Zelfstandig zitten

Onze dochter gaat nog niet uit zichzelf zitten. Nu zetten wij haar wel vaker op de grond om te spelen. Is het beter om dit niet meer te doen. Als wij haar neerzetten zit ze wel heel goed en lang rechtop.
Verder kruipt ze, trekt zich op tot staan, maar kan dan wel niet terug en valt steeds, Ze draait zich ook niet terug naar haar rug als ze op de buik ligt, maar het kan natuurlijk ook zijn dat liever op de buik ligt.
Ze is nu bijna 8 maanden.

En wanneer zijn jullie gestart met tanden poetsen. Onze dochter heeft beneden 2 tandjes die een beetje door komen.

Groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

:blush: jouwn dochter is al verder dan mijn zoontje :blush: en die is ook bijna 8 maand, nog een weekje.

Als ik hem neerzet is het vijf seconden tot een minuut voor hij omvalt, het duurt steeds langer. Hij kruipt niet, behalve in zijn achteruit tijgeren. Trekt zich nog niet op tot staan, behalve aan mijn vingers, dan gaan we eerst zitten en dan staan, als hij mijn handen niet vasthoud gebeurd het beide dan ook nog niet. Van de buik naar de rug draaien is misschien 5 x gebeurd maar ik heb gehoord dat je dat ook vooral niet moet stimuleren omdat kleintjes dan hen hoofd naar achteren gooien en dat is weer niet goed voor de nek, als ze het doen prima, maar als ze het nog niet doen des te beter. (zei mijn zoontjes fysiotherapeut).

Ben gisteren gestart met echt tandenpoetsen hij heeft een tandje een klein beetje door. Ik heb gehoord dat je moest beginnen als het eerste tandje door is? Hij heeft het dan nog wel niet, maar hij vind het heerlijk. Ik ging meestal ook met de tandenborstel poetsen als hij last van zijn tandjes had omdat je zo ook het tandvlees masseert.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is het komt vanzelf allemaal. De een doet er wat langer over dan de ander. Je kunt het beste kijken naar wat ze al wel kunnen ^^.

Mijn dochter is ook 8 maanden en kan even recht blijven zitten als ik haar neerzet. Maar ook nog heel wankel en moet er echt bij blijven staan, want ze valt zo om. Daarentegen probeert zij dus wel vanuit buikligging al zelf te gaan zitten. Ze leunt hierbij dan nog op 1 handje. Ze tijgert de kamer door en probeert op handen en voeten te lopen, maar dat lukt niet en knotst dan regelmatig met haar hoofdje op de grond als ze haar evenwicht verliest. au!!! Zo hebben ze allmemaal hun eigen manier en volgorde van bewegen en uitvinden. Komt goed hoor!

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

Wij zetten ons zoontje ook in zithouding gewoon neer. En het CB heeft daar niks overgezegd. ze zei dat hij een goede zithouding had. Maar moet ook eerlijk zijn voor de rest kan hij nog niks. Hij draait naar zn zij. En als hij op zn rug ligt dan schopt hij zn eigen omhoog. En hij trekt zich op tot staan aan onze handen. Dus bij ons gaat het nog niet zo hard haha

[img]http://www.mijnticker.nl/tickers/knc0fdwcwbi11dmq.png" alt=“borstvoeden.info Tickers” border=“0”/>

Meric kan sinds een week zelfstandig zitten. en zit nu ook regelmatig met speelgoed in de handen te spelen op de grond. eerst alleen in de box nu ook in de woonkamer en keuken. voorheen maakte ik me ook zorgen hierover maar het komt echt vanzelf. ik heb daar zelf nooit wat mee gedaan…toen hij eindelijk al 4 weken goed (en razendsnel) kon kruipen en staan en optrekken etc…begon hij zelf schuin te zitten met 1 hand op de grond. nu laat hij beide handjes los en kan volledig zitten op zijn bips! dus het komt allemaal vanzelf goed vooral als ze al kunnen kruipen dan zitten ze graag om even uit te rusten of om met speelgoed te spelen…dus nog even afwachten meid!

Groetjes, Selma

Lilypie First Birthday tickers

damian is ook 8 maanden (en 2 weken( hij kan zelfstandig zitten vanuit lig gaan zitten kruipen zichzelf optrekken tot staan en lang tafel bank en alles wat hij vast kan houden stappen. hij heeft dit allemaal in 3 weken tijd ontdekt en ik kan je zeggen wees blij dat het niet zo snel gaat. hij is nu heel snel gefrustreerd omdat hij het allemaal tegelijk wil. we krijgen hem ook echt niet meer in slaap in bed gaat hij gelijk staan en blijft gerust uit protest 2 uur staan omdat hij niet wil slapen. ook nu slaapt hij nog steeds niet

Dan zal het er ook nog wel van komen en inderdaad het gaat ook allemaal zo snel. Ik kan het zelf niet eens bijbenen. Maar het viel gewoon op dat het zelfstandig zitten nog niet lukte en ja ben een weegschaal dus dan twijfel je nogal eens…

@mama 1980 ja dat vallen, vindt het ook vreselijk, vanochtend weer tegen de rand van de box. Zij denkt dat ze zich met 1 hand kan vasthouden…niet dus. Hoop dat ze wel vlug leert hoe ze zich moet laten zakken…hahaha

@jaantje gebruik je wel al tandpasta?

Haha jah ik gebruik al wel tandpasta weet niet of het al veel toevoegd, maar ik dacht kan hij beter alvast aanwennen, voordat hij straks over een paar maanden gaat puberen en geen nieuwe dingen meer wil uitproberen ^^ maar het is nog maar sinds ehh drie dagen nu, alleen savonds even. Ik poets zijn tandjes en daarna geef ik de tandenborstel aan hem dan gaat hij zelf nog even op de tandenborstel kauwen. Dit zodat hij een beetje kan ontdekken wat dat rare ding toch is en dan geef ik hem wat drinken na zodat hij het kan wegspoelen.

Ik heb tandpasta van elmex zat in een of ander pakket die ik bij de geboorte gekregen heb en heb een tandenborsteltje van de hema voor 0-2 jaar ofzo? Daarbij neem ik aan dat het geen kwaad kan als ze de tandpasta doorslikken.

Hoelang duurt het eigenlijk voordat een tandje helemaal door is :S ik hoorde dat als je een puntje ziet het binnen de kortste keren een echte tand is. Dmitry heeft nu al een week een tandje van een mm en scherp, maar lijkt nog niet verder door te komen…

Muriel was vrij laat met omrollen ze begon zo ongeveer met 7 maanden en 2 weken later ging ze ineens zelfstandig zitten en we hebben er nog 3 dagen een opgerold boxkleed achter gelegd omdat ze af en toe nog om viel maar na die 3 dagen valt ze ook bijna niet meer om. Sinds een kleine week probeert ze af en toe wat vooruit te schuiven. Ze trekt zich met haar armpjes naar voren toe en verplaatst zich zo een beetje. Ze doet verder niets met haar beentjes. Sinds een paar dagen kan ze ook goed van uit zitten naar voren toe zich om draaien dan zit ze zeg maar in kruipstand maar dan laat ze zich op de buik zakken en trekt zich met de handjes naar voren of rolt weer op de rug en gaat weer zitten. Ze is de hele tijd druk bezig haha.

@jaantje, Onze dochter heeft sinds 3 weken dat haar tandjes doorkwamen. Ze groeien langzaam denk dat ze op zo’n 1/3 zit van de hele tand. (maar is moeilik in te schatten.