Zelfde tijd slapen NA een laat middag slaapje?

Ik vroeg me af hoe jullie dit doen.

Soms dan moeten we weg s’middags en we MOETEN rico dan wel meenemen, waardoor hij een later middagslaapje heeft.
vandaag b.v. ging papa samen met rico even langs zn moeder nog voor moederdag. Rico kon daardoor pas om half 3 naar bed (kon niet anders geregeld worden maar goed die momenten hebben we wel vaker)
normaal wil ie wel eens in de buggy slapen maar dat doet ie de laatste tijd steeds minder ALS we wegmoeten dan…

maargoed mijn vraag (haha dat eromheen geklets)
Stoppen jullie je kindje als hij/zij een later slaapje heeft, s’avonds op dezelfde tijd in bed of houden jullie ze dan iets langer op?
als ik rico nu om 7 uur naar bed doe weet ik (omdat ie s’ochtends al zo vroeg wakker is de laatste tijd) dat het dan NOG vroeger is…
Hoe zit dat bij jullie?? en wat zouden jullie doen als dit niet /nauwelijks voorkomt bij jullie?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ligt een beetje aan morgan moet is zeggen. Als ze heel moe is gewoon dezelfde tijd en anders gewoon wat later. Enne mocht het echt te laat worden voor een slaapje hou ik haar wakker en slaapt ze iets eerder of normale tijd. Meestal slaapt ze 's morgens wel wat langer dan.

Groetjes,

Michèle

Ja ik het probleem. Omdat wij wat verder van de familie afwonen en altijd op tijd staan vanwege het voeren van de beesten kunnen wij ook niets anders. Zondag was moederdag en mijn moeder was jarig. We kwamen daar om 11.30 aan en meestal gaat Sanne om 12 uur op bed. Na een broodje hebben gegeten bij oma en opa gaat ze nog niet gelijk op bed. Dus laten we haar even wennen aan de nieuwe omgeving en drukte. Maar mevrouw vindt het allemaal veel te interressant om te gaan slapen. Dus heeft niet geslapen met als gevolg dat ze in de auto terug heeft geslapen om 15.45 tot 16.30. Ze was niet te genieten, maar goed toch om 19.00 uur op bed gedaan en was ook geen drama hoor. Ze bleef alleen heel lang doorteuten. Maar op een gegeven moment was het stil. En 's ochtends werd ze om 7 uur wakker. Maandag op de KDV was ook laat gaan slapen en sliep ze uiteindelijk ook wat later. Maar ik blijf wel de normale tijd aanhouden.
Maar ik ken het probleem. Alleen wordt Sanne niet vroeger wakker, dat is nog steeds erg onregelmatig. Gelukkig wordt het wel wat later dan 6 uur de laatste tijd.
Ik denk dat je daar een beetje flexibel in moet zijn. Dat verlang je tenslotte ook van Rico. Zolang het niet elke dag is.

Groetjes Carolien

Volgens mij geef je het zelf met je twijfel al aan.
Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. En kijken hoe fit hij is. Als Nick later wakker is smiddags, dan gaat hij hooguit een half uurtje later naar bed savonds. Hij is zoiezo ontzettend fit savonds na het eten dus ik kan niet echt opmaken of hij moe is. Daarom hou ik altijd een speling van een half uur. Maar het gebeurd ook vaak dat we er achter komen dat het allang bedtijd is en we hoognodig het bad moeten laten vollopen Als Nick eenmaal aan zijn melk zit, merken we dat hij lekker moe is.
Als het een keer voorkomt dat het later wordt dan doe je hem savonds iets later naar bed. Of je neemt wat langer de tijd voor het avondritueel.

Groetjes Bianca

Als Julian door bijv. een uitstapje 's middags later slaapt, maken we hem uiterlijk half vier weer wakker (ook al heeft hij dan maar drie kwartier geslapen). Doen we dit niet, dan is hij niet te genieten en ontzettend chagrijnig omdat hij uit zijn ritme lijkt te zijn. Het korte slaapje geeft hem dan net genoeg energie om op te kunnen blijven zonder erg ondeugend te worden. Hij kan/gaat dan normale tijd naar bed 's avonds.

Slaapt hij de hele dag niet, dan gaat hij 's avonds tussen 18.00 en 18.30 uur naar bed en slaapt hij zonder problemen tot de volgende dag.

Als we weten dat het 's avonds laat (20.00 uur) kan worden door bijv. een verjaardag, dan zorgen we er wel voor dat hij 's middags op tijd in bed ligt zodat hij lekker door kan slapen en 's avonds langer op kan blijven. Als hij later naar bed gaat, zal hij (helaas) de volgende dag niet uitslapen… Hij is net als zijn moeder, altijd vaste tijd wakker met heeeeeeeeeel af en toe een uitzondering. Maar dan zijn we allebei ontzettend chagrijnig omdat we het idee hebben dat we tijd missen om leuke dingen te doen haha (ik kom dan echt tijd te kort…)

Ik kijk in de avond gewoon hoe moehij is tegen bedtijd.
Is hij moe leg ik hem er normale tijd in, en anders iets later.
Maar niet later dan een half uur verder.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

wel grappig, ik denk ook elke keer: niet langer dan een half uur rekken…
gisteren was ie dus ook moe. hij had tot kwart over 4 in bed gelegen en toen hebben we hem er gewoon uitgehaald ook al sliep ie nog.

om half 8 heb ik hem naar bed gebracht, uiteindelijk lag ie er om kwart voor 8 in omdat we nog tanden deden poetsen, schone luier wassen e.d.

hij rommelde best lang, maar sliep vandaag wel tot half 8, en om 8 uur wilde hij er pas echt uit, dus heb m laten rommelen totdat ie ging huilen. omdat ik zelf nog zo lam was als maar kan.
ging allemaal goed dus…
wel fijn om te horen hoe andere ouders ermee omgaan

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

De ene keer laat ik Marijn op en de andere keer gaat hij nog wel op bed. Ligt er maar net aan hoe moe hij is. Soms (denk ik ) is hij moe maar slaapt dan niet tussen de middag maar ik haal hem er dan niet uit hij speelt rustig 2 uur. Soms slaapt hij maar zo 3 uur. We proberen meestal tegen kwart over 7 dat hij op bed ligt maar dat mislukt ook weleens. Hij ligt ook weleens tegen 21.00 uur op bed je kunt en wil ik ook niet je altijd aanpassen. Ze gaan nu nog niet naar school en als dat dan zo uitkomt heb ik daar ook geen probleem mee. Vanavond lag hij tegen kwart voor 7 al in bed zag dat hij moe was en hij is ook gelijk in slaap gevallen. Dus een strak schema aanhouden is mss wel goed maar is ook heel beperkt in sociale leven.