Zelluff doen! ...... tot in het extreme

Dion wil natuurlijk zoals elke peuter alles zelluff doen.

Maar als ik een keer iets voor hem doe in een automatisme b.v zijn vetres los maken wordt hij me toch boos en moeten de veters weer gestrikt worden want hij wilde het ZELLUFF doen !!!
b.v ook als ik de deur open doe dan moet die weer dicht want Dion wil het zelluff doen, en van de week met zijn loopfietsje in de speeltuin hij was op de schommel en ging naar de glijbaan verderop dus ik pak zijn fietsje en loop achter hem aan … Dion boos want je raad het het al IKKE Doen, hij zet dan ook echt zijn fiets terug op de plek waar ik hem oppakte en dan gaat hij weer terug naar die glijbaan met zijn fiets.

Dus alles wat ik doe voor hem moet weer teruggedraaid worden en dan wil hij het ZELLUF doen … zucht.
Ik vind dit nogal extreem en ga er ook niet altijd in mee want daar heb ik het geduld niet voor en ik vind dat hij ook maar eens iets op mijn manier moet doen.

Kennen jullie dit gedrag van je kind? dat alles “opnieuw” willen doen.

Dion geboren op 26 maart 2009

Haha, ja hoor, heeeeel herkenbaar! Dion en mijn dochter schelen niet zoveel in leeftijd (zij is van juni), dus zal vast de leeftijd zijn…

Inderdaad ook dat precies terugzetten van spullen op de plaats waar jij ze gepakt hebt, om het helemaal zelf te doen. Errug leuk als je even snel wilt zijn.

Het geduld wordt wel weer even op de proef gesteld in deze fase… GRRRR
Maar toch is het ook wel weer grappig en moeten wij als mama’s maar leren om het wat meer los te laten.
Maarrrr… 1 voordeel: ik kan haar er nu wel mee manipuleren, haha! Wil ze niet opruimen, dan zeg ik: snel hoor, anders ruimt mama het op!
Hahaha dan is het zo gebeurd! Dat hoef ik bij de oudste niet meer te proberen… die vind het wel prima als mama het doet

En inderdaad, ik ga ook niet overal in mee hoor. Soms moet ze gewoon accepteren dat mama iets voor haar doet, omdat het anders gewoon te lang duurt, of omdat ze het echt nog niet kan. (rits dicht, autogordel dicht, luier aan etc.) Dat moet dan maar even in de houdgreep… de driftbui die vervolgens komt nemen we maar op de koop toe die fase gaat ook wel weer over hoor.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Suzsje, ben ik effe blij dit te lezen hahahahaha
Dion is precies zo als jou kleine meid.
Bedankt voor je reactie.

Hier bij vlagen nog steeds. Heel herkenbaar dus!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hier hetzelfde met Dion pff errug vermoeiend. En vooral dat koppie erbij haha. Ik zeg weleens van Dion is ons heks. Met een maand of 8 lag hij al op de grond boos te zijn (net z’n moeder van vroeger volgens oma maar dan nog iets erger). Ik zet hem af en toe op de trap als ik er klaar mee ben. Waar gaat het soms over een stoel aanschuiven jas ophangen enz. Maar een voordeel Dion kan bijna al zn kleren aankrijgen dus zelfstandige kinderen zijn ze vaak wel en lief natuurlijk

Ja, dat is ook wel zo idd! E. kan ook zelfstandig aankleden Ok, af en toe zit het wel eens achterstevoren, of zelfs op z’n kop! Whaha! Maar, ze krijgt het wel voor elkaar!

Vanochtend deed ze ook weer moeilijk… ze wilde in dr pyjama eten, vind ik prima, blijft dr trui tenminste schoon. Maar moest eerst plassen (en met plassen moet nog steeds dr broek helemaal uit, ipv tot op dr enkels), dus ik vond dat ze daarna best alvast dr gewone broek aan kon doen. Maar ze moest en zou tóch dr pyjamabroek terug aan!
Had ik met veel moeite toch haar broek aangekregen, doet ze m net zo hard weer uit en dr pyjamabroek aan…

Hmm tja… dan kan ik wel op mn strepen gaan staan dat ze naar me moet luisteren, maar dan zou er niks van eten komen, en ik laat r ook niet zonder eten naar de peuters gaan… dus toch maar toegegeven

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Hier is het ook bij vlagen!
Wij hebben vaak haast in de ochtend (door de weeks), omdat we op tijd weg moeten, dus kleed ik Seth altijd aan, dat gaat het snelst.

Wel probeer ik mee te veren in sommige situaties, net al bij Suzje: de broek of pyjamabroek, dan bedenk ik mijzelf vooraf wat het minste tijd gaat kosten en dat zou dan in die situatie zijn om hem gewoon in zijn pyjama te laten eten
Net wat Suzje al aangeeft anders wordt het eerst stennis schoppen en vervolgens niet/treuzelend eten…

Tjah, het vraagt soms wat creativiteit
Liefs, Anne

whohahaha ja hebben we hier ook, af en toe word je dr knettergek van ! het kost veel tijd, en 100x tot 100 tellen per dag ! zucht…

op de dagen dat ik thuisben laat ik haar lekker aanmodderen vooral met aankleden, maar op de dagen dat ze naar het kdv moet doet mama het !!!

Pippy is geboren 17.07.2009

@ Suzsje
Oh ja hier moet de broek ook altijd uit met plassen terwijl ik denkt laat hem lekker op je enkels hangen want dan kan hij zo weer aan.
Gisteren ook weer zo’n leuk gevalletje. 's Maandags eten we altijd bij mijn ouders en Dion wilde graag mosterd dus mijn vader pakt de mosterd en wil het bij Dion op z’n bord doen. Nee zegt Dion dat doe ikke. Nee zegt mijn vader dat doet opa je mag wel meehelpen. Opa dat doe ikke, jij bent stout, ja he mama opa is stout. Ik zei nee Dion opa doet dat en jij mag helpen. Nou heerlijk mopperen natuurlijk en zegt hij ook nog nou dat is wel gemeen. En toen moest meneer nog maar even drama schoppen door op de grond te gaan liggen krijsen. Dus dat was ff afkoelen in de hoek en daarna weer verder eten.

Hylke heeft er af en toe nog steeds een handje van.

Voorbeeld:
Komt Diana met de kids terug van de BSO/KDV, rent Hylke
alvast naar de achterdeur, stapt naar binnen en blijft bij de
deur wachten.
Dan komt Diana met Jitse aanlopen, en moet van Hylke steevast
altijd eerst op de deur kloppen voordat ze naar binnen mag.
Anders kan hij namelijk zijn liedje niet zingen:
“Hoor wie klopt daar kinderen,
Het is Mama zeker, met een Jitse zeker”.

Enorm leuk, maar na twee maanden wordt het wel vervelend,
zeker als het regent…

M.

quote:
Hylke heeft er af en toe nog steeds een handje van.

Voorbeeld:
Komt Diana met de kids terug van de BSO/KDV, rent Hylke
alvast naar de achterdeur, stapt naar binnen en blijft bij de
deur wachten.
Dan komt Diana met Jitse aanlopen, en moet van Hylke steevast
altijd eerst op de deur kloppen voordat ze naar binnen mag.
Anders kan hij namelijk zijn liedje niet zingen:
“Hoor wie klopt daar kinderen,
Het is Mama zeker, met een Jitse zeker”.

Enorm leuk, maar na twee maanden wordt het wel vervelend,
zeker als het regent…

M.

Whahaha, wat ontzettend leuk bedacht van Hylke! Kan me indenken dat je er wel flauw van raakt als het elke dag hetzelfde is, maar voor een buitenstaander erg grappig om te lezen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hihi Marsel erg leuk bedacht van hem. Maar net wat je zegt kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment wel klaar mee bent.

Hier de zelluf doen fase ook tot in het extreme gehad. En als wij dan iets hadden gedaan wat hij wilde doen dan ging hij het weer terugdraaien. Bij vlagen kan hij nog steeds boos worden als wij het hebben gedaan. Maar niet meer zo erg als het geweeest is.

Groetjes,
Sandra

O O het is als j ehet zo leest wel hilarisch hoor hahahahahaa maar op het moment zelf is het van gggggggrrrrrrr.
Ook zo fijn als het keihard regent en ik zet Dion snel in zijn autostoeltje en hij wil er weer uit en zelluf instappen en daar sta je dan in de regen … nou dan maar drama hoor soms kan het even niet anders.
Het is zo vermoeiend he dames en aan het eind van de dag kan ik het ook wel eens flink zat zijn en ben ik blij als hij slaapt en ik rust heb hahahahahaha

Hahaha heel herkenbaar! Joey heeft dat ook heel erg gehad! Alles wat ik toch voor hem deed moest terug gedraait worden zodat hij het zelf kon doen! Hij wou op een gegeven moment zelfs dat ik de melk terug zou gieten in het pak! Nou daar ben ik gestopt met hem tegemoed te komen, haha!

Groetjes Anouk