Zere voet update toch fractuur

Afgelopen vrijdag stond Marijn op zijn traptractor bij een boom en toen rolde de tractor weg en is hij op de grond gevallen. Gelijk heftig huilen en wilde niet lopen. Hem opgetild en getroost. Na een tijdje wilde hij er weer een beetje op staan maar dit ging niet van harte. Na een half uurtje wilde hij op bed en ik heb hem gedoucht en tegen 6 uur lag hij op bed. Voor de zekerheid heb ik de HP gebeld om te overleggen wat te doen. Ze zeiden zie het even aan zolang hij slaapt lekker laten liggen en als hij wakker wordt kijken hoe het gaat. Tegen half 9 werd hij wakker en wilde er niet op staan terwijl we zijn voet alle kanten op konden buigen en op drukken. Ik heb de HP gebeld om dat ik voor de zekerheid er toch naar wilde laten kijken omdat hij er niet op wilde staan. We konden gelijk langs komen en Marijn heeft daar een klein stukje gelopen. Ik had tegen Marijn gezegd dat de dokter zijn voet beter ging maken. Er was geen aanwijzing voor een breuk en het schijnt dat als het bot voor elkaar zit je dan niets op de foto kunt zien pas na een paar dagen vormt er een kalk randje waardoor ze kunnen zien of er een breuk is. Dus hij is zwaar gekneusd. Bij thuiskomst heeft hij er weer iets op gelopen en zei ook tegen mijn man de dokter heeft mijn voet beter gemaakt. Maandag zijn we voor de zekerheid naar de HA geweest en deze bevestigd ook dat hij gekneusd is en dat het wel 2 week kan duren. Tot 2 dagen geleden was hij moeilijk aan het lopen maar hij kan wel rennen, fietsen, springen ed maar nu begint hij toch steeds meer pijn aan te geven en vanavond is hij tijdens het rennen gevallen en nu is de pijn weer erger geworden en kan hij er wel op staan maar niet van harte.
Het hele vreemde aan alles vind ik dat als je voet gekneusd is je toch niet kunt rennen, springen, fietsen ed. of zal zijn pijngrens zo hoog liggen dat hij dat voor lief neemt.
Zal het verstandig zijn om toch te vragen om een foto te laten maken of het nog een paar dagen aanzien omdat kneuzen lang kan duren.

Gewijzigd door - pranger7 op 16 May 2011 16:06:17

Zoals je al zegt: een kneuzing duurt een poos.
Die twee weken die de HA zei klopt zeker wel.

Ik denk dat hij inderdaad een hoge pijngrens heeft,
en rennen enzo leuker vindt dan stilzitten.
Met de grote kans dat hij zijn voet nu overbelast, en
de kneuzing daar niet minder van wordt…

Denk dat het handig is om hem te vertellen dat zijn
voet toch rust nodig heeft, dus dat hij niet mag
rennen en springen. (Springen kan ook op 1 been )
Fietsen kan geen kwaad.

M.

Ik zou persoonlijk nog even afwachten al ga je straks wel weer het weekend in…
Maar inderdaad wat je zegt, je kan niet met een gekneusde voet rennen, fietsen etc tenzij je echt een hoge pijngrens hebt…
Maar goed, de ha en hap zeggen niets voor niets dat het gekneusd is…
Beetje vreemd dus!
Nou ja ff goed in de gaten houden en als je het toch niet vertrouwd of hij geeft te veel pijn aan morgen dan toch maar weer bellen en vragen om evt foto te laten maken. Beter het zekere voor het onzekere zeg ik dan maar! Is het niks is het niks maar stel dat er wel toch wat gebroken of scheurtje zit dan weet je dat iedergeval! Alhoewel ik dat sowieso niet denk want als hij wel weer wat kan lopen., rennen fietsen etc dat gaat moeilijker met een breuk/scheurtje dan met een kneuzing…
Succes , hoop het het niks is en dat hij snel weer goed kan lopen en geen pijn meer heeft!

Nathanael is van 10-06-09

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk ook wel dat zijn voet overbelast wordt maar hoe kun je een kind van 3 vertellen dat hij niet mag rennen, hij doet niet anders sinds hij kan lopen haha.
Marijn heeft echt een hoge pijngrens als hij echt echt heel veel pijn heeft is het ook serieus pijnlijk.
Ik wacht tot morgenvroeg en als hij toch nog aangeeft heel veel pijn te hebben bel ik denk ik toch om een foto te laten maken en anders misschien zijn voet intapen om hem iets meer rust te laten geven.
Pff wil ook niet gelijk op de stoep staan maar omdat de pijn erger wordt en de voet iets dikker wil ik toch het zekere voor het onzekere.

Inderdaad, gewoon doen hoor, desnoods indd even intapen, misschien snapt Marijn dan zelf dat ie niet zo hard kan rennen haha!
Succes iedergeval! Met name natuurlijk Marijn!

Nathanael is van 10-06-09

Vanmorgen was Marijn zijn voet weet beterder dan gisteravond gelukkig. Lopen gaat niet goed maar hij staat er wel op. Heb de HA gebeld om te vragen of zijn voet mss getapet kon worden. Ze zie dat ik het beste de fysio kon bellen bij ons zit er ook kinderfysio. Heb daar naar toe gebeld en ze vertelde me dat kinderen echt niet doorgaan als ze niet meer kunnen en dat als een voet dik is het zichzelf beschermd door het vocht kunnen ze hun voet dan minder buigen. Ze wilde zijn voet wel intapen maar ze zei van zie het anders het weekend nog even aan omdat het nu al weer beter ging dan gisteravond. Dus we wachten het weekend af.

Vandaag toch maar naar de dokter geweest omdat Marijn nog steeds slecht loopt en het eerder erger dan beter wordt. Ik wilde toch een foto laten maken omdat ik het niet vertrouwde. De dokter vermoede dat er niets aan de hand was omdat hij geen of weinig pijn aangaf en je zijn voet alle kanten op kon bewegen en hij er echt alles mee doet zelfs springen.
Vanmiddag naar het zkh om een foto te laten maken en er was boven op zijn voet een stukje van het bot af. Marijn heeft nu voor 2 week loopgips.
Ben blij dat ik gegaan ben ook al was er geen aanleiding voor een breuk maar je moedergevoel zegt toch dat het niet goed is.
Hij speelt er nu al mee dus tot nu geen belemmering voor hem zelf gelukkig.

Jeetje!

Goed dat je naar gevoel hebt geluisterd!

Veel beterschap voor het arme schaapje.

Groetjes,
ILoveMyBoy

Zo zie je maar dat je als moeder het gewoon vaak bij het juiste eind hebt. Ook al twijfelen we vaak soms, moeten we niet meer doen!

Beterschap!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

goh wat naar jeetje! moeders zitten er (bijna) nooit naast dus idd luister naar je moeder gevoel altijd! heel veel beterschap, in ieder geval wel fijn dat het geen belemmering is, maar je mag ook op dat gips kleuren en tekenen en schrijven toch

Wat sneu voor hem.

Wel goed dat je je gevoel hebt gevolgt, zodat je nu in ieder geval weet wat het is.

Beterschap voor hem!

Groetjes,
Sandra

Ach wat een stoer ventje, dat ie met z’n loopgips al gewoon weer aan het spelen is! Dikke pech zeg… goed dat je hebt aangedrongen op een foto!

Nu maar flink krabbels op je gips verzamelen Marijn!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers