Zelfmeebetalen aan verloskundige

hallo,
wij moeten zelf bijna € 100,00 betalen voor de verloskundige zorg.
hebben andere dat ook?

[img]http://by.lilypie.com/LYn6p2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

Hoi,

Nee, wij konden alles bij de verzekering declareren. Was onderdeel van ons pakket. Anders even je verzekering bellen en vragen hoe je precies verzekerd bent, ligt waarschijnlijk aan het soort pakket dat je hebt. Balen!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik heb ook alles teruggehad kreeg wle de rekening thuis maar netjes opgestuurd en kreeg alles terug maar ben wel aanvullend verzekerd

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

we zijn uitgebreid verzekerd dus dat moet goed zijn denk je dan.
waar betaal je anders extra voor.
de verzekering zecht dat dit de standaard is die ze betalen, en dat de versolkundigen meer vragen??? beetje vreemd

[img]http://by.lilypie.com/LYn6p2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

huh ik heb ook gewoon alles vergoed gekregen!
zelfs de hele kraamzorg. maar ik ben IZZ verzekerd via mijn werk en die vergoeden heel veel qua kraamzorg etc. ik kreeg ook meer kraamzorg uren.

groetjes gytha

Ik ben bij CZ aanvullend verzekerd.
Ik kreeg alles vergoed, ook de verloskundige, al was deze overbodig! Ik had eigenlijk dubbele controle, bij de Gyn en bij de VK. Ik ben bij de VK gebleven omdat zij dat wel leuk vonden om een tweelingzwangerschap te volgen. Ik had wel wat minder afspraken bij de VK dan gebruikelijk is omdat ik al onder controle stond.

Ik weet wel dat je een eigen bijdrage moet doen voor de kraamzorg. Hoeveel dat is weet ik niet.

Lilypie 6 - 18 Pic" border=0>

Ik denk inderdaad dat je bij moet betalen voor de kraamzorg en niet voor de verloskundige, want zover als ik weet heeft iedereen recht op verloskundige hulp en zou ik dan denken dat het daarmee standaard in alle basispakketten moet zitten. Je kunt de polis vast vinden op de site van je zorgverzekering.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

het is echt de verloskundige zorg. de verzekering zecht dat er een vast afgesproken bedrag is wat ze vergoeden. maar dat mijn verloskundigen meer hebben gevraagt of zo

Ik zou het eens navragen bij je verloskundige. Want onderzoeken ivm je zwangerschap, worden vergoed door de basisverzekering. Ik moest nav de 20-wekenecho een extra echo in het Radboud in Nijmegen. Ik kreeg hiervoor een rekening ivm m’n eigen risico. Maar heb het na uitleg wel teruggekregen. Ik ben bij CZ en zij gaven ook aan dat onderzoek ivm de zwangerschap uit het basispakket vergoed worden.

Groetjes Natasja

Hoi,

Heb je al nagevraagd of je aan je eigen risico zit. Tegenwwordig valt daar bijna alles onder. Behalve de huisarts moet alles eerst betaald worden uit het eigen risico.
Volgens mij moet verloskundige zorg gewoon in standaard pakket zitten hoor.

groetjes

lon106

Wij hebben alles gedeclareerd en 100% vergoed gekregen. Zelfs de bevalling in het ziekenhuis, maar dit was op medische indicatie, zoals ze dat zo mooi zeggen.

Ze hebben bij mij wel dingen van mijn eigen risico afgetrokken. Medicatie en onderzoeken voor de suiker toen en volgens mij ook de vk, maar dat weet ik allemaal niet meer. Maar het eigen risico was wel op. Stom ER eigenlijk ook.

Groetjes,

Michèle