de laatste 2 weken heb k onwijs zere tepels als k luna aan het voeden ben…
en dan kan k er eerlijk gezegt ook niet meer van genieten als voorheen.
een vriendin vertelde me dat het misschien wel es een idee kon zijn om een tijdje met tepelhoedjes te gaan voeden, maar k heb laten vertellen dat een kindje dan minder melk binnen krijgt…
iemans enig idee ?
Zere tepels
k geef ook mijn voorkeur aan borstvoeding maar
k heb gisteren wel de laatste voeding met de fles gedaan
gewoon afgekolft…want t deed me veeeelste zeer.
k denk dat dat misschien wel een idee is even me tepels wat rust gunnen
k heb haar namelijk al op verschillende manieren aangelegt want k dacht namelijk ook dat ik dr niet goed aanlag;
dankjullie wel iig.
maar als je nou eens contact opneemt met een lactatiedeskundige… die zijn ervoor om je te helpen om bv op gang te houden maar dan wel zonder pijn…
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!
Als je nu pas pijn krijgt (na 1 maand en 2 weken) dan zal het misschien toch komen doordat je niet goed aanlegt?? Voeden hoort geen pijn te doen! Dat heeft dan altijd een reden. Voordat je ongesteld moet worden kan je ook gevoelige tepels krijgen, of bij een eisprong of zwangerschap. Ik zou ook een lactatyiedeskundige raadplegen en niet zelf gaan proberen. Je tepels 'ontlasten’dmv een tepelhoedje is denk ik geen oplossing. Nogmaals, drinken hoort geen pijn te doen!!!
Succes!!
Gr Sandra
Ik denk direct aan spruw. Daar kun je ook zere tepels van krijgen. Heeft Lunu geen witte tong en/of binnenkant van lipjes?
Bij Joël heb ik 3 maanden met tepelhoedjes gevoed. Wat een drama! Het is echt een gedoe en gepruts en bij mij lekte het er ook heel de tijd langs en gleed het hoedje er soms af. (nu bij Daniël geen tepelhoedje gebruikt en ga ik ook niet doen!)
Het ging eerst toch goed? Inderdaad even een lactatiekundige raadplegen of huisarts of CB of misschien zelfs je kraamverzorgster (in mijn geval is dat heel prettig - via de mail).
Succes en laat je even weten als je iets meer weet?
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël
Er is trouwens ook een spruw-variant zonder witte stipjes. Daar dacht de lactatiekundige aan toen ik ook hele gevoelige tepels had. Maar ik moest dus ongesteld worden…
Gr Sandra
Ik heb 14 maanden succesvol gevoed en had ook soms wel eens pijn, dit werd meer veroorzaakt door een mannetje wat de hele dag wel drinken wilde. Dit ben ik wat meer in banen gaan leiden en toen waren de borsten ook wat ontlast. Ik hield bij wanneer hij drinken wilde en maakte na aanleiding daarvan een schema, want anders wilde ie wel 15x op een dag. ( tja een mannetje he ). De beste zalf voor je tepels is een beetje eigen melk, laat dit gewoon even erop opdrogen. Deze gouden tip kreeg ik van mijn zeer ervaren kraamhulp. Verder zou ik inderdaad een lactatiedeskundige raadplegen of gewoon het consultatiebureau.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
k moet begin juli weer consulatiebureau dus dan vraag k wel even na.
vannochtends overigens minder pijn bij het voeden… maar nog niet optimaal…
dankjulliewel iig.
Als je kijkt op http://www.borstvoedingsforum.nl/ staan er telefoonnummers die ja kan bellen. Van VBN krijg je dan een paar telefoonnummers door van mensen in jouw omgeving. Die kan je ook om advies vragen. Ik zou niet te lang wachten hoor als ik jouw was. Zelf zou ik toch graag willen weten waarom het pijnlijk is .
Gr Sandra
k heb gebeld met huisarts voor nader onderzoek want k vertrouwde het zaakje toch niet helemaal…
donderdag middag om half 2
en k moest Luna meenemen kijken als k dr misschien toch verkeerd aanleg…
ben benieuwd.
Het cb kun je hiervoor ook meteen bellen, daar hoef je niet tot juli voor te wachten. Hun bepalen dan of je gewoon een keertje extra moet komen nu, of dat ze even op huisbezoek komen ( ook om te kijken bv of je correct aanlegt of dat de baby te veel aangelegd moet worden ) of dat dit telefoontje voeldoende was om je verder te helpen. Maar de huisarts waar je nu dan een afspraak hebt geregeld is uiteraard ook prima.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Nou, ik ben benieuwd bij de huisarts. Hopen dat die iets kan vinden zodat je er weer vanaf komt.
Gr Sandra
hallo,
sorry voor mijn late reactie
i-net lag er een tijdje uit,
r was niets aan de hand beetje gevoelig en hij heeft luna nu anders bij me aangelegt. en dat beviel me veel beter
dus dat doe k dus nu en t gaat goed !!
ik zit toch steeds jou kinderen door elkaar te halen!!!
bij de ene banner staat dat shania 1 maand is en bij de ander luna??
heel vreemd hihihihi
dus ik denk waarom krijgt luna (van drie) borstvoeding en shania ( van 1 mnd ) niet hihihihihi
moet je maar eens kijken bij je banner bij de ene tekst en bij de andere!!
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd
hihi het viel me toen op met het verhaal van je tante (om te gillen trouwens)
maar ik dacht je vergist je in de naam hahahaha
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd
Hey Noaa, dat is goed nieuws! Want voeden met pijn is echt niet leuk!
Geniet er lekker van!
Gr Sandra