Zelfstandig gaan staan vanuit zit/kruiphouding

Jasper is met zo’n 14,5 maand begonnen met loslopen, geweldig gezicht, kan er niet genoeg van krijgen om naar te kijken
Het lopen gaat steeds beter, wel loopt hij nog wat met zijn armpjes omhoog voor het evenwicht.
Als hij valt tijdens het lopen, kruipt hij ergens naartoe om zich weer op te trekken. Hij heeft het 2 keer gedaan, zelf gaan staan vanuit zit/kruipstand (hij kan het dus wel), maar verder doet hij het niet.
Ik vraag me af of er iets is wat wij kunnen doen om dat zelf gaan staan te stimuleren. Of is dit ook gewoon iets wat hij vanzelf op een gegeven moment gaat doen.
Hoe is dat bij jullie kindjes gegaan?

Hoor graag van jullie

HOi,

Puck kon eerst lopen en vervolgens opstaan. We hebben haar wel gestimuleerd door haar aan te moedigen. Na een maand lopen kon ze ook zelf opstaan.

Groet Loes

Eh… ik denk dat dat vanzelf wel komt hoor.
Jens deed 't tegelijk. Hij ging staan vanuit zit/kruiphouding en nam toen z’n eerste pasjes.

Gr. Marla

ik ben het marlala eens het komt vanzelf hoor

hoi hoi,

ken je probleem hoor! lieke gaat dus pas sinds kort zelf staan. terwijl ze met 14 maanden liep. Ze vroeg steeds om een handje van ons zodat ze zich aan ons kon optrekken of ze schuifde op de billen naar tafel om zich op te trekken.
Ze werd dan ook boos als het niet snel genoeg ging.
CB wilde ons naar fysio sturen en ineens kwamen er de pogongen en sinds kort gaat ze zelf staan.
Sinds die pogingen er waren hebben wij haar toegejuicht echt overdreven en als het gelukt was klapte we in ons handen! En ineens had ze het door! Wel laat maar gelukkig toch gelukt zonder fysio.
Kijk anders ff bij mam’s hoekje heb ik van de week een topic over geopend en heet STAAN.
Je ziet het komt vanzelf!

Groetjes gytha

Bedankt voor jullie reactie’s. Weet dat het vanzelf wel gaat komen, was alleen wel benieuwd hoelang het gemiddeld bij andere heeft geduurd (alhoewel elk kind anders is natuurlijk)
Het gekke is dat hij het twee keer heeft gedaan en toen dacht ik echt dat het door zou zetten…maar blijkbaar dus niet. Ik weet dus wel dat hij de kracht heeft om het te doen, begrijp niet waarom hij het dan niet vaker doet. Misschien vindt hij het nog makkelijker om zich ergens aan op te trekken. We wachten maar geduldig af =)