Zelfvalidatie van de vrouw

Welke vrouw heeft het niet?
De niet te ontkennen oer- behoefte om mooi gevonden te worden.
DE behoefte te weten dat je ‘‘HET’’ nog steeds hebt.
Maar hoe doe je dat? Jezelf valideren na 10 jaar huwelijk ,2 bevallingen en dus 2 theezakjes als voorgevel en een maanlandschap als fundering…???
Als je elke dag zou beginnen met een vette knipoog naar je spiegelbeeld en de uitspraak ’ je ziet er lekker uit schatje’, zou je jezelf uiteindelijk mooi moeten gaan vinden volgens de alsjemaarinjezelfgelooft goeroes op tv.

Of je kunt jezelf de illusie gunnen nog steeds mooi te zijn, wanneer op een hete zomerdag een bezwete naar bier stinkende, bolbuikige, zogenaamd kei hard werkende meneer je langs de weg een; psssst en een ‘‘hey schatje’’ toeschrijft. In de volle ontkenning blijvend dat deze zelfde meneer ook dezelfde woorden roept naar de volgende passant. In de onwetendheid dat dit ‘‘blonde lekkertje’’ een meneer met een nogal tenger postuur en wat te lang haar blijkt te zijn, waar hij pas achter komt als meneer ala ‘‘blond lekkertje’’ zich omdraait en hem allerlei verwensingen toesnauwt. Wist hij veul hij zag haar …eh hem…alleen van achter…

Nee…dat helpt…tuurlijk…je bent nog steeds de bom!

Wat ook schijnt te helpen is een nieuw kapsel, stylingsadvies,pedicure, manicure, bezoekje aan de schoonheidssalon, etc. ‘‘Je voelt je als weer als herboren’’ zegt men dan. Ja…t zal best…3 weken…
Tot je haar weer aangroeit, je nagels breken en je menstruatie er voor zorgt dat de meeeters een ‘‘hoe meer ziel, hoe meer vreugd’’ feestje op je voorhoofd houden…
Ook vaak zo jammer dat het ‘‘ikbenherboren’’ uiterlijk alleen jou opvalt en dat je je man, na hem een half uur naar je te laten staren, toch maar zelf verklapt dat je haar anders zit…
En dat je dan toch nog blij bent met een ‘‘o, nou zie ik het, t zit wel leuk jah’’.

Nee…dat helpt…GO Schoonheidsbehandeling!

Een andere mogelijkheid is je profiel met foto neer planten op een ‘‘datingsite’’ en je hart een sprongetje laten maken wanneer je je postvak opent en je ziet dat er 20 reacties op jouw profiel zijn!
Dat tien van de reacties komen van '‘ik ben meneer geil, heb al 15 jaar geen seks en doe je een even indecent proposal ‘’ en de andere tien komen van meneer’'ik draag geitenwollen sokken, ben 45, moet even vermelden dat ik wel een beugel draag, ben heel eenzaam en hoop dat jij mijn passie voor vooroorlogse postzegels met me delen wilt…
Is dus niet belangrijk!!! NEEEE…WANT…je hebt toch maar mooi 20 reacties…Dusss…

Nee…dat helpt…go datingsite!

Of zou het helpen met je beste vriendin een café in te duiken in je beste kloffie en met je haartjes in model en gezicht in de make up om vervolgens zittend aan de bar oogcontact te zoeken met het ‘‘stuk’’ van de kroeg en dan in de volle overtuiging te zijn dat hij toch ECHT naar jou lacht.
Om vervolgens zijn '‘hoi’ te beantwoord met een verlegen ‘‘haahaai’’, in koor met het ‘‘hoihoi’’ van zijn vriendin die net achter je de kroeg binnen stapte.
Die kroeg stap je nooit weer binnen…

Nee… dat helpt…je bent nog steeds de BOM…
mmmmm geloof je het zelf…

Zou het dan toch waar zijn…
Dat echte schoonheid van binnen zit…?
Bij mij iniedergeval wel…schoon daarbinnen joh, nie normaal meer…
ja! I’m sure, ben echt WEL de BOM!!

Gewijzigd door - henriekah op 23 Feb 2010 15:39:17

Super!!! Ook ik ben Da Bomb… maar dan van binnen!!! Hahahaha! Elke keer weer leuk om jouw stukjes te lezen!!!

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

yep, weer een genot om te lezen!!
Moet zeggen, mijn man zegt nog steeds dat ie mij een “lekker ding” vind, da’s heel wat waard, alleen ben ik geneigd anders te denken. Hoewel…ik ben toch echt een aantal kilo’s lichter dan toen wij net verkering kregen!
Hoe voel jij je werkelijk, zit je lekker in je vel en vind je het nog steeds leuk om jezelf goed te kleden voor je eigen vent? Misschien is dat nog wel het belangrijkst, niet wat anderen van je vinden?!

Mooi geschreven…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Echt weer geweldig!

wat grappig want ik stond gisteravond voor de spiegel en aan mijn man uit te leggen wat er allemaal gelift moet worden hahahaha en dat ik me maar op ga geven voor het programma 10 jaar jonger in 10 dagen…
uiteraard vond mijn man het allemaal onzin en was er niks aan me op te merken dat veranderd moest worden… de schat… maar geloof ik dat???

ik denk dat het vrouw eigen is om altijd wel iets aan jezelf te vinden is wat niet goed genoeg is en dat we het gewoon nodig hebben om zo nu en dan een complimentje te krijgen

maar tis weer een leuk stukje henriekah

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag