Zere lippen bij peuters

Wie kan mij helpen mijn dochtertje van 3jaar en vijf maanden heeft af en toe nog een speen zeker voor de avond maar nu heeft zij aan de bovenlip van haar mondje heel erg rood en voelt ook pijnlijk aan wie kan mij zeggen wat ik daaraan kan doen!
Ik hoop gauw wat te horen want mijn dochtertje heeft er behoorlijk last van.
Ik heb de huisarts al gebeld maar die was er niet meer,dus vandaar dat ik een van de ouders van kinderen die dit misschien ook hebben mee gemaakt,of misschien niet maar die mij wel kunnen en willen helpen.
Groeten Marianne Tijssen.

mtijssen

Hoi,

Het klinkt gek, maar zou eerst even de speen af gaan leren. Dat kan ook een reden zijn dat het zeer doet. En is overigens erg slecht voor haar gebit. Verder kan je er vaseline op doen. Meer eigenlijk niet.

lfs Sonja

Hoi hoi,

Jony (18 mnd) slaapt ook met speen, met name het inslapen.
Ik heb bij haar bij irritatie gewoon bepanthen opgesmeerd.
Ik moet zeggen dat dat erg hielp bij haar.
Ja het beste is natuurlijk speen afleren maar goed daar ben je nu niet mee gered.
Misschien dat de bepanthen helpt.

MVG Cora

Stoppen met die speen. Ze is bijna 3,5 jaar en ze heeft geen speen meer nodig. Is ook veel beter voor haar gebit en spraakontwikkeling.

Zodra ze van die speen af is gaat het met die lip ook beter. Huisarts bellen heeft geen zin want die gaat precies hetzelfde zeggen.

Groetekes, Sje

Ja, of laat haar de speen geven aan ouders van een baby die jullie kennen. Baby’s hebben speentjes harder nodig dan zij. Voelt ze zich meteen een grote meid.

Groetekes, Sje