Zesde Ziekte

Hoi allemaal,

Nou mijn zoontje (4,5 mnd) zit onder de uitslag heeft een dag hoge koorts gehad en sliep hij meer dan dat hij wakker was nou dat heb ik nog nooit mee gemaakt!!
Hij lacht altijd toen niet is nu al weer aan het brabbelen en lachen koorts is er ook niet meer maar het rare is IK heb nu ook die uitslag heeft iemand dit ook mee gemaakt? Heb de dokter gebeld hij zei is onschuldig maar ik vind het wel raar!!!

Groetjes Jel

De zesde ziekte is bij mijn weten niet schadelijk, hooguit vervelend. Het trekt na een paar dagen wel weer weg
Beterschap

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)
shakira.peutersite.nl
en Fajah (17-11-2004)
kleinefajah.dreumessite.nl

Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar wat zal je geschrokken zijn.

suc-6 groetjes marianne

Hoi Jel,

De zesde ziekte is inderdaad een heel onschuldige kinderziekte. Niks om je zorgen over te maken. Mijn oudste dochtertje heeft het ook gehad.

Zesde ziekte klinkt niet prettig, maar het is na waterpokken etc. gewoon een relatief nieuwe kinderziekte. Ze hebben er alleen geen naam aan gegeven. Zo bestaat namelijk ook de vijfde ziekte.

Die is precies andersom: eerst uitslag en dan koorts. De vijfde ziekte is ook onschuldig, alleen zwangere vrouwen moeten uitkijken als ze met iemand in aanraking komen die de vijfde ziekte heeft. Zwangere vrouwen moeten trouwens sowieso uitkijken met “vlekjesziekten”.

Zie de volgende link voor meer info: http://www.medicinfo.nl/{007aafca-3e6c-46d0-847d-c715fa8c12c0}_listbox/{8a9c4553-f1a1-46c3-818e-550518f269b4}.xml/#/{a6efc791-6efb-4343-8e06-5e0afbe23b1d}/

Als deze link het niet doet, ga dan gewoon naar www.medicinfo.nl, klik links op de k en klik op Kinderziekten met vlekjes.

Beterschap met de kleine mop!

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Hoi bedank voor jullie reactie maar ikzelf heb ook die vlekjes kleine bultjes
maar is dus niks ergs!
Kan gewoon alles doen dus naar buiten, werken enz…?

In principe kun je alles doen, maar je bent wel besmettelijk! Dus kijk daarmee uit. Zeker, zoals ik al schreef met zwangere vrouwen!

Dus als je echt niemand wilt besmetten zou je eigenlijk lekker thuis moeten blijven tot de vlekjes weg zijn. Duurt hooguit een paar dagen. Mijn dochtertje had toen maar 1 dag vlekjes en toen waren ze al weg.

Beterschap!

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

hoi hoi
heb geen tips voor je want heb er geen ervaring mee… wou jullie toch even beterschap wensen!

liefs jessica, &