna weg, op zijn benen nog niet. Dan kijken we het nog een poosje aan.

Gr Sandra